Firewire draft-n adapter?
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 14-09-07 19:04

Hej,

Findes sådan en bandit? Altså en firewire draft-n wireless adapter.

Firewire fordi alternativet er USB 1.1 (med dårlig båndbredde) og
draft-n fordi hastigheden på resten af nettet ellers ryger ned. Det
burde klare et par af 'hvorfor køber du ikke <xx> i stedet'-indlægene ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-09-07 19:16

> [...]
> draft-n fordi hastigheden på resten af nettet ellers ryger ned. Det
> burde klare et par af 'hvorfor køber du ikke <xx> i stedet'-indlægene ;)

hvilken maskine ?

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 14-09-07 19:17

Thomas von Hassel wrote:

> hvilken maskine ?

iMac G3

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-09-07 19:19

> iMac G3

uh ... jeg er lige ved at sige "glem det" ...

Jeg har ikke set en firewire 802.11 N adapter. Det eneste jeg kan
anbefale er disse:

<http://www.quickertek.com/n_upgrades.php>

Men med så gammel en maskine ... så hellere finde et langt ethernet
kabel ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-09-07 23:34

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> writes:

> Firewire fordi alternativet er USB 1.1 (med dårlig båndbredde) og
> draft-n fordi hastigheden på resten af nettet ellers ryger ned. Det

Har maskinen ikke et almindeligt ethernetstik? Tror dimserne til sårn
en er billigere end en firewireadapter (OG de virker).
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 14-09-07 23:36

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Har maskinen ikke et almindeligt ethernetstik? Tror dimserne til sårn
> en er billigere end en firewireadapter (OG de virker).

Jo, jo - men mener du kabler eller en WLAN bridge? Eller måske endda
noget endnu smartere? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-09-07 23:38

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> writes:

> Jo, jo - men mener du kabler eller en WLAN bridge? Eller måske endda
> noget endnu smartere? ;)

En helt almindelig WLAN-bridge - dvs en passende router du kan
fortælle skal være trådløst netkort i stedet. Kabler er ikke så
sjovt.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 15-09-07 12:57

> En helt almindelig WLAN-bridge - dvs en passende router du kan
> fortælle skal være trådløst netkort i stedet. Kabler er ikke så
> sjovt.

Præcist ;) Det bliver i hvert fald IKKE to Airport Extreme baser. Sidst
jeg brugte penge på den slags, drejede det sig kun om at vælge den
rigtige Linksys model - glæder det stadig?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 15-09-07 16:27

> - glæder det stadig?

Ja Peter - hver dag er en glædens dag (Undskyld Peter - jeg kunne
ikke dy mig - bær over med en gammel mobber).

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-09-07 17:13

> [...]

> baser. Sidst jeg brugte penge på den slags, drejede det sig kun om at
> vælge den rigtige Linksys model - glæder det stadig?

Ingen anelse. Jeg er så sær at jeg kigger på hviken Linuxdistribution
der kan det jeg skal bruge, og så hitter noget hardware der
understøttes af den distribution og køber det.

http://wiki.openwrt.org/TableOfHardware

Altså når min Airport Express brænder sammen
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 15-09-07 17:29

> [...]

> der kan det jeg skal bruge, og så hitter noget hardware der
> understøttes af den distribution og køber det.

Jeg har faktisk lige installeret DD-WRT på min gode gamle Linksys WRT54G
og det har virkelig forøget (måske ikke værdien) med i hvert fald glæden
ved den router. Desværre fulgte der ikke en opdatering til draft-n med ;)

> Altså når min Airport Express brænder sammen

Så har jeg en du kan købe - der er nemlig den bandit, der sløver mit
netværk!

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk