Kønsbestemmelse
Fra : Silverflame

Dato : 13-07-01 09:09

Hej NG!
Jeg kunne godt bruge et par gode råd om kønsbestemmelse af fisk uden
sexualdimorfi. Her tænker jeg især på Labidichromis caeruleus. Jeg står
nemlig og skal til at indfange hele flokken, så det ville være rart at få
dem kønsbestemt ved samme lejlighed.
MVH SF.

Fra : Carsten Gall

Dato : 13-07-01 10:18

"Silverflame" <nmt1362@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sexualdimorfi. Her tænker jeg især på Labidichromis caeruleus. Jeg står
> nemlig og skal til at indfange hele flokken, så det ville være rart at få

Hvor store er fiskene?? De skal være kønsmodne før end du kan bruge denne
metode.
Fang fisken, vend bunden i vejret på den, og kig godt efter. Hannerne har
to huller, og de skal tilnærmelses
vis være lige store. Hos hunnerne er det foreste hul større end det
bagerste.
Det kan være meget svært at se, på visse arter.

Carsten

Fra : X - Dude

Dato : 13-07-01 10:22

kan måske hjælpe