Skjult opera browser
Fra : Martin Schultz

Dato : 12-09-07 12:47

Hejsa

Her da jeg havde downloaded en torrent fil dobbeltklikkede jeg på den
for at starte downloaden, dette vil normalt starte transmission, men
denne gang startede det opera browseren!

Det mystiske er at jeg på ingen måde kan errindre at have installeret
opera, den ligger heller ikke under programmer eller kan findes via
spotlight, men den starter hver gang jeg dobbelt klikker en torrent fil.

Er der nogen der har nogen ideer til hvor jeg kan lede efter den og
hvordan den evt kan være kommet ind?

Mvh
Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-09-07 12:56

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote:

> [...]
> spotlight, men den starter hver gang jeg dobbelt klikker en torrent fil.
>
> Er der nogen der har nogen ideer til hvor jeg kan lede efter den og

Start programmet, crtl/højreklik på ikonet i docken, vælg "Show in
Finder" eller hvad den nu hedder på dansk. Mon ikke du har downloadet
den og den f.eks. ligger på skrivebordet ... ?

/thomas

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-09-07 13:50

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> skrev 2007-09-12:

> Start programmet, crtl/højreklik på ikonet i docken, vælg "Show in
> Finder" eller hvad den nu hedder på dansk.

Tak så fandt jeg den.

>Mon ikke du har downloadet
> den og den f.eks. ligger på skrivebordet ... ?

Ja, jeg kan ikke lide opera så jeg ville ikke frivilligt installere den.

Det ser ud til at den er kommet med en trail udgave af adobe
photoshop(?), den ligger i adobe mappen under adobe bridge.

Mystisk, mon jeg tør slette den.

Martin

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 12-09-07 18:09

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> posting:

>Det ser ud til at den er kommet med en trail udgave af adobe
>photoshop(?), den ligger i adobe mappen under adobe bridge.

Lyder som en mulighed,

"Opera Software today announced that the Opera browser is now
integrated in Adobe Creative Suite 2. This complete design and
publishing environment will use Opera as the engine for the majority
of content manipulation, powering Adobe GoLive CS 2, Adobe
Photoshop® CS 2, and other components of Adobe Creative Suite 2."

-- http://www.opera.com/pressreleases/en/2005/04/04/

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 13:05

On 2007-09-12 13:46:49 +0200, Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> said:

> [...]
> spotlight, men den starter hver gang jeg dobbelt klikker en torrent fil.
>
> Er der nogen der har nogen ideer til hvor jeg kan lede efter den og

Det samme er sket her. Jeg har noget opera tamtam liggende under :

/library/application support/opera
/library/prefrefenreces/opera preferences

Jeg har heller ikke installeret noget som helst Opera. Det ligger som
default i OS X til syneladende. Det virker lidt mystisk.

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-09-07 13:08

Thomas Schreiber <find email p macfly.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har heller ikke installeret noget som helst Opera. Det ligger som
> default i OS X til syneladende. Det virker lidt mystisk.

Monstro der har været et andet program som har haft noget Opera kode
indbygget ?

/thomas

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-09-07 13:51

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-09-07 16:37

> [...]

> Jeg har heller ikke installeret noget som helst Opera. Det ligger som
> default i OS X til syneladende. Det virker lidt mystisk.

prefrencerne kan være kastet ind af en internet plugin uafhængigt om
du har applikationen installeret eller ej. Applikationen
kan kun du have lagt ind.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 18:58

On 2007-09-12 17:36:51 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:
> prefrencerne kan være kastet ind af en internet plugin uafhængigt om
> du har applikationen installeret eller ej. Applikationen
> kan kun du have lagt ind.

Fortæl mig lige hvordan et program kan eksekveres og startes som JEG
med garanti IKKE har installeret.

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-09-07 17:35

Thomas Schreiber <find email p? macfly.dk> wrote:

> Fortæl mig lige hvordan et program kan eksekveres og startes som JEG
> med garanti IKKE har installeret.

du har jo installeret en pakke hvor der i den tilhørende dokumentation
udtrykkligt står at der installeres en opera browser.

Fra : Lyrik

Dato : 12-09-07 13:11

On Wed, 12 Sep 2007 13:46:49 +0200, Martin Schultz
> [...]

> spotlight, men den starter hver gang jeg dobbelt klikker en torrent fil.
>
> Er der nogen der har nogen ideer til hvor jeg kan lede efter den og
+++++++++++++++
Jamen appelsinerne fylder da bare din heldige turban!))
Den har ledt dig frem til den fantastiske Opera browser som indeholder
automatisk bittorrenthentning under "Tools"-Transfers.
Det hele i ét:
E-mail pop3 klient, med spamfiltrering. News-reader til gruppen her blandt
andet, browser med faneblade og-Bittorrenthentning der fortsætter efter
sluk ved højreklik og fortsæt....

Jeg sidder her og nyder den nye Opera 9.50 Alpha med nyskrevet newsreader
der bare er den største optur jeg har haft med nyhedslæsning på Mac.
Bittorrentklienten er også nyskrevet med lynhurtig hentning af filer.

Hvad folk laver med macsuppe og mail samt Limewire er mig en gåde. Men det
er jo nok sådan at folk kun kan tage de fremskridt til sig som de har
kultur til?))

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-09-07 13:55

Lyrik <lyrik@heaven.dk> skrev 2007-09-12:
> Jamen appelsinerne fylder da bare din heldige turban!))
Nej, jeg er ikke heldig, jeg er udsat for dårlig software.

> Den har ledt dig frem til den fantastiske Opera browser som indeholder
> automatisk bittorrenthentning under "Tools"-Transfers.
Jeg kan ikke lide opera, den er dårlige til og vise sider end firefox.

> Det hele i ét:
> E-mail pop3 klient, med spamfiltrering.
men uden ordenlig imap support, så kan jeg ikke anvende den til noget.

> News-reader til gruppen her blandt
> andet,
news reader... var ret elendig sidst jeg kiggede, og krævede at man
brugte musen.

>browser med faneblade

HVad så godt som alle andre browsere også har...

> og-Bittorrenthentning der fortsætter efter
> sluk ved højreklik og fortsæt....
Det kan jeg ikke se det smarte i...

> Hvad folk laver med macsuppe og mail samt Limewire er mig en gåde. Men det
> er jo nok sådan at folk kun kan tage de fremskridt til sig som de har
> kultur til?))

Eller også skal du indse at alle ikke har samme behov som dig... ;)

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-09-07 16:35

> [...]

> opera, den ligger heller ikke under programmer eller kan findes via
> spotlight, men den starter hver gang jeg dobbelt klikker en torrent fil.

ctrl klick på opera ikonet i din dock og vælg: "Show in Finder" for at
se hvor applikationen gemmer sig.

> Er der nogen der har nogen ideer til hvor jeg kan lede efter den og
> hvordan den evt kan være kommet ind?

Fordi du har lagt den ind! Den kan evt ligge på et dmg image.

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-09-07 18:47

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> skrev 2007-09-12:
> Fordi du har lagt den ind! Den kan evt ligge på et dmg image.

Nej, den var blevet sneget ind af photoshop.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-09-07 06:18

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote:

> Nej, den var blevet sneget ind af photoshop.

Så har du/i også selv lagt den ind.

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-09-07 08:07

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> skrev 2007-09-13:

> Så har du/i også selv lagt den ind.

Tjaa tjoo det kan man jo godt sige, det falder dog ikke ind i min
normale kategori af "det har jeg selv lagt ind".

Man bliver ikke informeret om at den bliver installeret og man kan ikke
fravælge den, også er det så dårligt lavet at den overtager fil
assosiationer.

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-09-07 00:48

> [...]

> Man bliver ikke informeret om at den bliver installeret og man kan ikke
> fravælge den, også er det så dårligt lavet at den overtager fil

Der var ikke en readme eller lignende du kunne have læst?

Fra : Martin Schultz

Dato : 14-09-07 08:22

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> skrev 2007-09-13:

> Der var ikke en readme eller lignende du kunne have læst?

Nej, opera er ikke nævnt i dokumentationen. Kun i noget reklame gøgl på
deres hjemmeside hvor der står deres internet understøttelse er baseret
på opera teknologi. Dvs det står ret gemt, og "baseret på opera
teknologi" vil jeg ikke automatisk forbinde med at den installere en
opera browser der prøver og erstatte mine standard programmer.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 21:17

On 2007-09-12 17:35:22 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> ctrl klick på opera ikonet i din dock og vælg: "Show in Finder" for at
> se hvor applikationen gemmer sig.

Det virker ikke som om du tror på os. Vi har ikke installeret Opera som
isoleret app. Den må være kommet ind af anden vej som en del af en
software pakke, hvilket et meget mystisk.

> Fordi du har lagt den ind! Den kan evt ligge på et dmg image.

Igen. Der er ikke hentet noget dmg image. Den er bare pludselig blevet
default app til torrent filer, såfremt du ikke har sat et andet app til
at være torrent default app.

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-09-07 18:00

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> writes:

> Her da jeg havde downloaded en torrent fil dobbeltklikkede jeg på den
> for at starte downloaden, dette vil normalt starte transmission, men
> denne gang startede det opera browseren!

Opera kan godt håndtere torrents - det er nok derfor den har hapset
associationen.

Men hvordan det har sneget sig ind på din harddisk har jeg ikke noget
bud på.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Henrik Enslev

Dato : 12-09-07 21:11

> Men hvordan det har sneget sig ind på din harddisk har jeg ikke noget
> bud på.

Den følger også med macromedia dreamweaver (som nu er adobe)

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 21:19

On 2007-09-12 22:11:15 +0200, no@spam.nix (Henrik Enslev) said:

> Den følger også med macromedia dreamweaver (som nu er adobe)

Ah, hvis man smider CS3 extended ind, er der både DW og PS med. Det er
nok forklaringen. En skam de ikke lagde en anden browser, der var lidt
mere kompatibel med resten af verden

Thomas Schreiber
http://macfly.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-09-07 13:32

On 2007-09-12 22:18:58 +0200, Thomas Schreiber <find email på macfly.dk> said:

> Ah, hvis man smider CS3 extended ind, er der både DW og PS med. Det er
> nok forklaringen. En skam de ikke lagde en anden browser, der var lidt
> mere kompatibel med resten af verden

Du snakker som du har forstand til. En gammel Opera fordom fra forrige
århundrede. Opera er en fremragende, up-to-date browser og er
hurtigere, blandt andet til at starte, en det store lokum til Firefox.
Det eneste jeg er uenig i, er "hvorfor folk bruger mail" - Apples Mail
er fremragende.
Opera kører også et meget fint blogsystem.

--
Read my Mac blog
http://david.blangstrup.info