Pixelfejl
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-10-07 18:22

Hej gruppe

Hvad er holdningen til pixelfejl? Ville I acceptere en sort pixel lige
midt i skærmen på en spritny Macbook fx?

Hvad er Apple's holdning til det?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Bruno

Dato : 16-10-07 18:33

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hej gruppe
>
> Hvad er holdningen til pixelfejl? Ville I acceptere en sort pixel lige
> midt i skærmen på en spritny Macbook fx?

Nej. Min holdning er 0 pixelfejl eller jeg bytter grejet.

> Hvad er Apple's holdning til det?

Skal man tro det her: http://www.thinksecret.com/news/0508retail.html
er det vist bare at henvende sig i butikken.

Mvh
Bruno

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-10-07 18:49

>Nej. Min holdning er 0 pixelfejl eller jeg bytter grejet.

Også min.

>Skal man tro det her: http://www.thinksecret.com/news/0508retail.html
>er det vist bare at henvende sig i butikken.

Det lyder ikke helt tosset.

Mon det kun gælder "over there"? Måske kun "originale" butikker eller
måske også FONA og Merlin?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-10-07 18:55

Martin Johansen [6000] wrote:

> Også min.

> Det lyder ikke helt tosset.
>
> Mon det kun gælder "over there"? Måske kun "originale" butikker eller
> måske også FONA og Merlin?

Apple yder international garanti på bærbart udstyr, så det skulle meget
gerne gælde overalt så...

Hm, hvis jeg var dig, ville jeg undgå de to firmaer og istedet indlevere
i nærmeste Humac...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-10-07 19:04

>Apple yder international garanti på bærbart udstyr, så det skulle meget
>gerne gælde overalt så...

Ja, men hvad med deres pixels? Det er meget få der har en zero-policy.

>Hm, hvis jeg var dig, ville jeg undgå de to firmaer og istedet indlevere
>i nærmeste Humac...

Jeg har gode erfaringer med FONA men har til gengæld hørt dårligt om
Humac.. havde heller ikke lige den vilde succes med dem i dag over
telefonen.

Lad mig fjerne gavepapiret...: Jeg har købt en Macbook og den har en
død pixel. Jeg overvejer om jeg skal acceptere det eller benytte mig
af FONA's returret.

Men da den ikke er købt her i byen vil det være bøvlet hvis den skal
retur i købte butik og her i byen er der ingen på lager = ventetid og
bøvl og ja jeg er meget utålmodig

HVIS jeg får den byttet og jeg oplever en pixel efter fx. 2 måneder på
den nye-nye.. hvordan så med, at få det byttet/lavet/noget ?

Skal jeg måske endda bestille den direkte hos Apple? Er der nogle
fordele? Jeg har jo 14 dages returret i FONA så det er ikke engang en
fordel ved onlinehandel i den her henseende.

Damn... ved snart ikke om jeg bare skal hive håret ud istedet for :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-10-07 20:01

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ja, men hvad med deres pixels? Det er meget få der har en zero-policy.

Hm, jeg går da ud fra, at deres pixels også er 'internationale'.

> Jeg har gode erfaringer med FONA men har til gengæld hørt dårligt om
> Humac.. havde heller ikke lige den vilde succes med dem i dag over
> telefonen.

Jeg tror, det kan være forskellig fra Fona butik til Fona butik. Det,
der gør, at jeg ikke er helt tryg ved Fona, er, at de bruger firmaet
'Servicecentret' som reparatør, - dem har jeg gennem mange år kun haft
dårlige erfaringer med. Derimod har jeg aldrig gennem de nu godt 16 år,
jeg har handlet hos Humac og deres tidligere navne - AUC ComputerMac og
OfficeLine - haft et eneste, jeg kunne sætte en finger på...

> [...]
> fordel ved onlinehandel i den her henseende.
>
> Damn... ved snart ikke om jeg bare skal hive håret ud istedet for :-/

Huh! - Hvis ikke pixelfejlen havde siddet midt på skærmen, men helt nede
i det ene hjørne, så havde jeg nok selv bare beholdt den, - men midt på
skærmen, nej, det ville jeg ikke tolerere...

- Jeg véd snart ikke, hvad jeg vil råde dig til lige her og nu - udover,
at du kunne ringe til Apple Support på 70102007 og forklare dem sagen.
Det er ligefrem mulig, de blot sender dig en RMA pakning med porto
betalt og det hele, og du så blot skal sende den afsted, hvorefter du
formentlig vil få en helt ny direkte fra Apples hovedlager i Holland.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-10-07 20:39

>Hm, jeg går da ud fra, at deres pixels også er 'internationale'.

Fisk Jeg har søgt og søgt men kan intet finde officielt.

>Jeg tror, det kan være forskellig fra Fona butik til Fona butik.

Det tror jeg også.

> Det,
>der gør, at jeg ikke er helt tryg ved Fona, er, at de bruger firmaet
>'Servicecentret' som reparatør, - dem har jeg gennem mange år kun haft
>dårlige erfaringer med.

Jeg har ikke rigtig nogen erfaringer deri.

>Huh! - Hvis ikke pixelfejlen havde siddet midt på skærmen, men helt nede
>i det ene hjørne, så havde jeg nok selv bare beholdt den, - men midt på
>skærmen, nej, det ville jeg ikke tolerere...

Jep. Det "værste" er, at den ligner en lille sort fnug.. dvs. den er
ret så lille.

