Videofremviser
Fra : Allan Jensen

Dato : 08-09-07 13:27

Hvilken videofremviser er god til Mac

I Windows har jeg brugt Cyber Link PowerDVD, som jeg syntes er
fremragende.

mvh
Allan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-09-07 13:33

Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk> writes:

> Hvilken videofremviser er god til Mac
>
> I Windows har jeg brugt Cyber Link PowerDVD, som jeg syntes er
> fremragende.

Er den medfølgende DVD-afspiller ikke det du skal bruge så? Den er
helt ok.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Allan Jensen

Dato : 08-09-07 14:29

On 08 Sep 2007 14:32:30 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) wrote:

>Er den medfølgende DVD-afspiller ikke det du skal bruge så? Den er
>helt ok.

Nej, desværre ikke.

Jeg skal streame film fra en anden computer på netværket, og det kan
den medfølgende DVD-afspiller ikke så vidt jeg kan se.

mvh
Allan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-09-07 15:51

Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk> writes:

> Jeg skal streame film fra en anden computer på netværket, og det kan
> den medfølgende DVD-afspiller ikke så vidt jeg kan se.

Jamen, så er det nok VLC du skal have fat i - den kan mange sjove
ting.

Kan du eventuelt uddybe hvad "streame film fra en anden computer på
netværket" dækker? Du er den eneste der kender præmisserne for hvad
du vil.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Allan Jensen

Dato : 08-09-07 16:40

On 08 Sep 2007 16:50:43 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) wrote:

> [...]
>
>Kan du eventuelt uddybe hvad "streame film fra en anden computer på
>netværket" dækker? Du er den eneste der kender præmisserne for hvad

Jeg prøver.

Jeg har liggende en hel del film på en stationær computer under mit
lokale trådløse netværk.

Disse film vil jeg gerne kunne streame til en mac book i et andet rum
i huset.

Denne mac book er "tilkoblet" et fladskærms TV via mini adaptor til
vga.( Det virker fint fint )

Mine film på den stationære computer ligger som henholdsvis ISO eller
IFO og VOB filer.

Programmet VLC har jeg før i tiden kørt på windows computere og det
virkede meget fint til de nævnte filtyper, ingen problemer her.

Jeg har nu downloadet VLC for Mac, men kan ikke få det til at virke,
hvilket jo nok er min fejl da jeg hele tiden "tænker windows", så
problemet er jo nok at få det installeret rigtigt på min mac book.

Jeg har som sagt downloadet programmet VLC, og det ligger så på
desktoppen på min mac book som vlc-0.8.6c.dmg.
Jeg dobbeltklikker på programmet og der dannes herved et nyt ikon
lignende en ekstern harddisk på desktoppen, og der åbnes et vindue med
9 filer hvoraf den ene er VLC filen.
Denne VLC fil fører jeg over i "mappen" Programmer hvorved der
kopieres en del filer hertil og VLC filen bliver synlig her.

Når jeg nu via netværket prøver at åbne en videofil fra den stationære
prøver mac'en at åbne filen i Quick Time hvilket jo ikke dur.
Jeg går nu i filens "Vis info" og vil ændre "Åbn i:" "Andet"
hvorefter et nyt vindue "Vælg et andet program" åbner, og her vil jeg
så vælge VLC i "Programmer" men VLC er ikke farvet så det kan altså
ikke vælges.

Hvad gør jeg nu ???

Undskyld den lang smøre, men jeg er stadigvæk novice på Mac området.

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-09-07 16:50

Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk> wrote:

> Hvad gør jeg nu ???

Her skal du faktisk tænke mere "window'sk" end "mac'sk". Du skal starte
VLC og manuelt vælge filen via menuen fil -> åben fil i VLC.

--
Mvh Martin

Fra : Allan Jensen

Dato : 08-09-07 17:11

On Sat, 8 Sep 2007 17:49:32 +0200, spam@talentmedia.dk (Martin
Bredthauer) wrote:

>Her skal du faktisk tænke mere "window'sk" end "mac'sk". Du skal starte
>VLC og manuelt vælge filen via menuen fil -> åben fil i VLC.

Jaså, så kom jeg da så langt meeen

Jeg kan ikke åbne filerne, der meldes hurtigt fejl,
så som main: picture to date 0x2a0507c has invalid status 6.

Skal der bruges en eller anden decoder fil ???

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-09-07 17:10

Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk> writes:

> Mine film på den stationære computer ligger som henholdsvis ISO eller
> IFO og VOB filer.

