Artsudryddelse i Brasilien lig nul
Fra : Bo Warming

Dato : 13-09-07 01:27

Artsudryddelse i Brasilien lig nul

Det tyske geni von Humboldt pressede tusinder af urter få årtier efter den
sidste conquisadorer havde forladt Sydamerika.

Min botanikprofessor oldefar rejste de samme steder og genfandt alle
planterne og fik derved bekræftet sin pionergerning, den ny videnskab
planteøkologi

Hvis nogle siden var forsvundet, ville man høre økologi-fanatikere vise de
smukke farvelagte tegninger som i 1800-tallet udfærdigedes bl.a. af Eugenius
Warming udfra Humboldts og egne herbarier.

Men der er intet at græde over, hvis man ser på tingene med
naturvidenskabelig grundighed efter tysk mønster og Eugen var opvokset på
Mandø, da den var tysk. Dengang var videnskab objektiv. I dag er alt
propaganda og unyttigt

Hundredvis af næsten ulønnede assistenter var årsag til at folk som Humboldt
og Warming kunne overkomme vidensindsamling som computerpjattet i dag end
ikke kan nærme sig mht samfundsgavnlig indsigt.

Fra : kjaer

Dato : 13-09-07 08:21

> [...]
> Humboldt og Warming kunne overkomme vidensindsamling som
> computerpjattet i dag end ikke kan nærme sig mht samfundsgavnlig

Klip fra http://www.welt.de/ 16.306 Arten akut vom Aussterben bedroht
Lige da jeg havde læst indlægget så jeg tilfældigvis denne overskrift. Enten
har de argurke tid i Tyskland eller også er de uenige med dig.