DNA match ved søskende ?
Fra : Is

Dato : 11-09-07 20:10

Hørte i dag på et tidspunkt i, forbindelse med pigen Madeline McCann,
at der var 80 % match på det dna, der var fundet i en lejet bil.

Kunne det ikke være søsterens dna ???

Hvor stort match er der på dna mellem søskende ??

Erik Isager

Fra : John Jensen

Dato : 11-09-07 21:13

Is skrev:
> [...]
>
> Kunne det ikke være søsterens dna ???
>
> Hvor stort match er der på dna mellem søskende ??

Eller en helt fremmeds ? Teoretisk kan der godt findes 2 personer på
jorden med 80% match i DNA. Mellem chimpanser og mennesker er der over
90% match.... ikke for at gøre mig klog på noget jeg kun har
gymnasiepensum som baggrund for at forstå...så jeg omformulerer lige:

Er det helt utænkeligt at der er tale om at DNAet kan være fra en helt
fremmed person ?

Fra : Martin Andersen

Dato : 11-09-07 21:34

Is wrote:
> [...]
>
> Kunne det ikke være søsterens dna ???
>
> Hvor stort match er der på dna mellem søskende ??

De 80% er nok med hvor stor sikkerhed de vurdere resultatet er at det er hendes
blod. Ikke at kun 80% af dna'en stemmer over ens, for det ville være
fuldstændigt ude i skoven.