Er Time Machine nok backup til iTunes?
Fra : KentBM

Dato : 08-11-07 13:33

Time Machine tager en masse backup på min eksterne harddisk, når den er
monteret. Hvis alt nu forsvinder så en geninstallation er nødvendigt, er
Time Machine nok til at få mine iTunes Store indkøb til at falde på
plads igen?

Eller skal der yderligere backup til?

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-07 14:49

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
> monteret. Hvis alt nu forsvinder så en geninstallation er nødvendigt, er
> Time Machine nok til at få mine iTunes Store indkøb til at falde på

Det er Time Machine nok til. Time Machine tager en backup af hele
harddisken. Hvis man bliver nødt til at geninstallere Mac OS X 10.5 er
der en mulighed til slut for at genoprette harddisken med indholdet fra
en Time Machine backup.
Der er bare det sædvanlige forbehold, at en backup med Time
Machine er nok, hvis den virker. Hvis den ikke virker, så har man
problemer. Det kan f.eks. være, harddisken, den ligger på, er gået i
stykker. Det er selvfølgelig en risiko ved alle former for backup, og
det har ikke noget specielt med Time Machine at gøre. Det er derfor
altid en god idé at have flere backupper. Nogle skifter hver anden dag
mellem to backup-sæt. Andre har flere sæt til daglige, ugentlige eller
månedlige backupper. Man kan også have to harddiske med backup fra Time
Machine, så vidt jeg har forstået. Man kan så nøjes med at slutte den
ekstra til en gang om ugen f.eks.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 08-11-07 15:08

> [...]

> monteret. Hvis alt nu forsvinder så en geninstallation er nødvendigt, er
> Time Machine nok til at få mine iTunes Store indkøb til at falde på

Jeg vil tro at du roligt kan reformattere din primære harddisk, og
reinstallere Leoparden igen - og stadig have adgang til dine gamle Time
Machine-data.

Alt andet ville jo være meningsløst.
--
Per Erik Rønne