Skærme
Fijala 3554
Nyt om Sony G400/For mange ombytninger
Fra : Kristian Thomsen

Dato : 13-07-01 01:12

Hurra!

Jeg fik i sidste uge en G420 som erstatning for min G400, der efterhånden
var blevet ombyttet 5 gange.
G420 virker perfekt. Der er en mikro geometrifejl - billedet hælder minimalt
i øverst højre hjørne, men det er intet imod hvad samtlige G400 jeg har haft
på prøve, har haft... Helt hvid baggrund er desuden uden misfarvninger. - Og
så har den tilmed USB-hub, selvom jeg formentlig aldrig kommer til at bruge
denne... Designet er også lidt grimmere (subjektiv vurdering...), og
menusystemet er dårligere (bestemt objektivt!). Dog har man nu fået
muligheden for at indstille konvergens horisontalt på tre måder: generelt
horisontalt og øverst/nederst.

- Skal ombytningen til en nyere model ses som en erkendelse fra Sony's side
om at deres G400 er noget l*rt?

Kristian

Fra : Esben

Dato : 13-07-01 13:02

"Kristian Thomsen" <thomsen@eatfish.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> horisontalt og øverst/nederst.
>
> - Skal ombytningen til en nyere model ses som en erkendelse fra Sony's

Måske blev de bare trætte af dig :)
Det skal lige siges at jeg ikke kender noget til nævnte model.

--

Esben

Fra : Allan Anonym

Dato : 14-07-01 16:47

> denne... Designet er også lidt grimmere (subjektiv vurdering...), og
> menusystemet er dårligere (bestemt objektivt!). Dog har man nu fået

OT, men du har vist misforstået begreberne subjektivt og objektivt.
Objektivt betyder ikke noget de fleste er enige i. Begge de ting du siger er
subjektive.

Fra : Kristian Thomsen

Dato : 15-07-01 21:51

> OT, men du har vist misforstået begreberne subjektivt og objektivt.
> Objektivt betyder ikke noget de fleste er enige i. Begge de ting du siger
er
> subjektive.

Det ved jeg godt, jeg var ironisk... Det er klart at jeg ikke kan vurdere
menusystemet som værende objektivt, da min mening altid vil være subjektiv.

- Kristian

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 15-07-01 00:15

"Kristian Thomsen" <thomsen@eatfish.dk> skrev i en meddelelse
> Hurra!
>
> Jeg fik i sidste uge en G420 som erstatning for min G400, der efterhånden
> var blevet ombyttet 5 gange.

Jeg fik også én i sidste uge - efter et par defekte som byttere...
Jeg havde først talt med Kristian fra Sony, senere en eller anden chef, som
så tog beslutningen om at bytte med en G420.

>Helt hvid baggrund er desuden uden misfarvninger. -

Også næsten på min.

> så har den tilmed USB-hub, selvom jeg formentlig aldrig kommer til at
>bruge

Næh, men rar nok at have

> Designet er også lidt grimmere (subjektiv vurdering...)

Enig!!

> menusystemet er dårligere (bestemt objektivt!).

Ja, klart dårligere. En lille irriterende "display mouse", som er svær at
fedte rundt med i forhold til G400's system.

>Dog har man nu fået
> muligheden for at indstille konvergens horisontalt på tre måder: generelt
> horisontalt og øverst/nederst.

Ja, det er lækkert.

Tja. Alt i alt er jeg også ganske godt tilfreds med min G420. Den har stadig
minimale fejl hvad angår konvergens og skarphed i hjørnerne, men det kan
ligeså godt skyldes mit grafikkort.

> - Skal ombytningen til en nyere model ses som en erkendelse fra Sony's
side
> om at deres G400 er noget l*rt?

Det vil jeg tro. Men helt klart synes jeg der er tale om god service.

mvh
Peter

Fra : Kristian Thomsen

Dato : 15-07-01 21:55

> [...]
som
> så tog beslutningen om at bytte med en G420.

Jeg snakkede også med Kristian fra Sony. Deres chef nåede jeg aldrig til.

> Næh, men rar nok at have

Ja.. :)

> Enig!!

Ah, gudskelov, så er jeg ikke underlig...

> Ja, klart dårligere. En lille irriterende "display mouse", som er svær at
> fedte rundt med i forhold til G400's system.

Ja. Ellers synes jeg de har forbedret skærmen på samtlige punkter, med
undtagelse af design og betjening (hmm, to nogenlunde vigtige faktorer...).

> Det vil jeg tro. Men helt klart synes jeg der er tale om god service.

Jep. Utroligt at de har ombyttet skærmene. De har formentlig taget en
overordnet beslutning, og byttet samtlige G400'ere i landet med fejl, ud med
G420.

Jeg forestillede mig ellers før ombytningen, at det havde helt uoverskuelige
og vildt lange udsigter at få byttet skærmen. En slags "Den lille mand mod
det store multinationale firma"...

Mvh

Kristian

Fra : Tommy Andersen

Dato : 18-07-01 00:44

Jeg har nu brugt en Sony G420 i omkring 2 måneder og jeg har ikke oplevet
nogen som helst problemer med den... heller ikke noget med at den er
utydelig i hjørnerne osv. den virker perfekt ... har konstant kørt i en
opløsning på 1600x1200 @ 85 Hz og det spiller max efter min mening... men nu
har jeg også været vant til en gammel 15" røv skærm så det har nok og så
noget at sige.

(indsæt selv kommaer)

MVH Tommy

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 20-07-01 04:12

Tommy Andersen wrote:

> [...]
> har jeg også været vant til en gammel 15" røv skærm, så det har nok og så

Hermed gjort.