MacSoup-indstillinger
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-11-07 16:51

Jeg har været ude for det før. Nu har jeg installeret MacSoup på min nye
MacBookPro. Og som tidligere konstaterer jeg, at
installationsvejledningen ikke er fuldt korrekt:

"Når du udpakker MacSOUP 2.8.2Da.zip oprettes en mappe "Danish.lproj" i
samme mappe."

Nej, den bliver liggende i mappen "Overførsler".

Dokumentet MacSoup-indstillinger dannes i programmappen. Og denne
fejlplacering er vist nok åesagen til, at man får en fejlmelding, når
man vil åbne programmet.

Man kan i stedet åbne ved at klikke på indstillingsdåsen.

Hvad var det nu lige, man skulle gøre? Foreløb har jeg trukket
MacSoup-indstillinger til Docken.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-11-07 20:52

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> samme mappe."
>
> Nej, den bliver liggende i mappen "Overførsler".

Så bliver den jo også i den samme mappe.

> [...]
>
> Man kan i stedet åbne ved at klikke på indstillingsdåsen.
>
> Hvad var det nu lige, man skulle gøre? Foreløb har jeg trukket

Tillad mig at citere fra vejledningen:

"De fleste vil dog kun have brug for en database, og nogle vil måske
synes det er sært at dobbeltklikke på et indstillingsdokument, i stedet
for MacSOUP selv. I dette tilfælde kan du bruge funktionen i MacSOUP's
standard-indstillingsdokument: lav en henvisning til
indstillingsdokumentet og kald den "MacSOUP Default Settings" (uden
citattegn), og anbring den i mappe Indstillinger (i Systemmappen under
klassisk Mac OS, og "~/Library/Preferences" under Mac OS X, hvor "~" er
dit hjemmebibliotek)."

Du skal altså anbringe dit MacSOUP indstillingsdokument og data fra
MacSOUP, hvor du ønsker. Derefter skal du lave en henvisning til dette
indstillingsdokument, og henvisningen skal hedde "MacSOUP Default
Settings". Den skal så anbringes i mappen Preferences i dit Bibliotek i
din hjemmemappe. Fremover kan du bare dobbeltklikke på MacSOUP eller
have det liggende permanent i Dock og klikke på det her for at starte
MacSOUP.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-11-07 22:04

> [...]
> din hjemmemappe. Fremover kan du bare dobbeltklikke på MacSOUP eller
> have det liggende permanent i Dock og klikke på det her for at starte

Tak for det. Men den besked burde stå på
http://www.mothsoft.dk/osx/souposx.html, som giver indtryk af at være en
installationsvejledning, men kke gør fyldest som sådan. Vi har haft det
oppe før. Det kan jeg huske. Men min hukommelse er for støvet til at
huske proceduren, når der går et par år imellem, at jeg skal bruge den.
Som sagt er teksten ikke helt korrekt mht., hvad der sker med
udpakningen af de danske ressourcer.

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 19-11-07 00:04

> [...]

> huske proceduren, når der går et par år imellem, at jeg skal bruge den.
> Som sagt er teksten ikke helt korrekt mht., hvad der sker med

Det gør den så nu, og da Dr. Monster allerede er krediteret i den
medfølgende dokumentation har han vel næppe indvendinger mod at blive
citeret.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-11-07 00:48

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Det gør den så nu, og da Dr. Monster allerede er krediteret i den
> medfølgende dokumentation har han vel næppe indvendinger mod at blive
> citeret.

Det er helt i orden. Det glæder mig at kunne yde et bidrag. Jeg har lidt
dårlig samvittighed over at være krediteret pga. de to kommafejl, jeg
opdagede.
--
Henrik Münster
Esbjerg