Meteor
Fra : JBH

Dato : 19-09-07 02:09

http://ekstrabladet.dk/nyheder/videnskab_og_teknik/article339024.ece

Chokket var enormt for indbyggerne i det sydlige Peru, da en meteor i
lørdags eksploderede. De var overbevist om, at de var vidne til et flystyrt.

Redningsfolk og eksperter blev tilkaldt til stedet, hvor meteoren har
efteladt et 30 meter bredt og seks meter dybt hul, forklarede embedsmanden
Marco Limache.

Jeg undrer mig over at sådan en stor tingest kan ramme Jorden, uden at der i
fovejen har været snak om det. Hvad hvis den var drattet ned i en storby ?

mvh
JBH

begin 666 trans.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Max

Dato : 19-09-07 07:06

Hej JBH

> Jeg undrer mig over at sådan en stor tingest kan ramme Jorden, uden
> at der i fovejen har været snak om det. Hvad hvis den var drattet ned
> i en storby ?

Hvordan skulle man vide fra at den kommer, vi bliver ramt tusindvis
af gange hver dag af sten udefra rummet, og en gang imellem er
der så en der er lidt større imellem dem. Ingen kikker jo efter dem
så man opdager dem jo af gode grunde ikke. De skal nu også være
meget store for at man har en chance for at opdage dem.

--
Mvh Max

Fra : Peter Knutsen

Dato : 19-09-07 15:35

Max wrote:

> [...]
> så man opdager dem jo af gode grunde ikke. De skal nu også være
> meget store for at man har en chance for at opdage dem.

Spacewatch er altså blevet nedlagt?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Max

Dato : 19-09-07 17:44

Hej Peter

> Spacewatch er altså blevet nedlagt?

Nu er deres opgave at holde øje med ting der kan udgøre en
fare for jorden, hvilket man jo ikke ligefrem kan sige om den
hændelse i Peru. Og det mindste objekt de har opdaget er
omkring 10 meter i diameter, nok noget mere end det der
var tale om i peru.

--
Mvh Max

Fra : Mikkel Lund

Dato : 19-09-07 07:11

JBH skrev:
> [...]

> fovejen har været snak om det. Hvad hvis den var drattet ned i en storby ?

Den bette ting! Det lyder ikks som om de har fundet nogen meteorit sten,
hvilket gør det svært at gætte på hvor stor den har været før den
begyndte at smelte i atmosfæren. Men det en hastighed på op mod 150000
km/t, er det svært at se en kummefryser timer i forvejen.
Sandsynlighen for at sådan en rammer bebboelse er uhyggeligt lille
(skaden er sandsynligvis heller ikke særligt stor).

Mikkel

Fra : Sten Bo

Dato : 19-09-07 14:48

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/videnskab_og_teknik/article339024.ece

,,

> Jeg undrer mig over at sådan en stor tingest kan ramme Jorden, uden at der
> i fovejen har været snak om det. Hvad hvis den var drattet ned i en storby
> ?

Ja hvad så? Det er jo problemet i en nøddekerne. Er det det du spør om?
Hvad sku de ha gjort!

Men selvfølgelig havde den ramt Pentagon havde vi nok fistret lidt rundt i
befibbelse. Rart så at vide at der var en helt neutral (guddommelig?
afsender.

For øvrigt siger tv 2 News at 200 af de lokale er blevet syge efterfølgende.
En kone klagede over at ha ondt i halsen - og så gik de, havde taget sagen i
egen hånd, og rodede i jorden for at finde ud af om de ku se noget. Der
blev snakket om støv fra nedslaget.

Jamen altså dog - Det var da også ude på landet. Nå det hører vi nok mere
om.

Sten

Fra : Michael

Dato : 19-09-07 19:56

Sten Bo skrev:

> [...]
> egen hånd, og rodede i jorden for at finde ud af om de ku se noget. Der

Kan det være en atomdrevet satellit som er styret ned?
De 200 menesker har klaget over: hovedpine, kvalme og åndedrætsbesvær.

Minder symtonerne om mild strålesyge?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/sundhed/article339206.ece

Mvh.

Michael

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-09-07 20:05

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> Kan det være en atomdrevet satellit som er styret ned?
> De 200 menesker har klaget over: hovedpine, kvalme og åndedrætsbesvær.

> [...]
Nej, for der har været geologer og måle at det ikke er radioaktivt.
Mudderhullet ligner heller ikke et nedslagskrater i mine øjne.

Mvh
Martin

Fra : N. Foldager

Dato : 19-09-07 21:15

Martin Larsen:

>Mudderhullet ligner heller ikke et nedslagskrater i mine øjne.

Hvordan synes du da, det adskiller sig fra et nedslagskrater?

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-09-07 22:16

"N. Foldager" <nfoldager-takethisaway@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Martin Larsen:

> Hvordan synes du da, det adskiller sig fra et nedslagskrater?

Jeg savner grydeform, kant og ejecta.

Mvh
Martin

Fra : N. Foldager

Dato : 21-09-07 03:22

Martin Larsen:

>Jeg savner grydeform, kant og ejecta.

Jeg vil slet ikke udtale mig om årsagen. Ingen af de billeder, jeg har
set, har været egnede til at afgøre dets natur. Og slet ikke, hvorvidt
der er ejecta eller ej.

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : P.C.

Dato : 20-09-07 10:36

On Sep 19, 11:15 pm, "Martin Larsen" <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> Jeg savner grydeform, kant og ejecta.
>
> Mvh
> Martin

Jeg skal ikke garentere for dette, --- men jeg har set samme billede
før, mon det kunne hænde at man lige stod og manglede et billede ?