Se i "gamle dage" kunne DVD-player åbne en folder med IFO+VOB, det kan
den ikke mere.

Til gengæld så prøv at have DVD-player åben og så i Finderen
dobbeltklikke på ISO filen så den monteres på skrivebordet....
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Allan Jensen

Dato : 08-09-07 20:09

On 08 Sep 2007 18:10:07 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) wrote:

> [...]
>
>Til gengæld så prøv at have DVD-player åben og så i Finderen
>dobbeltklikke på ISO filen så den monteres på skrivebordet....

Der er afprøvet og det virker !!

Tak for hjælpen.

Så skal jeg bare have fundet ud af hvordan jeg kan afspille IFO+VOB
filer.

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-07 21:16

> [...]

> Der er afprøvet og det virker !!

> Tak for hjælpen.

> Så skal jeg bare have fundet ud af hvordan jeg kan afspille IFO+VOB

DVD Player.app afspiller gerne Video_TS mapper.

Fra : Allan Jensen

Dato : 09-09-07 08:21

On Sat, 8 Sep 2007 22:15:44 +0200, Morten Reippuert
Knudsen<spam@reippuert.dk> wrote:

>DVD Player.app afspiller gerne Video_TS mapper.

Det er åbenbart både rigtigt og forkert.

Det er ikke alle VIDEO_TS mapper den kan afspille, og det hakker
forfærdeligt !!

Så vil jeg hellere prøve at streame via VLC som du nævnte.
Kan du fortælle hvordan ?

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-09-07 08:28

Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk> writes:

> Det er ikke alle VIDEO_TS mapper den kan afspille, og det hakker
> forfærdeligt !!

Hakker? Båndbreddeproblemer?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Allan Jensen

Dato : 09-09-07 08:44

On 09 Sep 2007 09:27:34 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) wrote:

>Hakker? Båndbreddeproblemer?

Nope

Kun observeret ved DVD Player.

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-09-07 13:56

Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk> wrote:

> Nope

> Kun observeret ved DVD Player.

Det er et båndbrede problem, at andre appliklationer kan anvnde en
lokal buffer for at undgå problemet er en helt anden sag.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-09-07 13:55

Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk> wrote:

> Det er åbenbart både rigtigt og forkert.

> Det er ikke alle VIDEO_TS mapper den kan afspille, og det hakker
> forfærdeligt !!

Det er fordi du forsøger at afspille en DVD over dit netværk som
åbenbart er langsommere end bitraten på din DVD film.

MPEG2 transport stream har aldrig været optimeret til blive tilgået
over almindelige fildelingsprotokoller. Til streaming formål findes MPEG2
program stream som anvendes af eks kabel og sattelit tv udbydere.

> Så vil jeg hellere prøve at streame via VLC som du nævnte.
> Kan du fortælle hvordan ?

Du må også lave noget af det selv. Såvidt jeg husker er der en
glimrende guide på videolan's hjemmeside.

Fra : Allan Jensen

Dato : 09-09-07 14:38

On Sun, 9 Sep 2007 14:54:51 +0200, Morten Reippuert
Knudsen<spam@reippuert.dk> wrote:

>Det er fordi du forsøger at afspille en DVD over dit netværk som
>åbenbart er langsommere end bitraten på din DVD film.

OK... men det undrede mig bare da det via VLC fra Windows stationær
til windows bærbar ikke gav disse problemer.

Med samme computere har jeg via Windows media player heller ikke
problemet.
Ligeledes har jeg haft en opstilling fra Windows stationær til Windows
Medie Center Pc aldrig haft problemet.

Så derfor havde jeg den tro, at der var et problem med Mac DVD Player.

> [...]
>
>Du må også lave noget af det selv. Såvidt jeg husker er der en
>glimrende guide på videolan's hjemmeside.

Accepteret, men hvis os såfremt ------ hvis du forstår.

Med tak for hjælpen til dig og Thorbjørn
Allan

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-07 17:25

> [...]

> hvorefter et nyt vindue "Vælg et andet program" åbner, og her vil jeg
> så vælge VLC i "Programmer" men VLC er ikke farvet så det kan altså

Du kan jo starte med at lave en stream - det du er i gang med er ikke
streaming men derimod fildeling. VLC på din windåse kan streame en
film til vlc på din mac.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-07 15:49

Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk> wrote:

> Nej, desværre ikke.

> Jeg skal streame film fra en anden computer på netværket, og det kan
> den medfølgende DVD-afspiller ikke så vidt jeg kan se.

Det vil hjælpe svært meget om du orienterede os om hvilken type stream du
sender af sted.