PHP skriverettigheder
Fra : Svante Vinther

Dato : 13-07-01 08:59

Hej PHP gruppe.

Jeg har en apache 1.3.19 server kørende med php 4.0.5.
Opsætning som sådan virker fint, også sammen med MySQL.
Hvis jeg kører på et script der skriver til en tekst fil fra 127.0.0.1
virker det fint.
Men hvis man kigger på siden gennem DNS opslag etc, returneres:

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was
unable to complete your request.
Please contact the server administrator, yeah@right.com and inform them
of the time the error occurred, and anything you might have done that may
have caused the error.

More information about this error may be available in the server error
log.

Er der tale om skriverettighedsproblem?
Hvad kan jeg gøre for at løse det?

M.v.h. Svante

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 13-07-01 09:20

Svante Vinther wrote:

> More information about this error may be available in the server error
> log.

Lagde du mærke til denne sætning?

> Er der tale om skriverettighedsproblem?
> Hvad kan jeg gøre for at løse det?

Der findes yderligere information i serverens error log.

--
Hroi Sigurdsson hroi@netgroup.dk
Netgroup A/S http://www.netgroup.dk

Fra : Svante Vinther

Dato : 13-07-01 13:59

Hej igen.

> Lagde du mærke til denne sætning?

Ja, og jeg glemte at nævne at mine errorlog filer ikke har optaget data i
en måned nu :). Jeg har lavet virtual hosts uden errorlogs, men derfor
burde der stadig blive optaget log i den generelle errorlog fil.
Men, efter at have oprettet errorlog filer for mine virtual hosts, har jeg
nu fanget følgende fejl:

[Fri Jul 13 13:04:42 2001] [error] [client 127.0.0.1] Premature end of
script headers: c:/stinavn/php4/php.exe
I følge hvad jeg har kunnet finde ud af, betyder det at filen ikke er
blevet output'et helt, med andre ord er noget gået galt. Snadsynligvis
fordi man ikke kan skrive til en fil.

Filen der forsøges eksekveret ser således ud:

<head>
<title>Test</title>
</head>
<?
$fd=fopen("test.txt","r+");
$count=fgets($fd,5);
$count=$count+1;
fseek($fd,0,SEEK_SET);
fputs($fd,$count);
fclose($fd);
if ($count>1)
{
echo "Testsiden har været besøgt $count gange.";
}
else
{
echo "Testsiden har været besøgt $count gang.";
}
?>

Nogen ide om hvad der går galt?
Ev.t. nogen ide om hvor jeg sætter skriverettighederne?

M.v.h. Svante

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-07-01 14:46

I artikel <Xns90DD982CF43A3yeahrightcom@193.88.15.201>, skrev "Svante
Vinther" <yeah@right.com>:

> [...]
> ?>
> Nogen ide om hvad der går galt?
> Ev.t. nogen ide om hvor jeg sætter skriverettighederne? M.v.h. Svante

Du skal give alle skriverettigheder i den mappe, hvor html-filen ligger.

--
Hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen

Fra : Svante Vinther

Dato : 13-07-01 15:17

Hej igen.

> Du skal give alle skriverettigheder i den mappe, hvor html-filen
> ligger.

Jeg er på et windows system.
Hvordan giver jeg skriverettigheder til alle i den mappe hvor filen ligger?
Bruger man chmod på windows maskinen?

M.v.h. Svante

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-07-01 15:50

I artikel <Xns90DDA552E2DEDyeahrightcom@193.88.15.201>, skrev "Svante
Vinther" <yeah@right.com>:

> Hej igen.

> Jeg er på et windows system.
> Hvordan giver jeg skriverettigheder til alle i den mappe hvor filen
> ligger? Bruger man chmod på windows maskinen? M.v.h. Svante

Du skal starte programmet, der følger med til webserveren. Hvis det er
pws, skal du benytte dig af opsøtningsprogrammet, hvori du kan gå ind og
tildele henholdvis fratage rettigheder til de mapper, der er under mappen
inetpub.

--
Hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen

Fra : Svante Vinther

Dato : 14-07-01 07:47

Hej igen.

> [...]
> tildele henholdvis fratage rettigheder til de mapper, der er under mappen

Der er tale om apache under windows, hvad gør så?

M.v.h. Svante