En lille bøn.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-11-07 18:23

Vi er ude at køre på motorvejen, er vi. Det er midt om natten, med
sparsom trafik, og for en sikkerheds skyld er der saltet, da
kalenderen siger vinter.

Bagfra kommende biler overhaler naturligvis mig i min lastbil, det
kunne bare mangle, men.............

Når nu trafikken er sparsom, kunne I så ikke fortrænge angsten for
fartjuntaen herinde, og vente med at trække ind, indtil I er så langt
forbi, at I ikke søler min rude og mine spejle unødigt ind i saltlage?

Det er et spild af sprinklervæske uden lige, og desuden er det
irriterende for mig at mine spejle bliver unødigt sjasket til.

Det generer jo for fa'en ikke nogen.

Med håb om forståelse.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-11-07 18:29

ej!

Folmer Rasmussen wrote:
> Når nu trafikken er sparsom, kunne I så ikke fortrænge angsten for
> fartjuntaen herinde, og vente med at trække ind, indtil I er så langt
> forbi, at I ikke søler min rude og mine spejle unødigt ind i saltlage?

Det gør jeg ihvertfald et stort nummer ud af at huske. For det er simpelthen
irriterende, at folk trækker ind foran en 5m længere fremme og sviner ens
forrude til

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Leonard

Dato : 11-11-07 18:56

On Sun, 11 Nov 2007 18:22:47 +0100, Folmer Rasmussen wrote:

> Når nu trafikken er sparsom, kunne I så ikke fortrænge angsten for
> fartjuntaen herinde, og vente med at trække ind, indtil I er så langt
> forbi, at I ikke søler min rude og mine spejle unødigt ind i saltlage?

Forsøger altid at undgå at sjaske andre trafikanter til, så jo
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Brian S Jensen

Dato : 11-11-07 19:04

> [...]
>
> Det er et spild af sprinklervæske uden lige, og desuden er det
> irriterende for mig at mine spejle bliver unødigt sjasket til.

Hej Folmer

Jo, det lyder da faktisk som en god ide !!

Jeg vil normalt betegne mig som en "betænksom" billist - og tror da heller
ikke at jeg trækker lige ind foran snuden på jer lastbiler (eller andre),
men
jeg har da faktisk aldrig tænkt over dene vinkel på det

God ide !!

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Anders Majland

Dato : 12-11-07 11:02

> [...]
> men
> jeg har da faktisk aldrig tænkt over dene vinkel på det

Så lige en tilføjelse som du eller andre sikkert heller ikke tænker over.
Mange bruger pausen ved rødt lyd til lige at sprinkle ruden - Og så er det
mindre fedt at holde bagved på mc ... De fleste har jo deres sprinklere
indstillet til at ramme højt på ruden med bilen i fart, så den holder stille
ryger meget store mængder bagover - Og det stad sviger altså noget i øjnene

Fra : Jens G

Dato : 12-11-07 17:20

On Mon, 12 Nov 2007 11:01:31 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>ryger meget store mængder bagover - Og det stad sviger altså noget i øjnene

Er det bedre at køre bag en bil i fart som bruger sprinkleren? Den
store sprinklertågesky der fremkommer, må da også være meget
generende.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Anders Majland

Dato : 13-11-07 17:10

> Er det bedre at køre bag en bil i fart som bruger sprinkleren? Den
> store sprinklertågesky der fremkommer, må da også være meget
> generende.

Nej sjovt er det ikke, men man får det ikke så koncentreret. Desuden har man
bedre chancer for at undvige/bremse end hvis man holder parkeret lige bagved
.... (Når man ellers holder en fornuftig afstand)

Fra : Mogens

Dato : 11-11-07 19:28

> Når nu trafikken er sparsom, kunne I så ikke fortrænge angsten for
> fartjuntaen herinde, og vente med at trække ind, indtil I er så langt
> forbi, at I ikke søler min rude og mine spejle unødigt ind i saltlage?

Meget sjovt du liiige nævner det, fordi dét er eet af de "spørgsmål"
som gennem tiden ofte har strejfet mit sind under kørslen. Dét faktum,
at INGEN lastvogn tænder sine vinduesviskere, når jeg overhaler dem.
Alm. bilister gør imidlertid - men ingen truckere

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-11-07 19:47

On Sun, 11 Nov 2007 18:27:46 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

> [...]
>at INGEN lastvogn tænder sine vinduesviskere, når jeg overhaler dem.
>Alm. bilister gør imidlertid - men ingen truckere

Det kan jeg godt fortælle dig.

De lastbiler jeg kender til, er konstrueret således, at hvis du
sprinkler når hastigheden er over 30-40 km/t. så søler den anvendte
sprinklervæske sidespejlene til, så man skulle tro det var løgn.

Derfor venter man med at sprinkle, indtil man alligevel skal sætte
farten ned, hvis det er muligt.

