XP Study Upgrade og Parallels
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-07 19:15

Hejsa

Kan jeg bruge en XP upgrade til Parallels eller skal det være en bone
fide standalone ligesom Bootcamp?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-09-07 19:45

Martin Johansen [6000] wrote:
> Kan jeg bruge en XP upgrade til Parallels eller skal det være en bone
> fide standalone ligesom Bootcamp?

Nej, du skal bruge noget at opgradere fra - fx. en Win2000 og derefter
opg. Win2000 med XP Upgrade, så bør det fungere på Parallels.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-07 19:49

On Sun, 23 Sep 2007 20:45:01 +0200, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

>Nej, du skal bruge noget at opgradere fra - fx. en Win2000 og derefter
>opg. Win2000 med XP Upgrade, så bør det fungere på Parallels.

Jeg har en 98'er, at opgradere fra. Jeg har lige installeret min
opgradering på konens midlertidige maskien. Den kørte Linux før og der
blev spurgt efter en gyldig opgraderingsskive.

Men på Bootcamp fx. kan jeg jo ikke gøre sådan da jeg ikke kan skubbe
en disk ud.

Hvordan foregår det hele i praksis med Parallels? Kan jeg godt bruge
min XP Upgrade når jeg nu har min 98 også? Eller hvordan? Skal jeg
installere min 98 først (det skal jeg ikke normalt jo) for at det vil
virke i Parallels?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-09-07 20:35

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> blev spurgt efter en gyldig opgraderingsskive.
>
> Men på Bootcamp fx. kan jeg jo ikke gøre sådan da jeg ikke kan skubbe

Hm, hvis XP er på CD/DVD, og du har en ekstern CD/DVD brænder, burde du
kunne bruge XP uden at skulle skubbe den anden ud først.

> [...]
> min XP Upgrade når jeg nu har min 98 også? Eller hvordan? Skal jeg
> installere min 98 først (det skal jeg ikke normalt jo) for at det vil

Hm, jeg har ikke de store erfaringer med Parallels endnu, (får først mit
nye udstyr hen på ugen), men hvis det blot foregår nogenlunde som på
Softwindows og VirtualPC, vil Parallels oprette en virtuel 'Harddisk
File C', hvortil du så installerer det Windows system, du vil bruge.

Win98 kan sagtens installeres på Parallels, men jeg er ikke helt klar
over, hvor langt en XP Upgrade går tilbage, - om den går tilbage til 98
eller kun til Win2000.

Jeg forsøgte for ikke så længe siden med at opg. min egen Softwindows
98sr2 på min Beige G3 til en Win2000 Home, men jeg fik en fejlmelding,
at "den eksisterende Windows version ikke er godkendt til denne
opgradering", - så jeg skulle nok have haft en Win98SE. Gælder der det
samme for XP, så går den altså kun én version tilbage. - Altså vil
kravet være en Win2000.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-07 20:56

>Hm, hvis XP er på CD/DVD, og du har en ekstern CD/DVD brænder, burde du
>kunne bruge XP uden at skulle skubbe den anden ud først.

Det har jeg ikke. Tror heller ikke det vil virke - den vil gerne
skubbe den ud den installerer fra jo.

> [...]
>Softwindows og VirtualPC, vil Parallels oprette en virtuel 'Harddisk
>File C', hvortil du så installerer det Windows system, du vil bruge.

Dvs. det hele foregår i OS X hvor jeg så kan bruge eject?

>Win98 kan sagtens installeres på Parallels, men jeg er ikke helt klar
>over, hvor langt en XP Upgrade går tilbage, - om den går tilbage til 98
>eller kun til Win2000.

Jeg vil lige sige, at jeg slet ikke er interesseret i, at bruge 98 -
jeg har den kun som bevis for, at jeg må køre min XP. (og det virker
med 98 som min.)

Så uanset hvad skal min XP installeres uden, at der er anden Windows
installeret.

Hvis jeg ikke kan det så ofrer jeg gerne de 555,- en OEM koster :)

Der hvor jeg vil hen er, om Parallels vil acceptere en upgrade eller
om den kræver en standalone og hvis jeg kan bruge min upgrade, om det
så bliver et problem at skulle stikke den en anden skive under
installationen

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-09-07 21:03

Martin Johansen [6000] skrev:

> [...]
>
> Hvordan foregår det hele i praksis med Parallels? Kan jeg godt bruge
> min XP Upgrade når jeg nu har min 98 også?

Ja. Hvis jeg var dig ville jeg dog overveje at lave iso'er ud af dine
CD'ere. Det gør det hele meget hurtigere og nemmere.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-07 21:15

>Ja.

Jeg skal lige have det ind med skeer

Dvs. du mener at jeg med OS X kan bruge Parallels sammen med min XP.

Er det korrekt? Dvs ingen bøvl når jeg lige skal have 98-skiven i og
have den verificeret?

> Hvis jeg var dig ville jeg dog overveje at lave iso'er ud af dine
>CD'ere. Det gør det hele meget hurtigere og nemmere.

Og så installere via mounted ISO'er? Finder den så selv ud af, at den
ene ISO er min 98 når der skal verificeres?

Grunden til alt det her er, at jeg har opdaget jeg alligevel ikke kan
bruge min XP med Boot Camp. Og med det lækre Leopard vi snart får samt
Parallels som ifølge folk herinde fjerner alle broer, så er det jo
nærliggende, at bruge Parallels til min Photo Elements samt Agent
newsreader.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-09-07 21:46

Martin Johansen [6000] skrev:

> [...]

> Og så installere via mounted ISO'er? Finder den så selv ud af, at den
> ene ISO er min 98 når der skal verificeres?

Ja. (Nu føler jeg lissom at jeg gentager mig selv)

> Grunden til alt det her er, at jeg har opdaget jeg alligevel ikke kan
> bruge min XP med Boot Camp.

Til Bootcamp skal det være en fuld version af XP.

Jeps.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-07 22:01

>Ja.

>Ja.

>Ja. (Nu føler jeg lissom at jeg gentager mig selv)

Ja ..

>Til Bootcamp skal det være en fuld version af XP.

Ja desværre.

Tusind tak for svar - jeg venter lige med, at købe en ny licens til
jeg ved om Parallels kan tilfredsstille mig for så ender det med sådan
en istedet for

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-09-07 22:19

Martin Johansen [6000] skrev:

> [...]
>
> Tusind tak for svar - jeg venter lige med, at købe en ny licens til
> jeg ved om Parallels kan tilfredsstille mig for så ender det med sådan

Hent en demo....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-09-07 22:45

0
>Hent en demo....

Jep.. men nu skal jeg liiige have en Macbook først dvs. når Leopard
releases..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk