Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til udskrivning af fotos..
Fra : Bo Hellum

Dato : 13-11-07 15:02

Hej alle

Jeg har med stor fornøjelse læst Kruses printervejledning til lightroom, men
ka ikk rigtig hitte ud af det. Jeg har købt en canon pixma pro9500, bruger
LR1,1 og når jeg udskriver så bliver farverne sku noget fesent i det. Jeg
har forsøgt at udskrive med utallige indstillinger, men det er ikke som jeg
forventede. Min billige HP photosmart printer klarer det bedre, så jeg har
godtnok brug for hjælp.

I LR kan jeg jo vælge "profil" under udskrivning, og der er kommet en hel
del canon pro 9500 series MP1, SG1, SG3, SP1 o.s.v. men det bliver stadig
ikke godt. Jeg udskriver på Symbio Premium Gloss inkjet photo 180 og
260grams.

Er der nogen der kan hjælpe en mand i nød.
Tak.

Bo

Fra : Mogens Hansen

Dato : 13-11-07 22:02

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message
> Hej alle
>
> Jeg har med stor fornøjelse læst Kruses printervejledning til lightroom,
> men ka ikk rigtig hitte ud af det. Jeg har købt en canon pixma pro9500,

Det er en god printer.

> [...]
>
> I LR kan jeg jo vælge "profil" under udskrivning, og der er kommet en hel
> del canon pro 9500 series MP1, SG1, SG3, SP1

Det er profiler for forskellige Canon papirer, f.eks.
PR = Photo Paper Pro

> o.s.v. men det bliver stadig ikke godt. Jeg udskriver på Symbio Premium
> Gloss inkjet photo 180 og 260grams.

Prøv noget Canon fotopapir (og toner) - så burde profilerne passe
nogenlunde.
Alternativt skal du have fat i profiler til det papir du bruger.

--
Venlig hilsen

Mogens Hanen

Fra : Bo Hellum

Dato : 14-11-07 07:32

> [...]
> nogenlunde.
> Alternativt skal du have fat i profiler til det papir du bruger.

Hej Mogens

Tak for dit svar, jeg bestiller noget canon foto papir så må vi se om det
løser problemet. Der er ingen profiler til symbio.

Hygge

Bo