Advarselslampe for indsprøjtning lyser
Fra : Mads Madsen

Dato : 08-11-07 23:35

Jeg har en Fiat Punto 1,1s fra 94, som udelukkende bruges til at køre
kilometerpenge ind på arbejdet. Der bliver ofret så lidt som muligt på den
og slet ikke værkstedstimer.

De sidste par gange hvor jeg har trillet til jylland, er advarselslampen for
indsprøjtningssystemet begyndt at lyse når jeg har ligget lidt på mellem 120
og 135 km/t. Det kommer og går jævnt over hele turen og mens lampen lyser
kan jeg ikke køre over 140 km/t, så virker det som om der er en
omdrejningsbegrænser der sætter ind.

Hvad skal jeg kigge efter af fejl? Kan det evt. være noget så simpelt som et
brændstoffilter der er stoppet?

Det skal siges at det eneste jeg har gjort ved bilen de sidste 40.000 km er
at fylde lidt frisk olie på og så fik den også nye tændrør for omkring
20.000 km siden. Til gengæld har den betalt sig selv fire gange vha.
kilometerpengene.

Har i nogen ideer til simpel fejlsøgning?

/Mads

Fra : M.Merrild

Dato : 08-11-07 23:36

Har også haft Advarselslampe der lyser på mit Fiat
det var indsprøjtnings dyser der var gået
det er ikke helt billigt 4000/5000kr(Fiat Brava)

Fra : Mads Madsen

Dato : 08-11-07 23:48

"M.Merrild" <m.merrild@mail.dk> wrote in message
> Har også haft Advarselslampe der lyser på mit Fiat
> det var indsprøjtnings dyser der var gået
> det er ikke helt billigt 4000/5000kr(Fiat Brava)

Hmm... det er nærmest mere end bilen er værd, så jeg håber der kommer andre
og billigere forslag....

/Mads

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 09-11-07 08:43

> Hmm... det er nærmest mere end bilen er værd, så jeg håber der kommer
> andre
> og billigere forslag....

Ja - Hold den under 120

Bo