Billedfremviser alternativ?
Fra : Jonas Delfs

Dato : 01-09-07 15:06

Hej gruppe

Jeg er ret træt af Billedfremviser. Den er for tung og ufleksibel at
danse med når man bare vil bladre igennem nogle billeder.
Hvilke alternativer kan anbefales?

Mvh. Jonas

Fra : Morten Lind

Dato : 01-09-07 15:37

Jonas Delfs <jonas@FJERNdelfs.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg er ret træt af Billedfremviser. Den er for tung og ufleksibel at
> danse med når man bare vil bladre igennem nogle billeder.

iPhoto eller GraphicConverter.
(<http://www.lemkesoft.de>)

M.

Fra : Jonas Delfs

Dato : 01-09-07 16:07

Morten Lind skrev:

> iPhoto eller GraphicConverter.
> (<http://www.lemkesoft.de>)

Jeg vil ikke "organisere" eller redigere billeder - bare åbne dem på
fil-niveau, evt. zoome lidt, og så bladre videre til næste billede uden
af skulle lukke ned og forbi Finder igen.

Mvh. Jonas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-09-07 16:52

Jonas Delfs <jonas@FJERNdelfs.dk> writes:

> Jeg vil ikke "organisere" eller redigere billeder - bare åbne dem på
> fil-niveau, evt. zoome lidt, og så bladre videre til næste billede
> uden af skulle lukke ned og forbi Finder igen.

Her ville jeg faktisk genre have noget der kunne sætte ikonen for et
billede til billedet, som XP's thumbnails. Er der en simpel lille
dims der kan gøre det for en folder?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-09-07 17:02

> Her ville jeg faktisk genre have noget der kunne sætte ikonen for et
> billede til billedet, som XP's thumbnails. Er der en simpel lille
> dims der kan gøre det for en folder?

Finder kan

I det aktuelle vidue:
Æble 1 (symboloversigt)
Æble J (oversigtsvalg)
Kryds i Symboloversigt

og vælg (øverst) om det skal det aktuelle eller alle vinduer.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Jon

Dato : 01-09-07 17:38

> [...]

> fil-niveau, evt. zoome lidt, og så bladre videre til næste billede uden
> af skulle lukke ned og forbi Finder igen.

Du kan jo også bare markere et antall bilder i Finder og høyreklikke >
Slideshow, men det er muligens _for_enkelt?
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-09-07 15:54

>Jeg er ret træt af Billedfremviser. Den er for tung og ufleksibel at
>danse med når man bare vil bladre igennem nogle billeder.
>Hvilke alternativer kan anbefales?

Jeg har prøvet mange, men ingen kommer så tæt på den perfekte løsning
som Phoenix Viewer.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : jonas.voss@gmail.com

Dato : 01-09-07 20:00

On Sep 1, 3:06 pm, Jonas Delfs <jo...@FJERNdelfs.dk> wrote:

> Jeg er ret træt af Billedfremviser. Den er for tung og ufleksibel at
> danse med når man bare vil bladre igennem nogle billeder.
> Hvilke alternativer kan anbefales?

Jeg er også træt af billedfremviser, så jeg er gået over til Xee.app

Den kan hentes her:

http://wakaba.c3.cx/s/apps/xee.html

God fornøjelse (:

~/j

Fra : Jonas Delfs

Dato : 01-09-07 22:18

jonas.voss@gmail.com skrev:

> Jeg er også træt af billedfremviser, så jeg er gået over til Xee.app

Lige præcis det jeg ledte efter - takker!

Mvh. Jonas

Fra : Jonas Voss

Dato : 01-09-07 22:45

In dk.edb.mac Jonas Delfs <jonas@fjerndelfs.dk> wrote:

> Lige præcis det jeg ledte efter - takker!

Det var så lidt. Fandt det forleden dag og har lige siden ønsket at
Apple havde lavet en fremviser der var ligeså elegant og hurtig.

Man kan vel blot håbe på Leoparden...

--
| Jonas @ 53.20, 6.15 | <http://blog.verture.net/> |

"My capacity for happiness,' he added,'you could
fit into a matchbox without taking out the matches first."