Synkronisere Palm med Mac?
Fra : iSteen

Dato : 31-10-07 21:01

Kan man synkronisere en Palm Tungsten T2 men en Mac, fx iCal etc?

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-11-07 01:25

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Kan man synkronisere en Palm Tungsten T2 men en Mac, fx iCal etc?

Sagtens, men tving mig ikke til at gennemgå det. Så hut jeg visker skal
man installere Palms kalender, hvor der følger nogle relevante
dokumenter med. Så skal man lave noget i Hotsync Manager i denne mappe
for at installere Palm-synkronisering. Der er vejledning til det, så i
teorien er det ikke svært. Til slut skal man så vælge og indstille sin
Palm i iSync.
Når jeg er så uvillig til at tale om det skyldes det en masse
problemer, der vist egentlig bundede i en fejl i OS X med en forkert
tilladelse til en mappe, Hotsync Manager skulle have adgang til. Jeg
havde masser af bøvl med at få det til at virke, men fandt heldigvis en
vejledning på nettet. Det hjalp ikke engang at bruge Missing Sync eller
andre alternativer til iSync, for det stødte ind i samme problem. Jeg
tror, det var tilbage i OS X 10.3, så med lidt held er problemet løst
nu.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-07 07:03

> [...]
> andre alternativer til iSync, for det stødte ind i samme problem. Jeg
> tror, det var tilbage i OS X 10.3, så med lidt held er problemet løst

Jeg synkroniserer min Palm Treo 650 uden problemer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-07 10:56

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg synkroniserer min Palm Treo 650 uden problemer ...

Jeg har her til morgen modtaget et nyhedsbrev fra firmaet bag The
Missing Sync, og det er ikke kompatibelt med Leopard:
=

Compatibility with Mac OS X Leopard (version 10.5)
Mac OS X version 10.5 Leopard is the name of the next major version of
Mac OS X. Apple shipped Leopard on October 26, 2007. Mark/Space had been
testing on pre-release versions of Leopard and reported in the September
newsletter that updates to The Missing Sync would be required for
Leopard compatibility.

We are now testing with the final Leopard release (Apple gave the final
release to developers on 10/26/07). We are well underway in making the
required changes to support Leopard and expect to post free updates to
the most current versions of The Missing Sync for Palm OS, The Missing
Sync for Windows Mobile, The Missing Sync for Blackberry, and The
Missing Sync for PSP as soon as possible and for sure within 90 days of
Leopard's commercial release.

We recommend that The Missing Sync not be used with Leopard, pending the
official release of these planned updates, or information from our
Support team. Please refer to

<http://www.markspace.com/leopard.html>

for up to date information about Leopard related issues and the status
of Leopard compatible updates for The Missing Sync.

SyncTogether 1.0 is not compatible with Leopard and we do NOT recommend
using SyncTogether 1.0 with Leopard at this time. We are still
investigating options and will report any changes to our plans on the
link below and/or in the SyncTogether forum.

<http://www.markspace.com/leopard.html>

=

Gås så ind på den relevante hjemmeside ses:

=
Missing Sync for Palm OS 6.0: Known Leopard Issues
At this time, we have confirmed a number of Leopard-related issues
reported by customers and discovered by our testing:
* Selective sync does not work correctly for Tasks and Events.
* After restoring from a TimeMachine backup (containing Missing Sync
private data), items created on the device since the backup are not
sync'd to the desktop.

=

Så det må jo være derfor, det virker for mig alligevel ... jeg har endnu
ikke gjort brug af de to ting i forbindelse med iCal etc.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Esben

Dato : 01-11-07 09:44

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Kan man synkronisere en Palm Tungsten T2 men en Mac, fx iCal etc?

Medmindre du lever dit liv ekstensivt i iCal i forvejen eller har brug
for også at synce med mobil eller deslige, ville jeg vælge Palm Desktop,
som er Palms eget program. Den anbefaling skyldes så sikkert at jeg
aldrig har brudt mig meget om iCals brugerflade...

Palm Desktop er iøvrigt udviklet fra et fundament bestående af Claris
Organizer, så det er lidt et (gammelt) Mac program...

Kan selvfølelig synce over bluetooth...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : iSteen

Dato : 01-11-07 11:56

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Medmindre du lever dit liv ekstensivt i iCal i forvejen eller har brug
> for også at synce med mobil eller deslige,

Det er lige præcis sådan jeg er

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-11-07 18:41

> [...]

