hvad er det her for en fætter ?
Fra : Ukendt

Dato : 04-09-07 19:55

http://images.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/148130_l.jpg

Nogen der kan hjælpe med hvad det er for een ?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-09-07 07:31

Kai skrev:

> http://images.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/148130_l.jpg
> Nogen der kan hjælpe med hvad det er for een ?

Min første tanke var en regnklæg (Haematopota pluvialis).
Men det var forkert, da regnklægen ikke har lådne ben.
Har prøvet at billedgoogle efter andre klæger, (familien
Tabanidae), men synes ikke der er nogen der ligner.

Den eneste flue med lådne ben, og samme smalle form,
jeg har fundet billeder af, er gødningsfluen. Men den
har ikke den rigtige, mangeleddede bagkrop.

Undskyld, det var vist vildspor altsammen. Nu venter jeg
også spændt på svar fra andre.

--
Herluf :·)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-09-07 07:40

"Kai" <No> wrote in message

> http://images.hundegalleri.dk/......

Jeg kan afsløre, at det ikke er en hund

Fra : Rado

Dato : 06-09-07 00:38

On Tue, 4 Sep 2007 20:55:13 +0200, "Kai" <No> wrote:

>http://images.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/148130_l.jpg
>
>Nogen der kan hjælpe med hvad det er for een ?

Prøv:

http://fugleognatur.dk/

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Pongo

Dato : 06-09-07 17:21

Kai wrote:
> http://images.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/148130_l.jpg
>
> Nogen der kan hjælpe med hvad det er for een ?

Måske en Rovflue i retning af denne her
http://www.univ-ubs.fr/ecologie/Photos/asile.jpg

/Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 18:59

"Pongo" <pongo@hotmailSNOT.dk> skrev i en meddelelse

> Måske en Rovflue i retning af denne her
> http://www.univ-ubs.fr/ecologie/Photos/asile.jpg

Den ligner meget godt, så mon ikke det er sådan en :)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-09-07 19:03

Pongo skrev:
> Kai wrote:

> Måske en Rovflue i retning af denne her
> http://www.univ-ubs.fr/ecologie/Photos/asile.jpg

Ja, den ligner ret godt.
Bare ærgerligt at der ikke er noget artsnavn knyttet til
billedet.

-
Herluf :·)

»deportér alle illoyale imamer«
Mette Vons

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-09-07 19:36

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, den ligner ret godt.
> Bare ærgerligt at der ikke er noget artsnavn knyttet til
> billedet.

Du skal bare prøve at være lidt snedig Herluf

http://www.univ-ubs.fr/ecologie/asiliides.html

Asilidae - rovflue

Ligner Eutolmus rufibarbis

Mvh