"NH4NO3-gødning kan på få timer forvandles~
Fra : Bo Warming

Dato : 11-09-07 17:48

"NH4NO3-gødning kan på få timer forvandles til en bombe"(ammoniumnitrat)

NEJ - på kun et sekund kan du stikke en detonatorer i sækken, og den kan
sprænge et stort hus hvis selvmordsbomberen switcher fra off til on.

Jeg tror ungmuslimer i DK vil sjældent dræbe sig selv, for vellevned her er
skønt.

Men med deres hurtige biler kan de besøge så mange danske hjem på en nat, at
de kan aflive vor befolkning før militæret rykker ud

Fra : Aage Andersen

Dato : 11-09-07 19:52

"Bo Warming"
> [...]
>
> Men med deres hurtige biler kan de besøge så mange danske hjem på en nat,
> at de kan aflive vor befolkning før militæret rykker ud

Jeg troede ikke mine egne øjne, da jeg paa havnepladsen i en lille jysk by
saa 50 tons ammoniumnitrat ligge fuldt tilgængelig uden nogen form for
indhegning.
Hvor stor et knald giver saadan en mængde?

Aage

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 11-09-07 20:24

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> writes:

> [...]
> indhegning.
> Hvor stor et knald giver saadan en mængde?

Den engelske udgave af wikipedia har noget at sammenligne med:
<http://en.wikipedia.org/wiki/Ammonium_nitrate_disasters>

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Per A. Hansen

Dato : 13-09-07 13:39

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo Warming"

> Jeg troede ikke mine egne øjne, da jeg paa havnepladsen i en lille jysk by
> saa 50 tons ammoniumnitrat ligge fuldt tilgængelig uden nogen form for
> indhegning.

Der er tale om kalkammonsalpeter, der sikkert umiddelbart skulle afhentes af
kunderne - landmændene.

> Hvor stor et knald giver saadan en mængde?

Ikke noget.
Kalkammonsalpeter kan ikke umiddelbart sprænges i luften - som de lagre
af fyrværkeri, der gennem mage år har været placeret i byområder, mens
man havde nok i at være bange for det harmløse Barseback-værk.
At der burde være lovgivning om registrering af køb af kalkammonsalpeter er
et
politisk spørgsmål, som forlængst burde være løst.

Per A. Hansen

Fra : Aage Andersen

Dato : 13-09-07 14:24

"Per A. Hansen"

> [...]
> er et
> politisk spørgsmål, som forlængst burde være løst.

Vil det sige der er tale om en blanding af calcium- og ammoniumnitrat?
Jeg erindrer ikke at calcium var nævnt paa emballagen.

Aage

Fra : Per A. Hansen

Dato : 14-09-07 16:13

> [...]
>
> Vil det sige der er tale om en blanding af calcium- og ammoniumnitrat?
> Jeg erindrer ikke at calcium var nævnt paa emballagen.

Varen kaldes kalkammonsalpeter og består af 27% total-N ligelig '
fordelt på ammonium- og nitratkvælstof.
Ofte med et lille indhold af Mg - 2-3%
Det med kalk har noget at gøre med den måde, det fremstilles på.
Når man placerer gødningen udenfor kan det hænge sammen med, at den udvikler
giftgasser ved varmepåvirkning.
Kas er den mest anvendte rene N-gødning.

Kas eksploderer ikke så let, som mange tror. Jeg skal undlade at komme
med en opskrift fra "Terroristens håndbog" som jeg hentede fra nettet en
gang
for flere år siden (egentlig fra et BBS)

Per A. Hansen

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-09-07 17:46

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> gang
> for flere år siden (egentlig fra et BBS)

Ja, du er jo ved at være en gammel dreng ))

Mvh
Martin

Fra : Per A. Hansen

Dato : 15-09-07 08:13

> "Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, du er jo ved at være en gammel dreng ))

Jeg er ganske rigtig over den alder, hvor man finder de
umodne drenge.

Per A. Hansen

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-07 00:42

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fordelt på ammonium- og nitratkvælstof.
> Ofte med et lille indhold af Mg - 2-3%
> Det med kalk har noget at gøre med den måde, det fremstilles på.

Netop fordi de tunge calcium og magnesiumjoner er et ligegyldigt,værdiløst
produktionsstof, gider man sjældent nævne det på emballager/i navn - helt
som at cellulosefibre i rugbrød engang ikke nævntes i varedeklarationen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 16-09-07 08:55

> [...]

> produktionsstof, gider man sjældent nævne det på emballager/i navn - helt
> som at cellulosefibre i rugbrød engang ikke nævntes i varedeklarationen

Du gætter. Magnesiumindholdet deklareres på emballagen, det tilsættes
netop fordi det er et makronæringsstof, der indgår i næringsbalancen for
det givne landbrug, der benytter gødningsmidlet.
Calcium er også et makronæringsstof, men det findes ikke i denne type
i så store mængder, at den kan opgives. Man opgiver indholdet med 1
decimal.
Ca, Mg, N er mineralstoffer. Cellulosefibre er er organisk stof, der består
af flere
mineralstoffer. I mange fødevarer deklarerer man da ofte fiberindholdet.