> Palm Desktop er iøvrigt udviklet fra et fundament bestående af Claris
> Organizer, så det er lidt et (gammelt) Mac program...

Jeg over kraftigt at gå tilbage til PalmDesktop, som jeg brugte før OS
X. Jeg kan huske, at der var nogle spændende muligheder for at
sammenknytte kalenderbegivenheder med adressebogen.
Oveni får man Notes og Memo og Og tilknytningen til andre dokumenter,
som kan synces over på PDA-en.

iSync har fungeret ganske glimrende med min Tungsten. Nu har jeg fået en
Palm TX. Og nu er det blevet mere klart, at Apples iCal og Adressebog
forhindrer mig i at få den fulde udnyttelse af min PDA.

Der er ikke fuld parallellitet mellem Adressebog og PDA-ens kalender.
Man kan ikke indskrive webadresser i Adressebog og få dem synkroniseret
over på PDA-en. Og det er da fatalt, når den kan gå på nettet.

Min største bekymring er, at Apples Mail spiller så fint sammen med
Adressebog mht. at hente adresser og grupper.

Derfor er spørgsmålet: kan Mail spille sammen med Palm Desktop?

--
Venlig hilsen
Ove Steen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 01-11-07 21:34

Ove Steen Smidt wrote:

> Jeg over kraftigt at gå tilbage til PalmDesktop, som jeg brugte før OS
> X. Jeg kan huske, at der var nogle spændende muligheder for at
> sammenknytte kalenderbegivenheder med adressebogen.

Det kan du også i iCal på Leopard (måske er det også muligt under Tiger,
men jeg har ikke været opmærksom på det førend nu). Der er selvføligelig
integration med Address Book.

> Oveni får man Notes og Memo og Og tilknytningen til andre dokumenter,
> som kan synces over på PDA-en.

Det kan du _også_ med iCal under Leopard (igen ved jeg ikke, om jeg har
overset muligheden i Tiger).

> iSync har fungeret ganske glimrende med min Tungsten. Nu har jeg fået en
> Palm TX. Og nu er det blevet mere klart, at Apples iCal og Adressebog
> forhindrer mig i at få den fulde udnyttelse af min PDA.

Om ovenstående så også kan synces til Palm, er jo spørgsmålet. Jeg
tvivler, men det er da et forsøg værd.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : iSteen

Dato : 01-11-07 22:03

> Det kan du også i iCal på Leopard (måske er det også muligt under Tiger,
> men jeg har ikke været opmærksom på det førend nu). Der er selvføligelig
> integration med Address Book.

Hvad med Panther?
Jeg vil gerne fortsætte med at bruge iCal + adressebogen fra min iBook,
det er muligt der findes bedre kalendere etc. til Mac, jeg har bare ikke
været opmærksom på det

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 01-11-07 22:07

iSteen wrote:

> Hvad med Panther?
> Jeg vil gerne fortsætte med at bruge iCal + adressebogen fra min iBook,
> det er muligt der findes bedre kalendere etc. til Mac, jeg har bare ikke
> været opmærksom på det

Pas. Jeg har kun nået at leve sammen med Tiger.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 01-11-07 12:21

For et års tid siden var jeg af samme mening som Esben. Men da jeg fik
en Treo 650, som kunne vise billeder af mine kontaktpersoner, kunne
jeg bare ikke undvære at sync'e disse. I den forb. købte jeg Missing
Sync, som har været pengene værd.

Jeg lavede en liste over fordele og ulemper, da jeg skiftede fra PD
til hhv. iCal og Adressebog:
Fordele ved PD:
   ·   Integreret program, Instant Attach
   ·   Rullende kalendervisning (iCal viser kun hele uger ad gangen)
   ·   Ugenumre!
   ·   Edit - Copy Special kopierer data fra adressekort på en god måde
   ·   Kategorier er generelle over det hele (stort set)
   ·   Egne felter [til kontaktpersoner] - CVR, bil, fødselsdag

Ulemper ved PD:
   ·   Opdateres ikke mere
   ·   Ikke Spotlight-venlig
   ·   Grupper i Adressebog er bedre end kategorier
   ·   Billeder i Adressebog (via The Missing Sync)
   ·   Fødselsdage i Adressebog (via The Missing Sync)
   ·   iCal virker lovende med kategorier<->kalendere via The Missing Sync
for Palm OS v5.1.2
   ·   Søgning i kalender er bedre i iCal
   ·   Invitation af deltagere i iCal
   ·   Max. 31 tegn i filnavn ved eksport [fra PD]!
   ·   Max. 255 tegn i kalender-begivenheder
   ·   Gammel vCal og vCard-standard:
+++
BEGIN:VCALENDAR
PRODID:PalmDesktop Generated
TZ:+01
VERSION:1.0
+++
BEGIN:VCARD
VERSION:2.1
+++

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Fra : Esben

Dato : 01-11-07 22:04

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> wrote:

[Snip det hele ]

BTW Jens, kører du noget Filemaker på din Treo? Eller blander du ikke de
verdener sammen...?

