Bortgives: PowerMac 6100 og PowerBook 5300~
Fra : Per Rønne

Dato : 13-09-07 06:48

Jeg trænger nu til et ekstra skab til tøj, og må derfor skille mig af
med en computer, jeg alligevel kun tænder for måske en gang om året. Jeg
har jo en G4/867 med nu 1,6 GHz dobbeltprocessor. Så jeg alligevel kan
køre såvel Classic som PPC MacOS X.

En 6100 med 72 M RAM. Kabler til ethernet og en ekstern scisi-tower med
en DVD-brænder og tre harddiske. Tastatur og 3-knaps mus. Og et
computerbord det hele står på. Samt en 17" Apple-skærm der fuldt ud
passer til maskinen. Og et eksternt scsi zip-drev.

Diverse tastaturer og mus der ligger i et andet skab følger med, et par
af dem er til PCere, ikke usb.

Derudover en PowerBook 5300ce som jeg heller ikke bruger. Jeg har jo min
MacBook + en IBM ThinkPad.

Jeg vil også gerne af med min gamle Palm m130.

Og så skal jeg have fundet ud af, hvordan jeg får sat en Mac-emulator på
på min Intel-baserede MacBook, så jeg kan køre gamle Classic-programmer
dér. Jeg skulle jo gerne kunne køre disse, også når eller hvis G4eren
går i stykker.

FUT:
dk.marked.privat.edb.mac
dk.marked.privat.edb

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A

Dato : 13-09-07 09:54

Fra : Per Rønne

Dato : 13-09-07 09:54

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Det kan du bruge Sheepshaver til. Jeg forsøgte kort at få det op at
> spille, men løb tør for tid. Hvis du får lavet et image til Intel Mac
> der virker kunne jeg rigtig godt tænke mig en kopi

Jeg har downloaded programmel til det, men gik i stå da jeg skulle lave
firmware til at køre det med. I lighed med dig var det nu også
begrænset, hvor lang tid jeg brugte på det.

En hurtig søgning i /Applications viser, at SheepShaver 2.3 ligger dér.

FUT dk.edb.mac. da denne subtråd vist ikke har meget med SheepShaver at
gøre ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk