Mug
Fra : Søren

Dato : 19-09-07 16:33

Hej

Kan både mug, skimmel og gær kategoriseres som svampe?

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-07 19:11

Søren skrev:

> Kan både mug, skimmel og gær kategoriseres som svampe?

Jeg mener at mug og skimmel kan, men gær er bakterier.

--
Bertel

Fra : Peter Kai Jensen

Dato : 19-09-07 19:22

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg mener at mug og skimmel kan, men gær er bakterier.

Nope, gær er kategoriseret i svamperiget. Hvad er forresten forskellen
på mug og skimmel?

--
PeKaJe

And yes, IMO it does look like a cross between chicken scratchings, C++
barf, and a very bad day at the data dump. -- High opinions of X.CPP

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-07 19:27

Peter Kai Jensen skrev:

> Nope, gær er kategoriseret i svamperiget.

Hm ... [slår op på et tilfældigt googlelink] ...

   Når vinavlerne fremstiller vin, får de hjælp fra nogle
   mikroskopiske svampe, som man kalder gærbakterier.

Sikke noget lusk.

--
Bertel

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 19-09-07 19:36

Bertel Lund Hansen wrote:

> Sikke noget lusk.

Hvad Bertel ikke ved = lusk?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Frøken Jensen

Dato : 19-09-07 19:41

On 19/09/07 20:35, in article 7b6a9$46f16bcc$55187a41$5677@news.arrownet.dk,
"Erik Olsen DK" <me@privacy.net> wrote:

> Hvad Bertel ikke ved = lusk?

Jeg tror snarere det skal forstås sådan her:

Hvad både er det ene og det andet = lusk *sagt med glimt i øjet*
Sådan tror jeg cirka Bertel mente.
Men hvad ved jeg.

Fra : Peter Kai Jensen

Dato : 19-09-07 20:18

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hm ... [slår op på et tilfældigt googlelink] ...
>
>    Når vinavlerne fremstiller vin, får de hjælp fra nogle
>    mikroskopiske svampe, som man kalder gærbakterier.
>
> Sikke noget lusk.

Ja, tilfældige sider på nettet er ikke altid gode kilder i dk.videnskab.
Prøv at se hvor mange resultater du får ved at søge på hhv. gærsvampe og
gærbakterier.

--
PeKaJe
   Schlattwhapper, n.: The window shade that allows itself to be

Fra : Per A. Hansen

Dato : 20-09-07 16:00

> Hm ... [slår op på et tilfældigt googlelink] ...
>
> Når vinavlerne fremstiller vin, får de hjælp fra nogle
> mikroskopiske svampe, som man kalder gærbakterier.

Eksemplet er lige til FIDUSO - det hedder gærsvampe - ikke
gærbakterier.

Per A. Hansen

Fra : Linde

Dato : 19-09-07 21:19

"Peter Kai Jensen" <usenet@pekajemaps.homeip.net> skrev i en meddelelse

> Nope, gær er kategoriseret i svamperiget. Hvad er forresten forskellen
> på mug og skimmel?

Skimmel, eller skimmelsvampe, er navnet på familien af mikroorganismer, mens
mug vel nærmere er den dagligdags betegnelse for det synlige resultat af
visse skimmel- eller gærsvampes stofskifte eller formering.

Mvh
Linde

Fra : Søren

Dato : 20-09-07 18:00

> Jeg mener at mug og skimmel kan, men gær er bakterier.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Kære nyhedsgruppelæsere.

I har netop bevidnet et historisk øjeblik.

Bertel har lavet en fejl!! [fanfare.wav]

Jeg kan ikke mindes at jeg nogensinde i mine 10 år på nettet har tagen ham i
sådan en fejl.

Hurra for Bertel!

Søren

Fra : Per A. Hansen

Dato : 23-09-07 08:59

"Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Bertel har lavet en fejl!! [fanfare.wav]
> Jeg kan ikke mindes at jeg nogensinde i mine 10 år på nettet har tagen ham

Der er ingen grund til at hovere - enhver kan begå en fejl og forhåbentligt
blive klogere.
Jeg har set et par fejl af Bertel i denne måned, så du har vist ikke fået
alle med i de
10 år på nettet?
Den største fejl er at være fejlfri.

Per A. Hansen