Bare nysgerrig om det i givet fald kører - prøvede Filemaker Mobile i de
første par versioner og det gjorde Palm'en ustabil.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 02-11-07 11:16

On 1 Nov., 18:40, ossm...@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:
> [...]
> Adressebog mht. at hente adresser og grupper.
>
> Derfor er spørgsmålet: kan Mail spille sammen med Palm Desktop?

Det kan den ikke, og det var et stort argument for at forlade PD.
Foruden det gamle vCard-format og de andre ting jeg allerede har
skrevet om.

> Der er ikke fuld parallellitet mellem Adressebog og PDA-ens kalender.
Nej... Jeg går nu ud fra, du mener mellem Adressebog og PDA-ens
adressebog. Men det var/er der nu heller ikke imellem PD og Palm. Men
næsten.

Mht. FileMaker Mobile har jeg kørt det uden problemer.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-11-07 17:04

> [...]

> næsten.
>
> Mht. FileMaker Mobile har jeg kørt det uden problemer.

Mener du, at PalmDesktop ikke synkroniserer ordentligt med Palm?

Men så kan jeg jo udvide og konkretisere problemstillingen:

Alle punkter i adressebogen og kalenderen (som ikke nødvendigvis skal
være Apples) skal synkronisere med Palm PDA.

Mail-program (som ikke nødvendigvis skal være Apples) skal automatisk
hente kontakter fra den aktuelle adressebog. - Altså når jeg begynder at
skrive et navn i mailprogrammets adressefelt, skal programmet automatisk
begynde at kigge i adressebogen. Og mailprogrammet skal kunne bruge
distributionsliser, der er oprettet i adressebogen.

Adressebog og kalender skal kunne samarbejde.

Noter - svarende til PalmDesktop - skal være til rådighed for kalender.

Hvad er løsningen? Er der et alternativt mailprogram, der samarbejder
med PalmDesktop?

Eller er løsningen at gå over til Entourage?

Fra : iSteen

Dato : 02-11-07 19:22

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Mener du, at PalmDesktop ikke synkroniserer ordentligt med Palm?

Det jeg har brug for at vide, er ganske enkelt.

Jeg er ved at anskaffe mig en Palm Tungsten T2.
Jeg har i forvejen en iBook der kører Panther

Hvad/hvordan kan jeg synkronisere mellem dem?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-11-07 20:53

> [...]

> Jeg er ved at anskaffe mig en Palm Tungsten T2.
> Jeg har i forvejen en iBook der kører Panther
>
> Hvad/hvordan kan jeg synkronisere mellem dem?

Læs hvad der står om iSync i computerens hjælpefunktion. Læs denne side:

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/application_updates/isyncpal
mconduit.html

Her bør der være svar på alle spørgsmål om sync mellem Apples
kalender+adressebog og Palm. Der gælder samme regler for alle
Palm-modeller.

Forklaringen skal følges meget bogstaveligt og strengt.

Hvis du kommer ud for, at det på et senere tidspunkt igen ikke virker,
vil jeg anbefale, at du åbner Hotsync og ser efter, om "Enabled" ved en
fejl er slået fra. Jeg ved ikke, hvorfor. Men det er sket for mig fra
tid til anden.

Du må undskylde, at nogle af os har benyttet dit spørgsmål som påskud
til at diskutere andre emner vedr. Palm. Men det må også være relevant
for dig at overveje, om du vil bruge Palm Desktop eller de tilsvarende
programmer fra Apple.

Fra : iSteen

Dato : 02-11-07 21:58

> [...]
> Palm-modeller.
>
> Forklaringen skal følges meget bogstaveligt og strengt.

Takker mange gange

Fra : Per Rønne

Dato : 05-11-07 09:22

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> wrote:

> Mht. FileMaker Mobile har jeg kørt det uden problemer.

Ja, jg droppede det hurtigt. Kun flade databaser ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk