Vokaler bliver til firkanter eller asiasis~
Fra : Anders klit

Dato : 01-11-07 18:07

Er der nogen der kan forklare problemet og en løsning på en enkel
måde. Jeg har fået flere forklaringer og bud, men det er ikke
lykkes at rette fejlen. Når jeg tjekker siden i frontpage -altså
der hvor man kan se, hvordan hejmmesiden kommer til at fremstå på
nettet, er den ok. Men reelt på nettet, bliver de danske vokaler
lavet om til andre skrift tegn eller symboler. jeg har fået
fortalt, at jeg "bare" SKAL ændre skriften under sprogfanen til
"Western", men den valgmulighed findes ikke i mit Fp-program, så
vidt jeg kan se. Jeg har ændret en linie i html til ISO-8859-1,
hvilket heller ikke har givet noget resultat. Mit webhotel er
surftown. Skal fejlen findes der?
Det var et langt indlæg, men jeg synes nu osse problemet er stort
selvom det kan væer en bagatel.
Har du kære læser en ide til løsning af mit problem, så vil jeg
være meget taknemmelig.

Vh. Anders Klt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 01-11-07 18:44

Anders klit <a.klit@jubii.dk> skrev :

>Har du kære læser en ide til løsning af mit problem, så vil jeg
>være meget taknemmelig.

Ikke uden et link.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : enkvinde

Dato : 01-11-07 18:45

> [...]
> selvom det kan væer en bagatel.
> Har du kære læser en ide til løsning af mit problem, så vil jeg

Enkel måde.... hmm...
Oki, skal forsøge.
Browserne skal vide, hvilket sprog din side taler. Det fortæller du ved at
deffinerer dit sprog i din header, altså øverst på din side. Hvis du opgiver
et forkert sprog, så tror browserne på dig, og taler dette sprog. Dine
sider bliver så forkerte.
Det har altså ikke noget med Surftown at gøre.

Hvis du kommer med et link til din side, så kan vi fortælle dig, hvad der er
forkert.

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle

Fra : Anders klit

Dato : 05-11-07 17:19

Hej Eva
Tak for svaret og interessen.
Min hj.side. er www.andersklit.com, så kan du se hvordan problemet udfolder
sig.
Jeg har prøvet at definere sprog, hvor jeg mener at kunne gøre det i
programmets (Front Page's) brugerflader, altså i de dialogbokse der er. Jeg
har ikke forstand på html-koder, hvilket jeg nødig vil pille ved, med mindre
jeg bliver guidet meget præcist.

Mvh. Anders

Fra : enkvinde

Dato : 05-11-07 20:02

> [...]
> Jeg
> har ikke forstand på html-koder, hvilket jeg nødig vil pille ved, med

Hmmm.... meget interessant kode du holder dig på din side Du skulle vel
ikke have været forbi word og lavet siden i den? FrontPages/html ligner det
i alt fald ikke - Skal jeg være ærlig, så betragter jeg det som et guds
under, at siden overhovedet kan ses *s* Men miraklernes tid er åbenbart ikke
forbi endnu.

Anders, du har mange fejl på siden. Du bruger feks. en skrifttype "Showcard
Gothic"som jeg ikke engang kender og jeg samler ellers på fonte Det
betyder at jeg ikke kan (og 95% af den øvrige verden heller ikke kan ) se
din sjove skrift.

Dit navn hopper til venstre og er totalt ud af focus på en bredskærm.

Rammesider er UT og går med krykker i dag.

Og din kode vil jeg slet ikke nævne - Ikke engang FrontPages kan undskylde
den, sorry.

Nu skal jeg nok prøve at være lidt konstruktiv....

Frontpages sider starter med at have denne tekst i head... altså øverst oppe
på din side i programkode.

<head>
<title>Ny side</title>
</head>

Prøv at indsætte den i "programkode" istedet for din nuværende tekst.

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Bent Johannisson

Dato : 01-11-07 22:12

Anders klit wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
Har du prøvet at skrive disse tegn som en HTML kode se dem her
http://www.html.dk/dokumentation/tegn/iso.asp eller lån HTML bogen
fra Libris på biblioteket.
Bent

Fra : Anders klit

Dato : 05-11-07 17:28

Hej Bent Johannisson

Tak for dit svar. Jo, jeg er blevet bekendt med disse tastaturets
koder før, men aner ikke hvordan jeg skal bruge dem, da jeg ikke ved
noget om hvordan html fungerer og kan bruges. Det er desværre det
samme som at fortælle mig, at man bare skal åbne øjnene for at kunne
se Gud.

Mvh. Anders