I forbindelse med denne diskussion om sprængstofvirkning i ammoniumgødninger
er der tale om en reel trusel, som man skal tage alvorligt. Ikke ved at
pålægge
landbruget restriktioner, men ved at registrere alle købere af
NH4NO3-gødninger.
Det er ikke sket p.g.a. lovsjuskeri fra justitsministerens side.

Per A. Hansen

Fra : NoOne

Dato : 13-09-07 19:29

On Tue, 11 Sep 2007 20:51:42 +0200, "Aage Andersen"
<aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

> [...]
>indhegning.
>Hvor stor et knald giver saadan en mængde?

?? skal ammoniumnitrat ikke blandes med noget brændstof (fx
dieselolie) før det hja noget sprængstof (og detonator) kan sige BOOOM
?

RaZoR :)

Fra : P.C.

Dato : 16-09-07 12:48

On Sep 13, 8:28 pm, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

> ?? skal ammoniumnitrat ikke blandes med noget brændstof (fx
> dieselolie) før det hja noget sprængstof (og detonator) kan sige BOOOM
> ?
>
> RaZoR :)

Nej --- men pas på med at købe en flaske Substral til dine
potteplanter ; som lov texterne er udformet er du så i besiddelse af
et kemikalie der potentielt kunne benyttes, såfremt nogle havde bare
mistanke om , hvad du kunne bruge dette kemikalie til --- og her
bliver fakta og sludder så blandet sammen når det er praktisk. F.eks.
udtalte politiet at afløbsrens blandet med acetone var det samme som
det "sprængstof" , der meget bejlejligt er så uldent formuleret, at
selv en flaske Substral kan bruges til at "bevise" at du vil begå
terror ; når selv en bommert som at anholde folk fordi de har
kemikalier hjemme, som man misforstået tror kan fremstille
sprængstof , viser hvor hysterisk disse love er sat sammen --- når
selv uvidenhed og fordomme om hvad sprængstof består af, samt total
uvidenhed om, at det eneste der kan få dette til at explodere er en
militær detonator -- noget der aldrig bliver nævnt men var almindelig
viden blandt både landmænd og kemi studerende før i tiden , dengang da
dette kemikalie-gødning blev kaldt "sikkerheds sprængstof" , dengang
alle der kendte til kemi vidste at man kunne slå på det med en hammer,
hålde det i kakkelovnen , ja selv prøve at detonere det med et
kanonslag uden der skete noget og enhver ad dem vidste at under 10
kilo var meningsløst hvis man ellers ville prøve ; --- men idag bliver
folk jo anholdt blot der er spor af svovl under deres fodsåler ,spor
af et kanonslag man har trådt på ; sådan er disse love sat sammen så
selv en dårlig spøg med en en øres kineser kan få dig dømt som
terrorist ---- jovist de har såmænd opnået noget disse terrorister,
totalt hysteri og lovgivning baseret på ordsplitteri .

Fra : Jacob Enri

Dato : 16-09-07 19:03

> [...]
>selv uvidenhed og fordomme om hvad sprængstof består af, samt total
>uvidenhed om, at det eneste der kan få dette til at explodere er en

Du er lidt hysterisk. Der er ingen love mod at have kunstgødning i hjemmet.
At folk har den slags, det er kun et af mange tegn på onde hensigter som
måske samlet kan bruges til at dømme nogle for at planlægge terror.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-07 00:42

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

terrorist ---- jovist de har såmænd opnået noget disse terrorister,
totalt hysteri og lovgivning baseret på ordsplitteri .

Når man sprænger ud til miner og veje er nitrat og olie ofte det billigste,
men visse nitrater kan - på uøkonomisk vis - , sprænge uden tilsætning af
brændstof

Hydrazinium-katjonen er så god at den bruges i visse detonatorer - måske
sammen med perklorat - eller nitrat eller lignende

Fra : P.C.

Dato : 16-09-07 13:04

On Sep 16, 1:48 pm, "P.C." <per.cor...@privat.dk> wrote:

> [...]
> terrorist ---- jovist de har såmænd opnået noget disse terrorister,
> totalt hysteri og lovgivning baseret på ordsplitteri .

Jeg vil lige fortælle at jeg har disse oplysninger fra en gammel bog
fra 50' erne af Poul Bergsoe, hvor han beskriver denne gødning som
"ganske harmløs" fordi der er forskel på en explotion og en
detonation , en detonation er meget vanskelig at udføre og det er det
eneste der kan "antænde" sikkerheds sprængstof , en explotion er ikke
nok.
-------- Så man skal altså være i besiddelse af en vis mængde
sikkerheds sprængstof , ellers blæser det bare væk eller laver en
mindre explotion end selve detonatoren, og man skal være i besiddelse
af en militær detonator , hvilket vist ikke er tilfældet i disse
sager, ------- ikke før disse kendte fakta , kan man overhovedet tale
om en bombe ; som jeg før har fortalt, blev den såkaldte skobomber
anholdt fordi der var spor af almindeligt krudt , under hans sko ; det
er nemlig umuligt medmindre du har flere kilo af det stof der blev
fundet "spor" af , samt en meget speciel og specielt pakket detonator
du næppe kan få fat på, for overhovedet at fremstille en bombe ---- og
derefter skal du finde ud af hvordan du får detonatoren til at futte
af.