Ipod Itouch og kalenderprogram?
Fra : Michaelbs

Dato : 12-10-07 23:04

Findes der nogen mulighed for at installere et kalenderprogram på den nye
Itouch, der gør det muligt at skrive en note/aftale ind i kalenderen. Det er
ikke fedt at den kun kan synkronisere med outlook/ical fra PC/MAC i stedet
for at man selv kan skrive noget ind. Der er jo onscreen tastastur
indbygget.
Hvad gør man?

mvh Michael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-07 23:05

Michaelbs <mbsFjernDette@FjernOgsÂDettemichaelbennati.dk> wrote:

> [...]
> ikke fedt at den kun kan synkronisere med outlook/ical fra PC/MAC i stedet
> for at man selv kan skrive noget ind. Der er jo onscreen tastastur

Man venter og håber at apple lytter til deres brugere.

/thomas

Fra : Michaelbs

Dato : 12-10-07 23:39

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Man venter og håber at apple lytter til deres brugere.
>
> /thomas

Det er noget skod. Nogen der vil købe en 2 timer gammel Itouch 8gb?

mvh Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-10-07 07:56

Michaelbs skrev:

> Det er noget skod. Nogen der vil købe en 2 timer gammel Itouch 8gb?

Læs lige dette, inden du sælger: <URL:
http://www.tuaw.com/2007/10/11/hack-enable-adding-calendar-events-on-your-ipod-touch/

Det drejer sig i virkeligheden blot om at tilføje 2 linjer til en plist
(indstillingsarkiv), for at kunne tilføje nye begivenheder i kalenderen
direkte på iPod touch. Men grunden til at dette er slået fra, er nok
værd at bemærke.

Det skulle eftersigende være en bug, der fik Apple til at slå det fra i
sidste øjeblik. Der har nok været en grim fejl ved det, som har fået dem
til at deaktivere funktionen lige inden lanceringen. Det betyder så
også, at det med stor sandsynlighed rettes i næste softwareopdatering.

Jeg ville personligt have lidt tålmodighed, og lige se tiden an til
næste opdatering af softwaren.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Michaelbs

Dato : 13-10-07 09:30

"Michael Rasmussen" <news@irczone.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> at det med stor sandsynlighed rettes i næste softwareopdatering.
>
> Jeg ville personligt have lidt tålmodighed, og lige se tiden an til næste

Hvordan fandt du frem til det link?

citat fra linket:
"Hackers Nicholas "Drudge" Penree and Tony Hoyle have figured out an easy
fix that allows you to add calendar events to your iPod touch. You'll need
read/write access to your touch and a full jailbreak but once you do, all
you need to do is add the following two lines to the N45AP.plist file inside
your Core Services' SpringBoard app.

<key>editableUserData</key>

<true/>

The plist is found at
/System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/N45AP.plist

Update: Reader Andi notes that you need to put the editableUserData under
"capabilities" not under "root" in the property list.

Update 2: If you'd rather use a text editor rather than the property list
editor, convert the file to text-based xml. At the Mac command line, you can
do this by issuing plutil -convert xml1 filename.plist. To convert back use
binary1 instead of xml1."

Hvad er "a full jailbreak"? Hvad er jailbreak?

Hvordan gør man...beskrevet for en retarderet som mig?

mvh Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-10-07 09:48

Michaelbs skrev:

> Hvordan fandt du frem til det link?

Jeg følger TUAW dagligt via RSS (i Safari), og kunne huske at jeg havde
læst om det dér tidligere. Så var det bare at finde nyheden igen

> Hvad er "a full jailbreak"? Hvad er jailbreak?

Jeg tror man skal være påpasselig med at pille, især hvis det er slået
fra p.g.a. en bug. Det kan give seriøse problemer, selvom det måske
umiddelbart ser ud til at virke helt fint.

Men når det er sagt, så kan du prøve at læse kommentarene under den
nyhed jeg linkede til. Der er bl.a. en henvisning til siden <URL:
http://www.touchdev.net/wiki/Jailbreak_Guide > hvor du kan finde svar på
de fleste af dine spørgsmål.

Pas nu på med at lege for meget, der er flere der har ødelagt deres
iPhone ved sådanne hack. Og det dækker garantien selvfølgelig ikke.

Fra : iSteen

Dato : 13-10-07 16:29

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> wrote:

> Pas nu på med at lege for meget, der er flere der har ødelagt deres
> iPhone ved sådanne hack. Og det dækker garantien selvfølgelig ikke.

Har hørt om nogen der har lagt Skype ind - ultrasmart at kunne bruge
iPod med Skype (så har man næsten ikke brug for iPhone), men det er jo
risky business

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-10-07 10:25

Michaelbs <mbsFjernDette@FjernOgsÂDettemichaelbennati.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Det er noget skod. Nogen der vil købe en 2 timer gammel Itouch 8gb?

Du har købt en iPod, ikke en PDA. Og som du kan læse så kommer det med
kalenderen i en software opdatering.

/thomas

Fra : Michaelbs

Dato : 13-10-07 15:57

> Du har købt en iPod, ikke en PDA. Og som du kan læse så kommer det med
> kalenderen i en software opdatering.
>
> /thomas

Jeg købte den, da jeg så den OGSÅ havde kalender, hvilket jeg manglede.
Men jeg mener det er falsk reklame. En kalender man ikke kan skrive i???
(men kun synkronisere fra computeren).

Det med opdateringen er vist kun rygter, er det ikke?

mvh Michael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-10-07 23:16

> [...]

> (men kun synkronisere fra computeren).
>
> Det med opdateringen er vist kun rygter, er det ikke?

Der er et forum der snakker om at have fået det bekræftet af apple ..

/thomas

Fra : P. Rongsted

Dato : 15-10-07 10:48

On Sat, 13 Oct 2007 00:03:40 +0200, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote:

> [...]
>ikke fedt at den kun kan synkronisere med outlook/ical fra PC/MAC i stedet
>for at man selv kan skrive noget ind. Der er jo onscreen tastastur

Den indbyggede kan faktisk godt. Den skal bare have at vide, at den
må. Hvis du har en Intel-baseret mac, så kan du prøve iJailbreak:
http://gizmodo.com/gadgets/breaking/ijailbreak-ipod-touch-gui-tool-310672.php

Peter

Fra : Michaelbs

Dato : 16-10-07 15:21

"P. Rongsted" <null@rongsted.dk> skrev i meddelelsen

> Den indbyggede kan faktisk godt. Den skal bare have at vide, at den
> må. Hvis du har en Intel-baseret mac, så kan du prøve iJailbreak:
> [...]

hmmm.. jeg har windows vista, ikke Mac.
Og jeg er absolut ikke teknik/kode kyndig.
Tør ikke pille uautoriseret, da jeg ikke aner hvad jeg skal stille op, hvis
det går galt.

mvh Michael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-10-07 20:18

> [...]

> kyndig. Tør ikke pille uautoriseret, da jeg ikke aner hvad jeg skal stille

så lader man være. Derudover er Kalender.app på iPod touch noget buggy
helvede når man slår de features til ..

/thomas