Leopard dansk stavekontrol i Pages?
Fra : Poulsen

Dato : 25-10-07 20:58

Hej
Det forlyder at Leoparden har dansk stavekontrol (og orddeling?).
Gælder det mon også for Pages i Iwork?
Jeg krydser fingre
vh
Finn

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-10-07 22:04

Poulsen wrote:
> Hej
> Det forlyder at Leoparden har dansk stavekontrol (og orddeling?).
> Gælder det mon også for Pages i Iwork?
> Jeg krydser fingre

Ordbogen i OS X er svjv 'universal'. Dvs. at den danske ordbog også
virker i iWork, hvis den engelske gør det i dag.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Poulsen

Dato : 27-10-07 10:15

Nu har jeg lige prøvet. Der er dansk stavekontrol i Iwork, men ingen
orddeling ..dansk står sammne med ungarsk efter en skillelinje når
man vælger sprog i inspector. Mærkelig beslutning at udelade en så
vigtig feature som orddeling.
Nordmændende har stadig ingen stavekontrol.
vh

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-07 12:02

Poulsen <poulsen.finn@gmail.com> wrote:

> [...]
> vigtig feature som orddeling.
> Nordmændende har stadig ingen stavekontrol.

De skal vel først beslutte sig for hvilket sprog de vil benytte ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 27-10-07 16:18

Jeg ved ikke, om vi taler forbi hinanden, men jeg har installeret
cocoAspell, så i ethvert anstændigt program bliver ukendte ord
automatisk understreget med rødt. (Rediger - Stavekontrol - Ordbog:
Dansk (Aspell)).
Så det behøver man ikke Leopard for.
Med venlig hilsen Jens Rasmussen