Et asocialt biografbesøg - eller ?
Fra : Bo Warming

Dato : 25-09-07 11:04

Et asocialt biografbesøg - eller ?

Jeg var i Falkoner Bio at se "En sand løgn kl 1600 og da jeg trådte ind I en
tom biografsal følte jeg mig så truet som Katrine I Hellerup-gangtunnellen -
helt alene - omgivet af beton - hvis en voldsmuslim dukker op, du er død.

Tilfældigvis havde jeg i min lomme en lille fiskars saks. og jeg var kommet
så tidligt, at jeg begyndte at klippe mit hår mens jeg så de dødsyge
intro-reklamer.

Jeg havde opsamlet en gratisavis undervejs og havde læst den i
biograf-foyeen og lagde den på sædet ved siden af mig og lagde de afklippede
hårtotter på den, så jeg var sikker på ikke at forurene.

Heldigvis dukkede en pige og en dame op og havde som jeg billet til
næstsidste række. De satte sig to sæder væk fra mig, og flyttede så to sæder
væk fra mig, og da jeg havde taget karbad dagen før, tror jeg ikke at jeg
kan have været så ildelugtende.

Måske de syntes, at en mand hvis stride hår var afklippet i den højre side ,
men ikke i den anden , kunne være en potentiel voldsmand. Dem om det.

Jeg havde kort forinden været i Føtex lige forinden og fundet en genial
australsk Wolf Blass Chardonney Semillion med skrueprop som jeg sippede af
og blev tissetrængende af og situationen var forudset, så jeg havde et
ølengangsbæger fra biografens papirkurv krammet ned i lommen og tissede i
det.

Selvfølgelig var der intet asocialt i min adfærd, men unormalitet gjorde mig
frygtsom om biografkontrolløren, der gloede på mig på vej ud, havde haft
overvågning på, men der var intet problem.

Men på cyklen, mens jeg kørte hjem tænkte jeg "hvad nu hvis jeg var en
fyldebøtte-bums og havde væltet ølbægeret på gulvet og tabt hårtotterpå
nabosædet.

Så havde personalet haft et par minutters ulejlighed - i betalt arbejdstid.

Men stadig havde jeg sparet ½ time og en masse penge på et frisørbesøg.

Altså overskud på størst mulig lykke for flest mulig betalingsbalancen.

Når jeg klipper mit hår hjemme, mens jeg ser Simpson eller Letterman, så
fylder hårtotterne en masse. Men når de mases ned i et stort ølplastikbæger
med en sjat urin, så fylder de næsten intet og bægerets skulp hæmmes og det
satte jeg dybt i en tom papirkurv - det er da heller ikke ½ så asocialt som
fx autonom-opførsel, som journalister og Borgmester Klaus Bondam kalder en
Guds Gave til byen???

Edison viste verden ny veje med sin glødelampe. Han er mit ideal. Efter
fattig evne tænker jeg som han "Dont make it better, make it different". Why
not? Når man ikke generer medmennesker fysisk, er man på rette spor.

Fra : kk

Dato : 25-09-07 16:05

> [...]
> Why not? Når man ikke generer medmennesker fysisk, er man på rette spor.
>

> Hvorfor fortæller du den historie? Og hvad har den med videnskab/politik
mvh
kk

Fra : Max

Dato : 25-09-07 16:48

Hej kk

For at få opmærksomhed.

--
Mvh Max

Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-07 02:28

> Hej kk

> For at få opmærksomhed.

Alle usenetttere skriver i håb om at få POSITIV opmærksomhed fx saglige svar
som man bliver klogere af.

Det er værdiløst med svar der kritiserer negativt efter ´mand ej bold, som
fx dit.

Hvis nogen kan modsige mit postulat om at mine stilfærdige provokationer som
få opdager i biografen er IKKE ASOCIALE, så vil det være interessant - eller
at jeg søger ny veje og at nytænkningen har et positivt videnskabelig aspekt
og til med noget brugbart og gavnligt, i modsætning til det meste af vor
dyre universitets-videnskab

Fra : Bo Warming

Dato : 25-09-07 16:43

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor fortæller du den historie? Og hvad har den med videnskab/politik
> at gøre?

