At slå er værre end at spytte.
Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-07 21:43

At slå er værre end at spytte.

Aldrig i verdenshistorien har det kunne sandsynliggøres at en spytklat, der
ramte et medmenneske har skabt infektionssygdom hos den ramte.

"Sten og stokke kan brække mine ben, men ord kan ikke såre" siger et gammelt
ordsprog og man kan indsætte i stedet "spytklatter kan ikke skade"

Jeg har, da jeg samlede underskrifter for Glistrup, fået over hundreder
spytklatter i ansigtet og har tørret dem af og været totalt ligeglad.

Det er betænkeligt, når man overvejer karantæne til håndboldsspiller udfra
argumenter om "usmagelighed" - politiet gider jo ikke voldssager uden
skadestuerapport, og hvis du går til læger pga buksevands-angreb, der er
værre end spytklat-angreb, vil du blive afvist. Maling og æg som Fogh ramtes
med er derimod politisag, for samfundets normer kræver velklædthed, og det
kan sammenlignes med tyveri at påføre en medborgers klædedragt pletter, der
generelt anses for ulækre og evt afsmittende.