MacBook bliver varm uden at den laver noge~
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 10-10-07 00:13

Hej,

Min dejlige MacBook er begyndt på noget sært.
Jeg bruger den ikke så ofte men har lige opdaget at lige så snart jeg
bare tænder den, så stiger temperaturen i den enormt og blæseren går i
krig med at blæse først ved 4000+ RPM og nu her efter 15 minutter ved
over 6000 RPM. Jeg har været oppe på 72 grader, nu er den kun på 69 men
den springer hurtigt op og ned... (68-72)

Hvad f'an er der galt med den?

Jeg har intet gjort ved den det sidste lange stykke tid, den har aldrig
gjort sådan før.
Der sidder en 7200 RPM disk i som jeg har eftermonteret, men det er 6
måneder siden mindst, og dengang var der ingen ballade...

Er min Mac allerede ved at dø?

--
Kind Regards,

Thomas Løjmann Jørgensen
Tilst Bypark 47, 6
8381 Tilst
Denmark

Cell: +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12

http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://DomainShark.dk - Køb og salg af domæner
http://nerdlab.se - Development & Hosting
http://freelance4u.dk - CV and references

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 10-10-07 00:43

Lige en tilføjelse.

Jeg har nu - for man er jo en kylling med sit data - taget backup ud fra
den, på en ekstern disk.
25 GB cirka, maskinen kom op på hele 85 grader! Det lyder langt fra sundt!!!

Jeg har haft maskinen i luften i under 30 minutter og den er oppe på 85
grader, det har jeg aldrig oplevet før.
Nu er den slukket og jeg sidder med min MacBook Pro i stedet, som ikke
har samme issue.

Min MacBook er første generation der kom, kan huske jeg har læst om
problemet tidligere, bla. noget med kølepasta som helt manglede og sådan
- men mit problem er jo opstået sådan pludsligt, så kan det være det mon?
Bør jeg oprette en sag hos Apple og få dem til at glo på den? (Den har
by the way misfarveninger på den hvide flade som man vidst kan få dem
til at fikse, så det er vel 2 fluer med 1 smæk)
Er det virkelig kun ét års garenti på den
(http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=7B723643&node=home/shop_mac/family/macbook)
og mon det med varmen samt misfarveningen kun dækkes af en garenti eller
går det også uden for garentien?

/Thomas

Fra : Jesper

Dato : 10-10-07 01:14

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

> [...]
> Der sidder en 7200 RPM disk i som jeg har eftermonteret, men det er 6
> måneder siden mindst, og dengang var der ingen ballade...

Det lyder som om den ene af de to vifter er røget! Tjek f.eks.
hastigheden på dine vifter i iStat Pro widgetten.
--
Jesper
- Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 10-10-07 10:33

Hej Jesper,

Jesper wrote:
> Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

<snip>

> Det lyder som om den ene af de to vifter er røget! Tjek f.eks.
> hastigheden på dine vifter i iStat Pro widgetten.

Sådan ser iStat Pro ud hos mig: http://www.lojmann.dk/mac/fejl.png

Der er kun en blæser som jeg læser den...Men du skriver 'dine vifter'
altså mere end en...? Min MacBook Pro viser 'left' og 'right' fan...

/Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-07 11:28

> [...]

> Der er kun en blæser som jeg læser den...Men du skriver 'dine vifter'
> altså mere end en...? Min MacBook Pro viser 'left' og 'right' fan...

Min MacBook viser såvel Heatsink A [57°] som Heatsink B [54°], efter at
jeg har installeret widget'en. Og så viser den at CPU A er helt oppe på
62°!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk