(Leopard) Transparent top bar...
Fra : Palle Jensen

Dato : 28-10-07 07:28

Var der ikke noget med at der skulle være noget transparens i top bjælken?

But how?

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-10-07 08:39

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Var der ikke noget med at der skulle være noget transparens i top bjælken?
>
> But how?

det er der også ... det kommer jo lidt an på hvad du har som skrivebord
baggrund ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-10-07 12:12

Thomas von Hassel wrote:

> det er der også ... det kommer jo lidt an på hvad du har som skrivebord
> baggrund ..

Det er der ihvertfald ikke her. Der er en 'solid' hvid bjælke uanset,
hvilket skrivebordsbillede, der vælges...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-10-07 12:18

> Det er der ihvertfald ikke her. Der er en 'solid' hvid bjælke uanset,
> hvilket skrivebordsbillede, der vælges...

Det er nu ikke rigtigt. Der har faktisk været en del beklagelser over,
at nogle skrivebordsbilleder gør det svært at læse top-bjælken, fordi
den er lidt transparent. Jeg må give jer ret i, at umiddelbart virker
den ikke videre transparent med standardbaggrunden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-10-07 12:21

Erik Richard Sørensen wrote:

> Det er der ihvertfald ikke her. Der er en 'solid' hvid bjælke uanset,
> hvilket skrivebordsbillede, der vælges...

Hmm, kan det ikke være et eller andet haxie du har installeret? Mener du
har nævnt Unsanity et par gange...

Min er i hvert fald transparent - heldigvis giver et sort
baggrundsbillede illusionen af, at den 'bare' ligner de andre GUI widgets.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-10-07 15:17

Peter Farsinsen wrote:

> Hmm, kan det ikke være et eller andet haxie du har installeret? Mener du
> har nævnt Unsanity et par gange...

Som jeg skrev i mit allerførste indlæg omk. Leopard, så bruger jeg
'ClearDock' og ''shapeShifter' fra Unsanity, men at ingen af dem er
kompatible med Leopard.

> Min er i hvert fald transparent - heldigvis giver et sort
> baggrundsbillede illusionen af, at den 'bare' ligner de andre GUI widgets.

Jeg beklager, men uanset hvilken baggrund, jeg sætter på, så er
baggrunden i menubjælken altså stadig ikke transparent - modsat docken,
der desværre er så transparent, at det kan være svært at ramme ikonet.

Min normale baggrund er en ensfarvet lys 'Apple blå', der i omvendt
kontrast giver en mørk næsten bordeaux rød farve... - Jeg véd så ikke,
om det skyldes, at jeg har opg. oveni Tiger - altså ikke slettet div.
.plist filer - sammen med, at jeg bruger indst. i 'Skrivebord& S
kærmsåner' til at være 'Stræk billede for at udfylde skærm'.

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-10-07 15:31

> Som jeg skrev i mit allerførste indlæg omk. Leopard, så bruger jeg
> 'ClearDock' og ''shapeShifter' fra Unsanity, men at ingen af dem er
> kompatible med Leopard.

Men de kører eller hvad?

> [...]
> .plist filer - sammen med, at jeg bruger indst. i 'Skrivebord& S
> kærmsåner' til at være 'Stræk billede for at udfylde skærm'.

Hmm, det er da tænkeligt, at nogle af de tweaks/indstillinger du gør
brug af påvirker det, men det lyder underligt, hvis det skulle være
tilfældet.

Jeg har desuden også opgraderet fra Tiger - det har virket fint her.

Udseendet af docken kan du ændre med flg i terminalen.

# defaults write com.apple.dock no-glass -boolean YES
# killall Dock

Det kunne jo være, at det virker bedre for dig.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-10-07 16:51

Peter Farsinsen wrote:

> Men de kører eller hvad?

Nej, de kan slet ikke bruges på Leopard...

> [...]
>
> # defaults write com.apple.dock no-glass -boolean YES
> # killall Dock
>
> Det kunne jo være, at det virker bedre for dig.

Nu er jeg ikke nogen 'terminal-mand', så jeg tror, jeg venter, til der
kommer en opdatering af ClrarDock. Unsanity plejer at være rimeligt
hurtige til at få opdateringerne ud. - Der var samme problem med både
ClearDock og ShapeShifter, da 10.4.7 afløste 10.4.6. - Der gik 14 dage,
så var der nye opdateringer...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-07 19:43

> Hmm, kan det ikke være et eller andet haxie du har installeret? Mener du
> har nævnt Unsanity et par gange...

Med mindre Erik bruger et hvidt baggrundbillede tror jeg det er Eriks
syn der spiller ind her. Glimrende eksemple paa hvorfor man ikke altid
skal tage Eriks vurderiger af eks billedgengivelse alvorligt.

Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-10-07 16:26

On 2007-10-28 08:38:58 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> det er der også ... det kommer jo lidt an på hvad du har som skrivebord
> baggrund ..

Næeh... Har sgu prøvet en del nu. Også prøvet at hive noget op under.

http://usenet.ducktrucks.dk/transperans.png

Solid er hvad den er... Men OK. Det gør nu ikke så meget. Undrede mig bare.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-10-07 16:37

Palle Jensen wrote:

> Næeh... Har sgu prøvet en del nu. Også prøvet at hive noget op under.
>
> http://usenet.ducktrucks.dk/transperans.png
>
> Solid er hvad den er... Men OK. Det gør nu ikke så meget. Undrede mig bare.

Du kan ikke se ikoner igennem den transperente bjælke.

Prøv en gang at ændre baggrundsfarven til en anden farve - hvid eller
rød - så skal du se løjer. Ik' at der er meget sjovt ved en transparent
bar ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 28-10-07 16:14

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Undrede mig bare.

Det er rigtigt godt at undre sig, bliv ved med det

M.

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-10-07 19:03

On 2007-10-28 08:38:58 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> det er der også ... det kommer jo lidt an på hvad du har som skrivebord
> baggrund ..

Jo... Synes sgu ellers jeg havde prøvet en del. Man skal jo
selvfølgelig ikke prøve de ensfarvede.

Tidsmaskine tapetet demonstrerer det faktisk. Men transparancy graden
er meget lille, så jeg fatter egentlig ikke det kan genere nogen?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-10-07 15:54

Palle Jensen wrote:
> Var der ikke noget med at der skulle være noget transparens i top bjælken?
>
> But how?

Hmm, jeg googlede det lige, og det ser ud til, at top baren kun skal
være semitransperant. Formentlig derfor, det kan være svart at se ;)

http://theonlyaddressright.blogspot.com/2007/08/cats-been-groomed.html

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ingal Larsen

Dato : 28-10-07 16:51

On 2007-10-28 15:53:31 +0100, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:

> Hmm, jeg googlede det lige, og det ser ud til, at top baren kun skal
> være semitransperant. Formentlig derfor, det kan være svart at se ;)
>
> http://theonlyaddressright.blogspot.com/2007/08/cats-been-groomed.html

Jeg synes nu det gennemsigtige menu-pjank er lidt træls, så jeg har
lagt en 21 pixels høj hvid bjælke ind på mit desktop picture. Så er
menuen hvid!...

--
Hilsen Inga L.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-10-07 17:00

Ingal Larsen wrote:

> Jeg synes nu det gennemsigtige menu-pjank er lidt træls, så jeg har
> lagt en 21 pixels høj hvid bjælke ind på mit desktop picture. Så er
> menuen hvid!...

Jeg har gjort præcist det samme (eller stik modsatte om man vil). Sort
baggrund øverst i baggrundsbilledet, giver en grå bjælke identisk med de
andre GUI widgets i Leopard.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk