Gammel side i iweb
Fra : Claus Sikora

Dato : 05-09-07 18:51

Hej NG.

Jeg har for noget tid siden lavet en hjemmeside i iweb... Jeg har så
efterfølgende taget backup og geninstalleret hele maskinen.
Nu skal jeg så redigere siden igen men hvordan får jeg den ind i iweb?
Der er ikke nogen mulighed for at åbne den i iweb eller bare trække den
over..
Nogle der kender svaret?!?

/Claus

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-07 19:46

On 2007-09-05 19:50:34 +0200, Claus Sikora
<claussikoraDELETEME@DELETEMEgmail.com> said:

> [...]
> Der er ikke nogen mulighed for at åbne den i iweb eller bare trække den over..

Du skal bare finde den på din harddisk. Selve grundstammen ligger i dit
bibliotek under Application Support og iWeb. Det er en fil, der hedder
Domain, som du bare kan dobbeltklikke på. Siderne og billederne ligger
i din hjemmemappe under Websider.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Claus Sikora

Dato : 05-09-07 19:57

Henrik Münster wrote:

> [...]
> bibliotek under Application Support og iWeb. Det er en fil, der hedder
> Domain, som du bare kan dobbeltklikke på. Siderne og billederne ligger i

Tak for svaret ;)

Men det hjalp ikke... Jeg har flyttet min hjemmeside ind i den mappe der
hedder sites og bagefter har jeg klikket på den fil domain du hentyder
til og det resulterede i at den bare åbnede iweb men min side var ikke
at finde...
Jeg har så prøvet at lave en ny testside og gemt den... Den kan jeg til
enhver tid finde i iweb igen men den bliver ikke gemt under sites..
Det skal siges at det er iLife08 jeg bruger og den gamle side er lavet i
den gamle iLife...

/Claus

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-07 10:50

On 2007-09-05 20:57:22 +0200, Claus Sikora
> [...]

> enhver tid finde i iweb igen men den bliver ikke gemt under sites..
> Det skal siges at det er iLife08 jeg bruger og den gamle side er lavet

Filen Domain i Sites (Websider i danske versioner) er bare en tom
standardside. Det er den, iLife starter med, når man ikke har lavet en
hjemmeside. Den side, man har lavet, ligger i Bibliotek/Application
Support/iWeb. Den hedder også Domain, men den er betydeligt større.
Hvis man dobbeltklikker på den, skulle iWeb gerne åbne med de sider,
man har lavet. iWeb bruger sit eget format til at lave sider og lægge
dem på harddisken. Siderne ligger der ikke bare som HTML-filer, ligesom
de gør i andre programmer.
   Da jeg skiftede til iWeb '08 var der et eller andet med, at jeg selv
skulle finde Domain-filen, og iWeb skulle vist også konvertere den. Jeg
husker ikke, hvad der præcis stod, men der kom vist en åbn-menu, hvor
jeg skulle angive, hvor Domain lå.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-09-07 18:56

On 2007-09-07 11:49:53 +0200, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> said:

> [...]
> skulle finde Domain-filen, og iWeb skulle vist også konvertere den. Jeg
> husker ikke, hvad der præcis stod, men der kom vist en åbn-menu, hvor

Der har også været noget med, at iWeb 06 uden en opdatering ødelægger
domain filen. Jeg var ude for det samme som Claus, og valgte at starte
forfra, da det blev for bøvlet.
- David

Fra : Claus Sikora

Dato : 07-09-07 23:24

Henrik Münster wrote:

> [...]
> skulle finde Domain-filen, og iWeb skulle vist også konvertere den. Jeg
> husker ikke, hvad der præcis stod, men der kom vist en åbn-menu, hvor

Okay men mit problem er at jeg kun har taget backup af de filer den
gemte under sites/websider... Det vil sige at jeg kun har html filerne
ligende...
Jeg mener bare at jeg valgte eksporter til mappe eller lign. og de filer
gemte jeg så... Vil det så sige at hvis jeg ikke har min domain fil fra
da jeg lavede siden så kan jeg ikke få den ind i programmet igen?

/Claus

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-07 14:16

On 2007-09-08 00:24:27 +0200, Claus Sikora
> [...]

> filer gemte jeg så... Vil det så sige at hvis jeg ikke har min domain
> fil fra da jeg lavede siden så kan jeg ikke få den ind i programmet

Så vidt jeg kan se, ligger hele hjemmesiden i filen, der hedder Domain.
Jeg kan ikke se, at iWeb har en importmulighed af HTML-filer. iWeb er
et glimrende program indenfor de grænser, det har, men det har desværre
en del begrænsninger. Der står lidt om placering af Domain her:

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303670-da>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Claus Sikora

Dato : 08-09-07 18:25

Henrik Münster wrote:

> [...]
> et glimrende program indenfor de grænser, det har, men det har desværre
> en del begrænsninger. Der står lidt om placering af Domain her:

Okay det ser desværre ikke ud til at det kan lade sig gøre men mange tak
for info... Nu ved jeg ihvertfald hvordan jeg skal gøre når jeg laver
backup en anden gang ;)

/Claus

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 09-09-07 09:38

Claus Sikora <claussikoraDELETEME@DELETEMEgmail.com> wrote:

> [...]

Men man er frit stillet til at overvinde begrænsningerne ved at
udarbejde supplerende sider i andre programmer, uploade dem til sin
site-mappe og linke til dem fra de sider, der er sat op i iWeb. Jeg har
f.eks. brugt Rapid Weawer til at oprette et samlingssted for uploadede
pdf.-dokumenter. Det er iWeb nemlig ikke just velegnet til.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt