S-video til B&O ??
Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 05-10-07 08:15

Er der nogen som ved om S-video out til et B&0 fjernsyn kræver et special stik,
eller kan man anvende "standard" ADB-kabler ?
Jeg kan godt få både lyd og billede, men billedet er i sort-hvid... ingen farve..

PS: udgangen er på en Powerbook G4 ...

--

niels

Fra : J.K.Arning

Dato : 05-10-07 08:54

On 05 Oct 2007 07:15:21 GMT, Niels S. Eliasen wrote:

> [...]
> eller kan man anvende "standard" ADB-kabler ?
> Jeg kan godt få både lyd og billede, men billedet er i sort-hvid... ingen farve..

Jeg ville spørge i dk.teknik.tv+video

Det er en indstilling der skal rettes i TV`et direkte jeg kan bare ikke
komme på hvad det er lige nu men det er ikke B&O specifikt.

Fra : Franz Berliner

Dato : 05-10-07 09:23

Niels S. Eliasen <nse_remove_this@delfi-konsult.com> wrote:

> Jeg kan godt få både lyd og billede, men billedet er i sort-hvid... ingen
farve..

Har haft samme problem når jeg brugte S-video udgang på en Powerbook G4
Titanium. Blev løst med en lille adapter dims, som jeg desværre ikke kan
huske hvad hedder (de fåes i versioner der omformer S-video til Phono
(som er den jeg havde brug for) og nogle der bare er S-video -> S-video)
og ligner bare et lille stykke ledning med stik i begge ender og en
plasticdims i midten. Mener jeg købte den hos Brinck Elektronik.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-10-07 15:45

Niels S. Eliasen wrote:
> [...]
> eller kan man anvende "standard" ADB-kabler ?
> Jeg kan godt få både lyd og billede, men billedet er i sort-hvid... ingen farve..

sæt den til at spytte et pal signal ud, det lyder som du fodrr den med NTSC.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-10-07 19:10

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> sæt den til at spytte et pal signal ud, det lyder som du fodrr den med NTSC.

Det genkender jeg fra dengang med TiBooken 550 MHz. Det lykkedes mig
aldrig :(
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 05-10-07 21:49

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> skrev 2007-10-05:

> sæt den til at spytte et pal signal ud, det lyder som du fodrr den med NTSC.

nix.... har checket det.. iøvrigt kan mit gamle B&O klare både PAL og NTSC...
--

niels