En anden årsag kan være at vinden kommer ind fra højre, og derfor får
vandtågerne til at drive ind over midterrabatten, og dermed ikke
generer i væsentlig grad.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-11-07 19:55

Hej!

Folmer Rasmussen wrote:
> De lastbiler jeg kender til, er konstrueret således, at hvis du
> sprinkler når hastigheden er over 30-40 km/t. så søler den anvendte
> sprinklervæske sidespejlene til, så man skulle tro det var løgn.

Underligt. Hvorfor sidder sprinklerdyserne ikke på viskerbladene som på en
Citroën BX? Har ikke prøvet det i praksis, men jeg vil da umiddelbart tro det
løser problemet...

--
Mvh, Kim Voss Schrader (hvis Escort har monteret dyserne på kølerhjelmen...)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-11-07 20:37

On Sun, 11 Nov 2007 19:55:16 +0100, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> [...]
>Citroën BX? Har ikke prøvet det i praksis, men jeg vil da umiddelbart tro det

De sidder lige netop der, men det løser ikke problemet.

Der er placeret dyser på begge sider af viskerbladet, og når bladene
f.eks. er på vej op, vil de dyser som er placeret ovenover bladene,
når de vender, sprøjte ud forbi a-stolpen, og direkte ud på spejlene.
det samme sker i lidt mindre grad i højre side.

Det er ubeskriveligt irriterende, idet sprøjtet naturligvis er blandet
med det i forvejen snavsede vand fra ruden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 11-11-07 22:00

> [...]
> Det er ubeskriveligt irriterende, idet sprøjtet naturligvis er blandet
> med det i forvejen snavsede vand fra ruden.

Hmm..., har jeg sgu aldrig oplevet som værende "en pråblem"
Hva' sker der, vhis du tænder varmen i spejlene?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-11-07 22:52

On Sun, 11 Nov 2007 20:59:51 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Hmm..., har jeg sgu aldrig oplevet som værende "en pråblem"
>Hva' sker der, vhis du tænder varmen i spejlene?

>--

Der sker det, at det skidt og snavs der rammer spejlene brænder sig
fast, og det bliver det ikke bedre af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 12-11-07 08:46

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Der sker det, at det skidt og snavs der rammer spejlene brænder sig
> fast, og det bliver det ikke bedre af.

Nope. Og for sat**, hvor ka' så'n no'en spejle være fedtede i
vinterhalvåret....

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-11-07 15:37

On Mon, 12 Nov 2007 08:46:15 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

>Nope. Og for sat**, hvor ka' så'n no'en spejle være fedtede i
>vinterhalvåret....

>--
Næhnej, vi tog fejl, Henrik. ,-)

Mogens har sagt at det ikke er noget problem. det var også allerede
meget bedre i nat da jeg var ude at køre i slud. .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 13-11-07 16:28

> Næhnej, vi tog fejl, Henrik. ,-)
> Mogens har sagt at det ikke er noget problem. det var også allerede
> meget bedre i nat da jeg var ude at køre i slud. .o))

Spejlene bliver vel gjort rene hver 4. time, hvor I alligevel holder pause?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 13-11-07 16:39

On Tue, 13 Nov 2007 15:28:20 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Spejlene bliver vel gjort rene hver 4. time, hvor I alligevel holder pause?

Hvis det da ikke tæller som andet arbejde.

--
MuhammeDanmark? NEJ TAK!

Stem på DF d. 13. november!

Fra : Henrik B.

Dato : 13-11-07 17:16

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen

> Spejlene bliver vel gjort rene hver 4. time, hvor I alligevel holder
> pause?

Distributionskørsel er ikke på samme måde underlagt køre-/hviletid.

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : nuller

Dato : 13-11-07 17:43

> Distributionskørsel er ikke på samme måde underlagt køre-/hviletid.

Siden hvornår er det holdt op med at være det?

Fra : Kåre

Dato : 12-11-07 09:06

> [...]
> sprinklervæske sidespejlene til, så man skulle tro det var løgn.
>
> Derfor venter man med at sprinkle, indtil man alligevel skal sætte

Ønske er noteret og vil bliver efterlevet.

Men: Hvis det er et problem på "alle" lastbiler, hvorfor er det så ikke
løst?
Det lyder ikke som et uløseligt problem i mine ører, eller?

mvh
Kåre

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-11-07 15:41

On Mon, 12 Nov 2007 09:05:30 +0100, "Kåre"
<kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> wrote:

> [...]
>løst?
>Det lyder ikke som et uløseligt problem i mine ører, eller?

Det er nok vanskeligere at løse end som så.

Det er noget alle de lastbiler jeg kender til, lider af.

Man forsøger at montere vindafvisere der skal lede luften under
spejlene, men de sidder på hjørnerne af førerhuset, altså lige under
spejlene, sååå deeeeet................

Visse dækfabrikanter laver dæk med en kant, der skulle afholde
lastbilen fra at svine sig selv til, men det hjælper jo ikke på
hjulmøtrikkerne, der stadig slynger vand op.

Osv. osv.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jens G

Dato : 12-11-07 17:23

On Mon, 12 Nov 2007 09:05:30 +0100, "Kåre"
<kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> wrote:

>Ønske er noteret og vil bliver efterlevet.

Bestemt.

>Men: Hvis det er et problem på "alle" lastbiler, hvorfor er det så ikke
>løst?

Og hvorfor kører lastbiler ofte så tæt efter hinanden, for der kommer
da endnu mere sprøjt fra en lastbil end fra en personbil.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-11-07 17:32

On Mon, 12 Nov 2007 17:23:14 +0100, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Og hvorfor kører lastbiler ofte så tæt efter hinanden, for der kommer
>da endnu mere sprøjt fra en lastbil end fra en personbil.

>--

Jeg ved det s'gu ikke.

Det jeg ved er, at mine kolleger er meget hurtige til at trække ind
efter overhaling.

Jeg kunne forestille mig at det er noget macho a'la jeg skal fanneme
vise dig at jeg kender størrelsen på min lastbil.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jens G

Dato : 12-11-07 17:39

On Mon, 12 Nov 2007 17:32:20 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg kunne forestille mig at det er noget macho a'la jeg skal fanneme
>vise dig at jeg kender størrelsen på min lastbil.

Se, der vil jeg så tro at det er af hensyn til personbilerne, for der
opstår da let en anelse irritation når sådan et vogntog bruger flere
minutter på at komme uden om et andet.
Og jeg har da også tit observeret at den overhalede giver et blink med
forlygterne, når den overhalendes agterende har passeret.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-11-07 21:24

On Mon, 12 Nov 2007 17:39:07 +0100, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

> [...]
>Og jeg har da også tit observeret at den overhalede giver et blink med
>forlygterne, når den overhalendes agterende har passeret.

Jeg hjælper gerne en kollega med at komme ind på plads efter en
overhaling, men det sker meget ofte at der trækkes ind før de får
signalet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-11-07 18:40

Folmer Rasmussen skriver:

> [...]
>
> Jeg kunne forestille mig at det er noget macho a'la jeg skal fanneme
> vise dig at jeg kender størrelsen på min lastbil.

Tænk, jeg havde altid troet at det var for at gøre overhalningen så kort
som muligt og ikke havde noget med at "min er længere end din" at gøre.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-11-07 21:21

On Mon, 12 Nov 2007 18:40:28 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Tænk, jeg havde altid troet at det var for at gøre overhalningen så kort
>som muligt og ikke havde noget med at "min er længere end din" at gøre.

>--

Du har vel selv fulgt med herinde, og véd der er ført hetz mod
overhalende lastbiler, så det er da en medvirkende årsag.

Jeg véd virkelig ikke hvilke tankebaner du er ude i, med hensyn til
til den sidste del af din kommentar, men min intention var at markere
at kollegaen ville vise sin faglige dygtighed ved at vide hvor han har
sin bil. jeg havde ikke skænket formeringspølsen en tanke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-11-07 21:56

Folmer Rasmussen skriver:

> Du har vel selv fulgt med herinde, og véd der er ført hetz mod
> overhalende lastbiler, så det er da en medvirkende årsag.

Nu har jeg oplevet det længe inden denne gruppe blev stiftet.

> [...]
> at kollegaen ville vise sin faglige dygtighed ved at vide hvor han har
> sin bil. jeg havde ikke skænket formeringspølsen en tanke.

ROFL....

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 12-11-07 19:20

Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> skrev :

>Og hvorfor kører lastbiler ofte så tæt efter hinanden, for der kommer
>da endnu mere sprøjt fra en lastbil end fra en personbil.

Tror du ordet Elefantvæddedeløb er opstået af det rene ingenting ?

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-11-07 21:25

On Mon, 12 Nov 2007 19:20:19 +0100, jan@bygteknik.dk wrote:

>Tror du ordet Elefantvæddedeløb er opstået af det rene ingenting ?

>--

Nullermænd og elefantvæddeløb er de eneste to ting der opstår af
ingenting.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 13-11-07 15:20

Folmer Rasmussen wrote:

> Nullermænd og elefantvæddeløb er de eneste to ting der opstår af
> ingenting.

Nåda, kører du rundt i ingeting?

Ebbe

Fra : KMH

Dato : 13-11-07 21:28

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Nåda, kører du rundt i ingeting?
>
> Ebbe

Nope... tro om igen....
Jeg har da aldrig kørt rundt i ingenting.
Jeg har altid trukket konen godt ned over snablen

Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-11-07 09:39

On Nov 12, 5:19 pm, Jens G <nospam061...@kabelmail.dk> wrote:

> Er det bedre at køre bag en bil i fart som bruger sprinkleren? Den
> store sprinklertågesky der fremkommer, må da også være meget
> generende.

Netop derfor jeg bruger det trick når folk ikke holder ordentlig
afstand. Det plejer at hjælpe.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og