Skoda Fabia: Advarselslamper for ABS og ES~
Fra : JD

Dato : 12-11-07 22:58

Hej alle

Nogen Skoda Fabia-ejere, der har været ude for, at advarselslamperne til ABS
og ESP lyser samtidig?

Det virker ikke som om, der er noget galt, når jeg bremser, og de holder op
med at lyse, hvis jeg slukker for motoren og tænder for den igen.

Jeg synes ikke, at instruktionsbogen tager højde for denne fejl, men måske
har andre Fabia-ejere været ude for den?

Det skal siges, at Skoda skiftede stoplyskontakten i sidste uge. Jeg fik en
"VW-børnesygdom", hvor advarselslampen til glødetrådsanlægget lyste,
samtidig med, at stoplysene ikke virkede. Skoda løste problemet på
værkstedet, men så dukkede det andet problem op dagen efter.

Jeg fandt et engelsksproget forum, hvor andre tilsyneladende har haft
problemet
(http://www.briskoda.net/forums/octavia/traction-control-esp-abs-warnings/74360/),
men hvis andre har været ude for det og kan fortælle, hvordan de løste det,
hører jeg gerne fra dem, inden værkstedet får lov til at foretage endnu et
frontalangreb på min tegnebog.

På forhånd tak!

Mvh Jeff

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-07 06:04

JD skriver:

> [...]
>
> Jeg synes ikke, at instruktionsbogen tager højde for denne fejl, men måske
> har andre Fabia-ejere været ude for den?

Det lugter af en omdrejningsføler til et hjul.

Når fejlen er der, skal du have et diagnosticeringsværktøj på bilen og
have udlæst fejlen.

VAG-COM er ordet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 13-11-07 18:56

JD wrote:
> ....inden værkstedet får lov til at foretage
> endnu et frontalangreb på min tegnebog.

What? ;) Det må da være værkstedet som har introduceret fejlen = nul
betaling.. ?

-Thomas