Flere trojanske heste til Mac
Fra : Per Rønne

Dato : 08-11-07 13:17

Ja, læs selv her:

<http://www.version2.dk/artikel/4880?nyhedsbrev>

Og læg mærke til hvorfor:

=
Udbredelsen af trojanske heste til også at omfatte mac-platformen er et
tydeligt eksempel på, at denne platform er ved at blive mere populær,
hvorfor der også er grund til at advare mac-brugere mod de nye trusler,
som de ellers ikke har været vant til.
=

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-11-07 13:22

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> tydeligt eksempel på, at denne platform er ved at blive mere populær,
> hvorfor der også er grund til at advare mac-brugere mod de nye trusler,

Du skal stadig:

1: Besøge et porn site
2: downloade et video codec fra et porn site
3: Mounte dmg filen (ok, det kan det gøre selv måske)
4: starte installeren
5: give den dit password
6: skrue hovedet af dig selv

Den form for malware er sku svære at stoppe hvis folk ikke tænder
hjernen inden de installere diverse ting de henter fra sider de ikke
stoler på.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 08-11-07 15:08

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> [...]
>
> Den form for malware er sku svære at stoppe hvis folk ikke tænder
> hjernen inden de installere diverse ting de henter fra sider de ikke

På Windows-siden er BullGuard [der nu er blevet gratis netop for at
forøge andelen fra sølle 95% til 98% af den eksisterende malware;
firmaet lever især af løsninger for firmaer] nu god til at opdage
sådanne ting.

Og nu må altså også mac-brugerne indstille sig på ikke at downloade
'gratis' porno-film fra nettet, men bevæge sig hos den lokale
'porno-pusher', som vist for mit vedkommende må ligge i og omkring
Istedgade, ved Hovedbanegården.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-11-07 15:47

> [...]

> 'gratis' porno-film fra nettet, men bevæge sig hos den lokale
> 'porno-pusher', som vist for mit vedkommende må ligge i og omkring

og det var så her jeg ikke ville vide mere :)

Fra : Per Rønne

Dato : 08-11-07 18:11

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> og det var så her jeg ikke ville vide mere :)

»Må ligge i og omkring« indicerer vist også at jeg ikke kender en
eneste, blot kender det distrikt de kan findes i.

Det distrikt hvor der står piger på gaden, der søger at få 'kunder' med
op i sengen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-07 18:10

On 2007-11-08 15:07:30 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:
> På Windows-siden er BullGuard [der nu er blevet gratis

Hvor kan du se at den er gratis? På bullguard.com er den ikke gratis.

Thomas Schreiber

min blog - http://macfly.dk
min photoblog - http://thsch.com

Fra : Per Rønne

Dato : 08-11-07 18:55

Thomas Schreiber <find email p macfly.dk> wrote:

> Hvor kan du se at den er gratis? På bullguard.com er den ikke gratis.

Jeg har betalt for den, men har fået en e-mail fra firmaet hvoraf det
fremgår at programmet fremover er gratis. Download bare programmet, og
installer det.

Blot ærgerligt at jeg betalte en 2-årig licens som efter et halvt år nu
er gratis ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-07 16:56

On 2007-11-08 18:54:47 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> [...]
> installer det.
>
> Blot ærgerligt at jeg betalte en 2-årig licens som efter et halvt år nu

Det lyder mystisk da det ikke er gratis. Du er sikker på at det kommer
fra Bullguard?

Fra : Per Rønne

Dato : 09-11-07 17:33

Thomas Schreiber <find email p macfly.dk> wrote:

> Det lyder mystisk da det ikke er gratis. Du er sikker på at det kommer
> fra Bullguard?

Ja. Men det er så lang tid siden, at nyhedsbrevet forlængst er slettet
[jeg får et om ugen].

Og går jeg ind på:

<http://www.bullguard.com/>

Ser jeg øjeblikkeligt at det er korrekt. Se notitsen med overskriften
»BULLGUARD FREE SPAMFILTER«.

Men når jeg kigger nærmere på mine faciliteter, passer det vist ikke
helt på kun spamfilter. Jeg ser i hvert fald antivirus, antispyware,
firewall, spamfilter, backup og support.

På den anden side fandtes den anden option, »BullGuard Internet
Security«, da vist også dengang?

Da jeg betalte valgte jeg i øvrigt automatisk betaling, hvert andet år,
trukket fra mit visakort. Så mon jeg bliver trukket om halvandet år?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 08-11-07 18:24

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> men bevæge sig hos den lokale
> 'porno-pusher', som vist for mit vedkommende må ligge i og omkring
> Istedgade, ved Hovedbanegården.

