Opstart kikser...
Fra : Palle Jensen

Dato : 10-10-07 15:05

Hej,

Har oplevet et par gange her på det sidste at min relativt nye iMac (3
mdr. gammel) ikke starter ordentligt op.

Kommer bare den hvide skærm med æblet og så sker der aldrig mere.

Power off / Power on

Og så er den OK igen.

Hvad kan det skyldes? Hvor leder jeg for diagnosticering?

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-10-07 16:01

Palle Jensen wrote:
> [...]
> mdr. gammel) ikke starter ordentligt op.
>
> Kommer bare den hvide skærm med æblet og så sker der aldrig mere.

Det er vist ikke bare et iMac problem. - Jeg har samme på min lille
QuickSilver Dual 1ghz med 10.4.10.

Min intuition siger mig, der er noget galt med selve systemkernen, så en
geninstallering af systemet skulle/burde hjælpe.

- Mit 'problem' kom, efter at jeg fik en Dual 1ghz i istedet for den
orig. 733mhz, uden at jeg geninstallerede systemet...

> Hvor leder jeg for diagnosticering?

Har du prøvet Apples support sider? - Prøv evt. her, om du kan finde
noget... http://www.apple.com/support/imac/intel/

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 11-10-07 23:06

On Wed, 10 Oct 2007 16:04:59 +0200, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Power off / Power on
>
> Og så er den OK igen.
>
> Hvad kan det skyldes? Hvor leder jeg for diagnosticering?
Læg første installationsplade i og hold alt-knappen nede ved start.
Ved en af de første menuer som fanger øjnene i midten af skærmen, skal du
kigge efter menu øverst i venstre side. Der er en værktøjsmenu. Her vælger
du "Diskværktøj".
Nu kan du lade den undersøge disken på de måder den kan undersøge på. Og
reparere.

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

Fra : Dude

Dato : 12-10-07 00:14

Palle Jensen wrote:
> [...]
>
> Power off / Power on
>
> Og så er den OK igen.
>
> Hvad kan det skyldes? Hvor leder jeg for diagnosticering?

John:
Bare sådan for en sikkerheds-skyld:
Du har ikke en USB-stik (flash memory) siddende i computeren, eller på
en USB-hub, som er koblet til computeren, vel?

Hvis jeg glemmer at jeg har den ene af mine USB sticks siddende i min
hub, når jeg lukker ned - så når opstarten aldrig længere end til æblet.
- Så snart jeg fjerner USB stick'en - fortsætter computeren fuldstændig
som normalt.

Min anden USB-stik har ikke samme problem.

Det var såmænd bare mine forsigtige 5 cent.

John

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-10-07 07:55

On 12 Okt., 01:14, Dude <post@XxXx_mejlgade.dk> wrote:

> [...]
> som normalt.
>
> Min anden USB-stik har ikke samme problem.
>
> Det var såmænd bare mine forsigtige 5 cent.

Interessant. Jeg har ikke lige det problem.

Men jeg har faktisk haft en USB kortlæser på i ny og næ, og nu har jeg
prøvet at fjerne den for at se om det er noget med den.

Men mit problem har hver gang kunne løses ved at jeg slukkede og
tændte igen.

Men tak for inputs.

--
Palle