>- Jeg véd snart ikke, hvad jeg vil råde dig til lige her og nu - udover,
>at du kunne ringe til Apple Support på 70102007 og forklare dem sagen.

Det må jeg lige prøve i morgen.

>Det er ligefrem mulig, de blot sender dig en RMA pakning med porto
>betalt og det hele, og du så blot skal sende den afsted, hvorefter du
>formentlig vil få en helt ny direkte fra Apples hovedlager i Holland.

Det var jo en mulighed. Men når jeg nu har de 14 dages returret i FONA
så kan jeg jo bare aflevere den igen.

Spørgsmålet er så bare om jeg skal bestille en ny hos Apple online
eller om jeg skal forsøge mig med en ny fra FONA.. og hvad vil de mon
sige? Og skal jeg fortælle når jeg bytter, at den gamle har en
pixelfejl og vil de så tage den retur eller insistere på jeg skal have
den til rep....

Hmm.. en masse hvis'er.. men kan ikke rigtig spørge FONA uden risiko
for, at ødelægge noget for mig selv.

Det gode er, at kones virker perfekt - købt med 2 min. mellemrum i
samme butik.. det er fanme da uheldigt for mig

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-10-07 21:17

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Jep. Det "værste" er, at den ligner en lille sort fnug.. dvs. den er
> ret så lille.

Det kan være det slet ikke er en pixelfejl, men et "dyr" .. altså en
tordenflue som er kravlet ind i skærmens laminering

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 16-10-07 21:21

Thomas von Hassel wrote:

> Det kan være det slet ikke er en pixelfejl, men et "dyr" .. altså en
> tordenflue som er kravlet ind i skærmens laminering

Det har nogle producenter faktisk også en politik omkring.

For nogle år siden fik jeg (kvit og frit) ny skærm på en laptop fra Dell
fordi den blev invaderet af tordenfluer. Jeg mener at have læst, at
Samsung har samme politik. Hvorfor skulle Apple ikke også have det?!

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-10-07 22:49

> [...]
> fordi den blev invaderet af tordenfluer. Jeg mener at have læst, at
> Samsung har samme politik. Hvorfor skulle Apple ikke også have det?!

snak med apple direkte .. det er oftest det nemmeste ..

/thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-10-07 05:09

>Det kan være det slet ikke er en pixelfejl, men et "dyr" .. altså en
>tordenflue som er kravlet ind i skærmens laminering

Hej.

Det ligner det desværre ikke. Prikken er "en del" mindre.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-10-07 02:40

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]

> Jeg tror, det kan være forskellig fra Fona butik til Fona butik. Det,
> der gør, at jeg ikke er helt tryg ved Fona, er, at de bruger firmaet

Gareanti reperationer ryger til infocare uanset hvilken forhandler i
danmark du måtte vælge at indlevere hos.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-10-07 05:48

> Gareanti reperationer ryger til infocare uanset hvilken forhandler i
> danmark du måtte vælge at indlevere hos.

Ikke helt, Service Partner Danmark har også et Apple værksted nu. (og
nej, det er ikke det samme som "Servicecentret")

<http://www.servicepartner.dk/>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-10-07 10:07

Thomas von Hassel wrote:

> Ikke helt, Service Partner Danmark har også et Apple værksted nu. (og
> nej, det er ikke det samme som "Servicecentret")
>
> <http://www.servicepartner.dk/>

Humac har også eget rep. værksted for bærbare og er godkendt hertil af
Apple.

mvh. Erik Richrd

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-10-07 19:16

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Humac har også eget rep. værksted for bærbare og er godkendt hertil af
> Apple.

humac, caslon etc har et værksted men du kommer til at betale dem for
arbejdslønnen ved garantisager.
Reservelden betaler Apple for og denne skal rekvireres fra infocare
eller servicepartner. Reservedelen kan ikke rekvireres før der er
anmeldt en RMA.

Hvis din disk er død skal du selv betale for disken også hvis du vil
have en disk i "her-og-nu", hvis du vil have den på garantien skal
humac, caslon og andre rekvirere disken fra eks infocare...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-10-07 19:11

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Ikke helt, Service Partner Danmark har også et Apple værksted nu. (og
> nej, det er ikke det samme som "Servicecentret")

> <http://www.servicepartner.dk/>

ok, alt hvad der går gennem apple ryger i al fald til infocare.

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-07 19:24

On 2007-10-16 19:55:28 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:
> Apple yder international garanti på bærbart udstyr, så det skulle m
> eget gerne gælde overalt så...
>
> Hm, hvis jeg var dig, ville jeg undgå de to firmaer og istedet indlever
> e i nærmeste Humac...

Da jeg købte min MacBook fik jeg at vide at pixelfejl bare var ærgelige
på deres bærbare.

Thomas Schreiber

min blog - http://macfly.dk
min photoblog - http://thsch.com

Fra : KentBM

Dato : 16-10-07 20:18

Thomas Schreiber skrev:

> Da jeg købte min MacBook fik jeg at vide at pixelfejl bare var ærgelige
> på deres bærbare.

Og så er det vel, at man benytter sig af den 14 dages returret

--

Kent

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-10-07 21:32

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> writes:

> Og så er det vel, at man benytter sig af den 14 dages returret

Gælder den ikke kun, hvis man har en uåbnet vare?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-10-07 21:05

On Tue, 16 Oct 2007 19:21:44 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Hej gruppe

Hej igen

Den blev ombyttet og jeg fik en ny (tjekket for pixelfejl i butikken)
uden problemer.

Alt er vel nu - så mangler jeg bare Leopard

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk