Excel 2007 regner forkert
Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-07 08:54

Jeg synes lige at jeg vil gøre opmærksom på:

<http://ing.dk/artikel/81754?nyhedsbrev>

som omhandler en fejl i MS Excel 2007. Excel hævder således, at 850*771,
= 100.000, og ikke det korrekte resulatat 65.535.

Vi får se om den nye Excel 2008 til Mac kommer til at indeholde samme
fejl.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Muenster

Dato : 27-09-07 09:32

On Thu, 27 Sep 2007 09:53:36 +0200, Per Rønne wrote
(in article <1i53f9l.1xju7bv4prlxiN%per@RQNNE.invalid>):

> [...]
> = 100.000, og ikke det korrekte resulatat 65.535.
>
> Vi får se om den nye Excel 2008 til Mac kommer til at indeholde samme

Mangler der ikke et nul? Skal resultatet ikke være 655.350?
Ellers er det utroligt, at der nogle gange kan være sådanne fejl. Man skulle
da tro, at digitale apparater skulle være rigtig gode til præcis den slags.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-07 09:50

Henrik Muenster <spam@muenster.dk> wrote:

> [...]
> da tro, at digitale apparater skulle være rigtig gode til præcis den slags.

Jeg citerer fra artiklen:

=
Multiplicerer man eksempelvis tallene 850 og 77,1 med hinanden, så
bliver resultatet i Excel 2007 100.000 og ikke 65.535, der er det
rigtige svar.

Microsoft erkender i sin officielle Excel-blot, at der er tale om en
fejl i programmet.
=

Og min Mathematica:

In[1]:=850*77.1 // N
Out[1]=65535.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Muenster

Dato : 27-09-07 22:44

On Thu, 27 Sep 2007 10:50:16 +0200, Per Rønne wrote
(in article <1i53i01.inns4g16vd69xN%per@RQNNE.invalid>):

> [...]
> rigtige svar.
>
> Microsoft erkender i sin officielle Excel-blot, at der er tale om en

Ok. Det var fordi, du skrev 850*771. Du havde glemt et komma
(Gå selv tilbage og se, hvis du ikke tror mig).
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-07 05:45

> [...]

> Ok. Det var fordi, du skrev 850*771. Du havde glemt et komma
> (Gå selv tilbage og se, hvis du ikke tror mig).

Mit tastatur 'registrerer' ikke altid mine tastetryk; måske trykker jeg
ikke hårdt nok ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-09-07 09:15

Per Rønne wrote:

> Mit tastatur 'registrerer' ikke altid mine tastetryk; måske trykker jeg
> ikke hårdt nok ...

Måske skal du ha' et sæt fingerklemme a la firserfitness ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-09-07 15:42

Per Rønne skrev:

> Mit tastatur 'registrerer' ikke altid mine tastetryk; måske trykker jeg
> ikke hårdt nok ...

Kommer tastetrykkene forsinket hvis man ikke trykker så hårdt?

Du skrev: 850*771,= 100.000

Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-07 20:01

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Kommer tastetrykkene forsinket hvis man ikke trykker så hårdt?
>
> Du skrev: 850*771,= 100.000

Jamen, så er tegnene bare kommet i forkert rækkefølge. Jeg skriver i
øvrigt 10-fingersystemet blindt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-09-07 20:32

Per Rønne skrev:

> Jamen, så er tegnene bare kommet i forkert rækkefølge. Jeg skriver i
> øvrigt 10-fingersystemet blindt.

Nogen kan skrive uden at se og nogen kan skrive uden at tænke.

Fra : Martin Schultz

Dato : 27-09-07 10:27

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> skrev 2007-09-27:
> [...]
>= 100.000, og ikke det korrekte resulatat 65.535.
>
> Vi får se om den nye Excel 2008 til Mac kommer til at indeholde samme

Der er en ordenlig forklaring af fejlen her:
http://www.joelonsoftware.com/items/2007/09/26b.html

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!

Fra : Per Rønne

Dato : 27-09-07 12:06

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote:

> Der er en ordenlig forklaring af fejlen her:
> http://www.joelonsoftware.com/items/2007/09/26b.html

Jep, og mon ikke den bliver rettet i første opdatering? Som kører over
nettet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk