Peugeot 206 versus Citroen C3:
Fra : Ukendt

Dato : 10-11-07 17:11

Hej med jer,

Vi er ved at skulle tage en beslutning om hvilken af disse biler vi skal
vælge.

De er begge fra 2004.

Er der nogle gode råd fra alle jer kloge hoveder som kan hjælpe os i
beslutningen ud fra de tekniske fordele og ulemper med de 2 biler?

På forhånd tak

Bo

Fra : TDN

Dato : 10-11-07 18:05

"EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der nogle gode råd fra alle jer kloge hoveder som kan hjælpe os i
> beslutningen ud fra de tekniske fordele og ulemper med de 2 biler?

Her er en brugttest af 206'en:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F51AF332-C5D1-469A-AFD6-0DC17DA1150F/0/8487.pdf

C3 er brugttestet på Bilbasen hvor du kan købe en test. Den er omtalt i
Brugt Revyen som kan købes i kiosker og tankstaioner m.v. som "Upålidelig
charmør" især elektoniken skulle være dårlig, men læs den selv.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-07 19:30

> Her er en brugttest af 206'en:
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F51AF332-C5D1-469A-AFD6-0DC17DA1150F/0/8487.pdf

Ok, tak for den, men den er jo på biler før 2003 og er der sket noget med
den bil vi kigger på som er en 2004?

> C3 er brugttestet på Bilbasen hvor du kan købe en test. Den er omtalt i
> Brugt Revyen som kan købes i kiosker og tankstaioner m.v. som "Upålidelig
> charmør" især elektoniken skulle være dårlig, men læs den selv.

Ja, den må jeg kigge i, men er der nogen af jer der har erfaringer?

Begge motorer er 1,4 L motorer.

MVH

Bo

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 11-11-07 11:05

> Ok, tak for den, men den er jo på biler før 2003 og er der sket noget med
> den bil vi kigger på som er en 2004?

Skal man stole på min svigerfar, som har haft 2 stk nye 206'ere (en fra '00
og en fra '04, tror jeg), er de faktisk blevet ringere med tiden.
Han har ikke haft problemer med nogen af bilerne, mig bekendt. De har i
hvert fald ikke været meget på værksted. Til gengæld er den nyeste af dem
betydeligt dårligere lydisoleret. Der er også andre ting han har
kommenteret, men jeg kan ikke huske om det var kobling eller gearkasse, som
han mente var ringere på den nye.

> Ja, den må jeg kigge i, men er der nogen af jer der har erfaringer?

Jeg har selv haft en C3 HDI Elegance SensoDrive fra 04/04 og 2½ år/120kkm
frem - den var rimeligt problemfri. De småting der var, generede i hvert
fald ikke mig, og skyldtes formenligt lige så meget at bilen blev serviceret
uautoriseret (firmabil). Hvis jeg igen skulle bruge en bil i den klasse,
ville det dog nok blive en Fiesta. Til samme pris, er den væsentligt bedre
bygget (prøv bare at lukke dørene). Men det er udelukkende udfra
kvalitetsindtrykket og ikke nødvendigvis den faktiske kvalitet (Har også
haft en Fiesta ST i knap 1 år).

Selvom den er knap så charmerende, ville jeg prøve en Fiesta også - det er
en HELT anden oplevelse end især 206'eren, kvalitetsmæssigt. Læg blandt
andet mærke til forskellen i de to gearkasser. Peugeot's er fenomenalt
dårlig.

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-07 12:48

> [...]
> betydeligt dårligere lydisoleret. Der er også andre ting han har
> kommenteret, men jeg kan ikke huske om det var kobling eller gearkasse,

Ok, tak for det.

> [...]
> udelukkende udfra kvalitetsindtrykket og ikke nødvendigvis den faktiske
> kvalitet (Har også haft en Fiesta ST i knap 1 år).

Ok, men Fiesta har kun 2 seler bagi og vi skal have 3 rulleseler.

> [...]
> en HELT anden oplevelse end især 206'eren, kvalitetsmæssigt. Læg blandt
> andet mærke til forskellen i de to gearkasser. Peugeot's er fenomenalt

Hvorledes mærker man at gearkassen er dårlig og kan man bede om at få den
smurt eller andet inden køb af en brugt ?

MVH

Bo

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 11-11-07 21:32

> Ok, men Fiesta har kun 2 seler bagi og vi skal have 3 rulleseler.

Jeg er sikker på at den har 3 seler. Men den midterste er muligvis kun en
hoftesele... Kæresten siger dog at det var 3 stk. 3-punktsseler, så det tror
jeg lige du skal tjekke op på.
Den nuværende model (min var 2006) har i hvert fald:
http://www2.fordconnection.com/fordconnection/multimedia/dnk_da/00k/yyr/dnk_da00kyyrsasspc.htm

> Hvorledes mærker man at gearkassen er dårlig og kan man bede om at få den
> smurt eller andet inden køb af en brugt ?

Med dårlig gearkasse mener jeg ikke at den er ved at gå i stykker. Det kan
sagtens være at de holder lige lang tid. Den skifter bare markant ringere.
På en 206'er er det som at røre i en suppegryde (synes jeg). Hvis du f.eks.
holder fast i gearstangen, når du sætter i gang, kan du mærke at den rykker
frem og tilbage. Selvom den er i gear, er der tydeligt slør i gearstangen.
På Fiesta'en skifter den bare fuldstændigt præcist - klik, klik, klik. Og
der er ingen slør eller feedback i gearstangen ifbm. acceleration osv. Men
prøv en tur i begge biler, og se hvad du synes. Måske er det ligegyldigt for
dig. Jeg synes bare at det går ud over det samlede kvalitetsindtryk.

/Kasper Hansen

Fra : Mø||er

Dato : 12-11-07 18:04

Hej,

Citroen C3 var årets bil i 2003 eller 2004. Det er vil også værd at tage
med.