iBook HD problem
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-09-07 19:13

Tjah - modtog i dag min gamle iBook, som havde fået skiftet logicboard.
den startede fint op - jeg opdaterede bl.a. til 10.4.10 (den havde
10.4). Kørte rep af tilladelser og for en sikkerheds skyld en
/sbin/fsck/ -fy i sungle user mode. Ingen fejl, ingen problemer.

Gik fra den (lukkede låget, så den gik i sleep).

Da jeg kom til den igen var den slukket, og ved genstart kom der kun
spørgsmålstegnsmappen frem. OPstart fra installations-dvd'en: Ingen hd.
Apple hardware test, udvidet: Alt ok, men ingen disk....

Så jeg tror enten at hd'en er røget eller der måske er en løs
forbindelse.

Så til mit nødråb: Findes der en person her på Sjælland, som kan hjælpe
mig? Autoriseret værkstedspris er faktisk højere end maskinens værdi...
(det er min sekundære maskine, da jeg nu bruger min MBP)

henvendelser her eller via mail modtages med stor tak!

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-09-07 19:15

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Tjah - modtog i dag min gamle iBook,

glemte lige: 14" G4, 1.2 GHz
(og jeg har set den skræmmende trin for trin vejledning på nettet)

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 25-09-07 20:36

"Martin Ammentorp" skrev i en meddelelse
> [...]
> (det er min sekundære maskine, da jeg nu bruger min MBP)
>
> henvendelser her eller via mail modtages med stor tak!

Hej Martin

Det er i sandhed en sørgelig historie med iBook 12". Jeg havde samme problem
som alle andre med logic board. Overslaget på rep. lød på 5.500,-. Jeg gik
dog selv igang og fandt en "doktor", som kunne fikse de kolde kredse. Min
iBook fungerer rent faktisk nu, en helt ny og anderledes fornemmelse Jeg
har haft den helt adskilt og ved hvordan man kommer til hd´en. Send mig en
mail så skal jeg hjælpe dig videre.

Med venlig hilsen

Martin /Helsingør

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 03-10-07 14:33

> [...]
> Apple hardware test, udvidet: Alt ok, men ingen disk....
>
> Så jeg tror enten at hd'en er røget eller der måske er en løs

Ja, prøv lige:
1. Tag batteri og strømforsyning fra. Sæt batteri i igen og start.
2. Check at der ikke er løs forbindelse til HD. Den er jo transportabel, så
alt kan ske.

mvh. Mikael