iWeb
Fra : J.K Nyeboe

Dato : 18-09-07 17:56

Hej

Jeg er begyndt at bruge iWeb til en hjemmeside hvor det mest er
billeder som jeg sætter på, men alligevel er træls at den ikke vil
skrive Å Ø Æ. Er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg gør forkert???

Hjemmesiden hedder nyeboe.dk

Hilsen
Nyeboe

Fra : Henrik Muenster

Dato : 18-09-07 23:05

On Tue, 18 Sep 2007 18:56:13 +0200, J.K Nyeboe wrote
(in article <46f0032d$0$52142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>):

> [...]
> billeder som jeg sætter på, men alligevel er træls at den ikke vil
> skrive Å Ø Æ. Er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg gør forkert???

Bare et langskud: Kan det være dit FTP-program, der ændrer bogstaverne? Det
var jeg engang ude for for mange år siden. Det kan normalt slås fra. Det er
ikke nogen videre god reklame, at specialbogstaver er forkerte, og der står
"Made on a Mac" nedenunder

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 18-09-07 23:19

J.K Nyeboe wrote:

> [...]
> billeder som jeg sætter på, men alligevel er træls at den ikke vil
> skrive Å Ø Æ. Er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg gør forkert???

iWeb og din webserver er ikke enige om, hvilken encoding dine sider skal
gemmes i. iWeb ser ud til at gemme siderne i UTF-8, men webserveren
fortæller min browser, at siden er gemt i ISO-8859-1.

Hvis du kan bruge .htaccess på din webhost, kan du prøve at ligge en fil
op med flg. indhold:

AddDefaultCharset UTF-8

Du kan også erstatte 'UTF-8' med 'Off', hvis du har behov for at hoste
sider, der er gemt i en anden encoding.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : iSteen

Dato : 25-09-07 15:58

J.K Nyeboe skrev:

> Jeg er begyndt at bruge iWeb til en hjemmeside hvor det mest er billeder
> som jeg sætter på, men alligevel er træls at den ikke vil skrive Å Ø Æ.

Jeg havde et lign. problem med iWeb.
Jeg kunne ikke løse problemet, så iWeb røg ud til fordel for Nvu

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-09-07 16:13

J.K Nyeboe <jan@nyeboe.dk> writes:

> Jeg er begyndt at bruge iWeb til en hjemmeside hvor det mest er
> billeder som jeg sætter på, men alligevel er træls at den ikke vil
> skrive Å Ø Æ. Er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg gør forkert???

Hvis du bliver træt af iWeb, så kan jeg anbefale ShutterBug til
erstatning. Jeg har selv brugt den til lidt letvægts udgivelse af
billeder.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH