Udvalgt sprut som smagstilsætning til tris~
Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-07 21:42

Udvalgt sprut som smagstilsætning til trist vand. Ulækkert kan gøres
lækkert.

Er man doven som jeg, har man plastikflasker med vand stående overalt hvor
man pludselig kan blive tørstig ,

og plastikkopper til at tisse i og siden slynge det flydende ekskrement over
i fjernt buskads i haven.

Hvilket der ikke er noget lugtende (eller ulækkert, endsige sundhedfarligt)
i, når man ved, hvor det skal gøres

Vedr vand til at drikke kan der efter nogle uger komme lidt algevækst og
anden mikrobevækst, som aldrig kan tænkes at skabe sygdom, men som gør
smagen lidt trist - på niveau med at lunkent vand er mere trist end koldt
vand.

Jeg lagde vegetarmadkunst på hylden, da jeg fik en kone, der lavede
fremragende fiske og kød retter, og fik så smag for snacks og blev
overvægtig.

Samtidig fik jeg smag for konstant at afprøve ny cocktails og tørre hvidvine
og det har nu ført til, at jeg laver lunkent vand til gode, billige
longdrinks ved at tilsætte få promille gode tyske bittersnaps og lignende.
Isterninger er fint , men kun ulejligheden værd om sommeren, og forandring
fryder.

Egentlig er gode franske likører bedst som tilsætning, men sukkeret gærer og
nedsætter holdbarhed , dvs smag efter få dage.

Der er intet ulækkert ved ikke at bøje sig for sundhedssystemets hysteri om,
at alt man indtager skal være sterilt.

En extrem og kuriøs, men ret uvæsentlig

dovenskab er at drikke egen urin.

Millioner af indere drikker morgenurinen i store mængder, og påstår
sundhedsfordele - man kan utvivlsomt vænne sig til den efter min mening
meget bitre og dårlige smag.

Når jeg har drukket meget hvidvin - uden at blive fuld, det bliver jeg
sjældent - så er det vanddrivende og man udskiller store mængder vandklar
(ikke-gul) urin, og den kan en dovenlars med fordel drikke især, hvis man i
lommen har en lille miniature-flaske "Boonekamp" fra Aldi og sætter et par
dråber til. Vermouth, campari, fernetbranca, anissprut, cognac og triplesec
er også fremragende.

Huskatte, bl.a. min kones, er ikke vilde med rent postevand men drikker
hellere af vandpytter. Forskere har ment at klor i vandværksvand fornemmes
giftigt.