Mig og min Mac mini
Fra : Niels Poulsen

Dato : 02-10-07 09:10

Mig og min Mac mini og lyd med hvordan ?? findes der et usb stik som og
ud i et Jacstik
--
Niels Poulsen
Bovangen 57B

Fra : Per Rønne

Dato : 02-10-07 09:34

Niels Poulsen <fornavn-efternavn@privat.dk> wrote:

> Mig og min Mac mini og lyd med hvordan ?? findes der et usb stik som og
> ud i et Jacstik

Der er såvel lydingang som lydudgang på en Mac Mini:

<http://www.apple.com/dk/macmini/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels Poulsen

Dato : 02-10-07 11:16

Per Rønne wrote:

> Der er såvel lydingang som lydudgang på en Mac Mini:
>
> <http://www.apple.com/dk/macmini/>

Nu kan jeg se lyde, men ikke høre den!programmet er er et gartis det
hedder Audacity

--
<%28EmptyReference%21%29>

Fra : Per Rønne

Dato : 02-10-07 11:56

Niels Poulsen <fornavn-efternavn@privat.dk> wrote:

> Nu kan jeg se lyde, men ikke høre den!programmet er er et gartis det
> hedder Audacity

Nu ved jeg ikke hvad for en Mac Mini du har, men ser jeg på de Mac Minis
som man kan købe i dag, så er de alle forsynet med lydudgang til
højttalere, med lydindgang fra mikrofon, eller [samlet] lydporte til
headset.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-10-07 19:09

Per Ronne <per@rqnne.invalid> wrote:

> Nu ved jeg ikke hvad for en Mac Mini du har, men ser jeg pa de Mac Minis
> som man kan kobe i dag, sa er de alle forsynet med lydudgang til
> hojttalere, med lydindgang fra mikrofon, eller [samlet] lydporte til
> headset.

Derudover er kan saavel lyd us som lyd ind haandtere saavel spdif som
analogt liniesignal..

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 02-10-07 19:41

> Derudover er kan saavel lyd us som lyd ind haandtere saavel spdif som
> analogt liniesignal..

Hvad er der dog galt med dine æ, ø og å? Du ser endda ud til at bruge en
Power Mac?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-10-07 20:16

> Hvad er der dog galt med dine ae, o og a? Du ser endda ud til at bruge en
> Power Mac?

hmm, min vi skriver ISO-8559-1 men tin glemmer at fortaelle hvilket
tegnsaet der sendes i. Min linux container er offline pt og jeg plejer at
saende fra den.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Niels Poulsen

Dato : 06-10-07 12:00

Per Rønne wrote:

> [...]
> som man kan købe i dag, så er de alle forsynet med lydudgang til
> højttalere, med lydindgang fra mikrofon, eller [samlet] lydporte til
Jeg har fundet ud af det ,, tak for hjælpen!!!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-07 09:36

Niels Poulsen wrote:
> Mig og min Mac mini og lyd med hvordan ?? findes der et usb stik som og
> ud i et Jacstik

Ja, en Griffin iMic. Så kan du vælge, om du vil køre med et alm.
liniesignal ind/ud + en indgang til mikrofon.

Måske et bedre alternativ. - Behringer laver en lille Firewire
adapter/lydkort 'FControl FCA-202' med 2 analoge indgange og 2 analoge
udgange. Stikkene er standard 6,3mm jackstik. Og vil du fx. koble dit
anlæg til din Mini, skal du blot bruge et alm. kabel med 2 RCA phonostik
i hver ende + 2 RCA->jack adaptere. Sæt adapterne på phonokablet, og den
anden ende i en TAPE OUT på en forstærker, så kan du optage direkte på
din Mini. Sæt phonokablet på en TAPE IN, så kan du afspille fra Mini'en
til en forstærker. - Med andre ord, du kobler bare Mini'en på, som du
ville koble en båndoptager til en forstærker.

Behringer FControl FCA-202 koster 695kr. de fleste steder.

mvh. Erik Richard

Fra : Niels Poulsen

Dato : 06-10-07 11:59

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> ville koble en båndoptager til en forstærker.
>
> Behringer FControl FCA-202 koster 695kr. de fleste steder.

Jeg har fundet ud af det!!