Naturligvis bør du kun svare på de videnskabelige aspekter i artiklen.
Din indsigelse er offtopic i denne ng
At folk ser noget ulækkert i adfærd som min, bunder i overtro om smittefare.
Men der er videnskabelig hold i at adfærd som min er uproblematisk. Hvis du
er uenig i det, så svar derom

Fra : Mikkel Lund

Dato : 25-09-07 17:29

Bo Warming skrev:

> [...]
> Men der er videnskabelig hold i at adfærd som min er uproblematisk. Hvis du

Okay, jeg syntes, med udgangpunkt i dit indlæg, at vi skal diskutere
tvangs psykiatriskbehandling.

Mikkel Lund

Fra : Bo Warming

Dato : 25-09-07 20:20

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, jeg syntes, med udgangpunkt i dit indlæg, at vi skal diskutere
> tvangs psykiatriskbehandling.

Skal tvang ikke begrænses til folk der er fysisk farlige for deres
medmennesker?

Forklar hvad i trådstarten der giver dig associaton til berettiget
politiindgriben mod farlige psykiatriske patienter - det er jeg nysgerrig
om.?

Eller skal vi bruge systemet til at straffe i flæng hvem du synes har dårlig
smag eller er særlig individualistisk og kreativ?

Fra : Mikkel Lund

Dato : 25-09-07 21:02

Bo Warming skrev:
> Eller skal vi bruge systemet til at straffe i flæng hvem du synes har dårlig
> smag eller er særlig individualistisk og kreativ?

Behandling er ikke straf. Jeg syntes du lyder som om du kunne have brug
for en form for behandlig.

Mikkel

Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-07 16:04

> Behandling er ikke straf. Jeg syntes du lyder som om du kunne have brug
> for en form for behandlig.

AT gøre hvad man har lyst til er FRIHED
At forhindres i det pr behandling som man ikke har brug for, ville være
grusom og ondskabsfuld straf

Fra : kk

Dato : 25-09-07 21:01

> "kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

klip>

> [...]
> smittefare.
> Men der er videnskabelig hold i at adfærd som min er uproblematisk. Hvis
Jeg gentager: Hvorfor fortæller du den historie? Og hvad har den med
videnskab/politik

Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-07 16:08

> klip>

> Jeg gentager: Hvorfor fortæller du den historie? Og hvad har den med
> videnskab/politik

Videnskab vedr sundhed er berømmet for at have udryddet infektioner via
hygiejne

Da pis er sterilt kan det ikke starte epidemi, så det er usagligt og
intolerant at kritisere naturlig fornuftig adfærd som den beskrevne

Er du uenig, så er her basis for videnskabelig debat

Fra : Bo Warming

Dato : 26-09-07 02:42

Jeg har ikke et alvorligt urininkontinensproblem, men søger at identificere
mig med de hundreder af tusinder alvorligt ramte ældre og allerede i 1985
fik jeg optaget en artikel i Tidsskrift for Ergonomi om fornutige
selvhjælpsløsninger, bl.a. at holde kop under straks når tissetrangen
kommer, også midt i plejehjemmets kaffestue.
At gøre det i en biograf og siden sætte engangsbægeret med urin dybt i en
offentlig , udendørs papirkurv ser jeg som et konstruktivt eksperiment og
hører gerne kritik om det kan være asocialt i nogen retning.? (endsige om
psykiatrisk tvang som er foreslået er andet end en usandsynlig overreaktion,
hvis opdagelse)

Selv hvis jeg havde ladet det tynde lugtløse vin-pis på gulvet i biografen
(på en række uden andre biografgæster) vil jeg mene at det var positiv
nytænkning, for fordelen for en urininkontinentpatient med at komme af med
overtrykket uden at få vædet sit tøj, er større end ulempen for oprydderen i
biografen der evt henter en gulvklud i sin aflønnede arbejdstid

Politiet giver bøder til bumser, der tisser offentlige steder, men det er
når det gøres provokerende og lugtende og de burde anerkende at nogen kan
have et helbredsproblem og at der da bør ses gennem fingre med
bagatelforbrydelsen - som nok sjældent eller aldrig opdages hvis udført
intelligent som i mit tilfælde