Nåeh, mon ikke du kan finde obskurt materiale tættere på.
Frederikssundsvej ind mod byen - Husumvej mod Jyllingevej - Gaderne
omkring Nørrebro Station, du behøver sikkert ikke cykle _helt_ ind til
Staden

M., der blot driller

Fra : Jesper

Dato : 08-11-07 19:22

> [...]

> 'gratis' porno-film fra nettet, men bevæge sig hos den lokale
> 'porno-pusher', som vist for mit vedkommende må ligge i og omkring

Du kan stadig downloade al det prøn du har lyst til, du skal bare
undlade at installere alskens skidt fra usikre sider og hvis man vil
være helt sikker, så bruger man en konto uden administratoradgang i det
daglige brug.
--
Jesper
- Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-07 23:29

> [...]

> 'gratis' porno-film fra nettet, men bevæge sig hos den lokale
> 'porno-pusher', som vist for mit vedkommende må ligge i og omkring

Pis! Her i Esbjerg er pornobutikken lige lukket. Jensens Bøfhus flyttede
ind overfor med vinduer fra gulv til loft og en facade på 50 m. Man
havde jo ikke meget lyst til at gå ind i pornobutikken, når man kunne
risikere, at ens venner, naboer, kolleger eller chef sad i
familierestauranten overfor med børn og ægtefælle. Så den holdt ikke
længe.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-11-07 23:47

> [...]
> risikere, at ens venner, naboer, kolleger eller chef sad i
> familierestauranten overfor med børn og ægtefælle. Så den holdt ikke

Jeg tror nu nærmere internettet slå din pornoforretning ihjæl ... og så
i Esbjerg, de har ikke haft en stor kundekreds ;)

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 09-11-07 00:11

> [...]
> risikere, at ens venner, naboer, kolleger eller chef sad i
> familierestauranten overfor med børn og ægtefælle. Så den holdt ikke

Der ligger vist ikke mange familievenlige restauranter i Istedgade, i
hvert fald ikke op mod Hovedbanegården, med den indgang hvor der hele
tiden spilles opera.

Det gør at narkomanerne ikke kan holde ud at stå der ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-11-07 16:47

> [...]
> risikere, at ens venner, naboer, kolleger eller chef sad i
> familierestauranten overfor med børn og ægtefælle. Så den holdt ikke

Sidst jeg var i Esbjerg, bemærkede jeg også de to steders sjove
beliggenhed i forhold til hinanden, men tænkte mere på de forklaringer
som fædre og mødre ville kaste sig ud i, når deres unger - hen over
bøfferne - undrende sprøger til den nøgne kvindes utrolige omgang med
dyr på fordsiden af tidskrifterne på den anden side af gaden.

--
Mvh Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-11-07 17:31

news@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> risikere, at ens venner, naboer, kolleger eller chef sad i
> familierestauranten overfor med børn og ægtefælle. Så den holdt ikke

Kunne jo være de havde en bagdør. Hvor er den så flyttet hen?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-11-07 21:23

> Kunne jo være de havde en bagdør. Hvor er den så flyttet hen?

Jeg ved det faktisk ikke. Der var en artikel om den forestående lukning
i lokalavisen for at par måneder siden. Det forlød, at ejeren ville åbne
et andet sted, men han havde vist ikke fundet lokalerne endnu. Jeg har
lige søgt på nettet, og der findes en pornobutik ude nær vandet. Så vidt
jeg ved, er det bare et almindeligt villakvarter, og det er en blind
vej. Jeg ved ikke, om det er samme butik eller en anden.
Det forlød også, at der var planer for en anden anvendelse af
lokalerne, men det var endnu for tidligt at løfte sløret for dem. Jeg
læste senere, at en kvinde havde åbnet en erotisk butik et sted i byen.
Hun havde vist allerede en butik oppe i et af sommerhusområderne og
åbnede nu en i Esbjerg. Jeg ved ikke helt, hvor stor forskel der er på
en erotisk butik og en pornobutik. Jeg kunne dog forestille mig, at der
er grænser for, hvor mange butikker i den branche, byen kan bære. Der er
jo også antikvariaterne, som sælger film og blade
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-11-07 17:55

> [...]

> Den form for malware er sku svære at stoppe hvis folk ikke tænder
> hjernen inden de installere diverse ting de henter fra sider de ikke

se her:

<http://www.milw0rm.org/platforms/osX>

Du kan osse først prøve at læse kommentar nr 20 her:

<http://blog.tv2.dk/operation.x/entry164440.html#comments>

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."