Kan Apple Wireless Keyboard bruges på XP/V~
Fra : Peter (2200 Kbh N)

Dato : 16-09-07 09:01

Hej gruppe

Jeg synes, at Apple's nye wireless keyboard er en lækkerbisken og
spekulerede på om det mon virker på XP/Vista, hvis man altså har
Bluetooth på sin computer.

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?mco=1F13F978&nplm=MB167LL/A

Apples angivne systemkrav nævner ikke noget om XP/Vista - tværtimod
kræves OS X 10.4.10 eller senere.

Principielt mener jeg dog alligevel, at det burde kunne lade sig gøre,
men har ikke prøvet endnu.

Hvad mener I?

Fra : Morten Lind

Dato : 16-09-07 16:24

Peter (2200 Kbh N) <plandersenFJERNdetHER@gmail.com> wrote:

> [...]
> OS X 10.4.10 eller senere.
>
> Principielt mener jeg dog alligevel, at det burde kunne lade sig gøre, men

Tjaeh - det er jo en blåtandsdims, så hvis XP/Vista kan hitte ud af det,
så skulle det da være muligt.

M., der var nødt til at ombryde din tekst

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-07 22:18

In article <1i4jmvw.15rnkw764jlc0N%info@for-ogefternavn.dk>,
info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) wrote:

> M., der var nødt til at ombryde din tekst

Jeg forstår simpelthen ikke, at du altid har problemer med det. Når jeg
åbner et indlæg i MacSOUP, bliver teksten da ombrudt. Hvornår har du
problemer? Er det når du vil gemme svaret, at du får en fejlmeddelelse?
Hvad står der i den? Måske husker jeg forkert, men det forekommer mig,
at der er en indstilling af linielængde i MacSOUP. Hvad står din på?

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 17-09-07 04:18

> [...]
> Hvad står der i den? Måske husker jeg forkert, men det forekommer mig,
> at der er en indstilling af linielængde i MacSOUP. Hvad står din på?

I Peters tilfælde var det ved afsendelse af besvarelse, at suppen
fortæller, at ".....nogle linier er for lange, blah, blah.."

Og så har jeg ikke altid problemer. Jeg synes selv, det sker temmeligt
sjældendt, og det er vel derfor, jeg bemærker det(?).

Jeg prøver at se i indstillingerne.

M.

Fra : Henrik Muenster

Dato : 19-09-07 09:59

On Mon, 17 Sep 2007 05:18:13 +0200, Morten Lind wrote
(in article <1i4kjr4.xehxuc1aq7ouzN%info@for-ogefternavn.dk>):

> [...]
>
> Og så har jeg ikke altid problemer. Jeg synes selv, det sker temmeligt
> sjældendt, og det er vel derfor, jeg bemærker det(?).

Det er jo ikke alle nyhedslæsere eller e-mailprogrammer, der sender brudte
linier. Mange sender hvert afsnit som én lang linie og lader modtagerens
program bryde linierne. Normalt ombryder MacSOUP lange linier, der ikke er
ombrudte fra afsenderen, når man åbner et indlæg. De har derfor den rigtig
længde, når man svarer. Som jeg husker det, kan der opstå problemer i en lang
diskussion, hvor der citeres i flere lag. De mange citationspile foran hver
linie kan efterhånden gøre linierne for lange.
               Der er vist også noget med, at hvis afsenderens program ombryder
linierne ved afsendelse, men gør dem for lange til MacSOUP's smag, så kan man
få at vide, at linierne er for lange. Så kan man bare markere det pågældende
afsnit med de lange linier og lade MacSOUP ombryde dem. Jeg forstår bare
ikke, at du har problemer med Unison og ikke Thunderbird, når begge sender
ubrudte linier.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Jensen

Dato : 17-09-07 17:46

Peter (2200 Kbh N) skrev:
> Hej gruppe
>
> Jeg synes, at Apple's nye wireless keyboard er en lækkerbisken og
> spekulerede på om det mon virker på XP/Vista, hvis man altså har
> Bluetooth på sin computer.

<KLIP>

> Hvad mener I?

Det kan du sagtens, da det bruger "almindelig" Bluetooth.

Dog kan du ikke gå i BIOS med det osv, og vælge i multi-boot menuer. Det
eneste Bluetooth-baserede der kan det, er Logitech's DiNovo m.fl. der,
før windows bootes, emulerer et helt alm. USB tastatur.

// Per.

Fra : Morten

Dato : 18-09-07 12:27

"Per Jensen" <per@fjernmigzapro.dk> wrote in message

> <KLIP>

> Det kan du sagtens, da det bruger "almindelig" Bluetooth.

Jep, man vær opmærksom på at der er forskel på knap layoutet og mange
knapper derfor får forkerte labels.

> Dog kan du ikke gå i BIOS med det osv, og vælge i multi-boot menuer. Det
> eneste Bluetooth-baserede der kan det, er Logitech's DiNovo m.fl. der, før
> windows bootes, emulerer et helt alm. USB tastatur.

Både ja og nej. DiNovo (har selv edge) fungrer helt som alm. usb tastatur
hvis du benytter den medfølgende dongle. Godt nok er kommunikationen mellem
tastaturet og donglen BT, men donglen kan _kun_ benyttes til DiNovo
tastaturer. Altså, donglen "leger" den er et usb tastatur. Du har dog
mulighed for at "parre" tastaturet med en anden BT modtager og så fungerer
det som alm. blåtandstastatur. Dvs. knapperne virker først når styresystemet
har loaded driverne til blåtandsmodtageren.

Mvh
Morten