VW LT fra gamle dage?
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 08-11-07 18:05

Jeg husker den skønne lyd af den 6 benene dieselhakker, fra en svunden
tid. Hvor er den blevet af, i dagens program af biler?
Det er specielt motoren jeg tænker på, døde produktionen af den bare
ud?
Kai

Fra : kazz

Dato : 08-11-07 18:50

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.sletdette.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> tid. Hvor er den blevet af, i dagens program af biler?
> Det er specielt motoren jeg tænker på, døde produktionen af den bare ud?

Jeg tror bare VW løb tør for nye topstykker *S*
De gamle 6 benede LT kværne åd topstykker som vi andre spiser Corn Flakes

Kazz

Fra : Frank

Dato : 08-11-07 20:20

> [...]
> tid. Hvor er den blevet af, i dagens program af biler?
> Det er specielt motoren jeg tænker på, døde produktionen af den bare ud?

Først i 80?erne kørte jeg mange tusind km om året i sådan en ved
Pakke-Trans. Kan huske at den ikke kunne trække ret meget. I modvind og
med læs kunne den lige køre 80 km/t. Hver morgen når jeg tankede skulle
den have en halv liter olie.
I mit job i dag kører jeg i en Iveco Daily m. 180 Hk. Den kan køre 160 km/t
m fuld læs og starte fra 0 i 2?gear uden problemer så der er da sket lidt
gennem årene.

Men du har ret! Jeg bliver også lidt nostalgisk når jeg en sjælden gang
hører en LT med 6 ben eller en Volvo med samme maskine.

Mvh
Frank

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 08-11-07 20:43

> I mit job i dag kører jeg i en Iveco Daily m. 180 Hk. Den kan køre
> 160 km/t m fuld læs

Voldsomt betryggende eller?

/tue

Fra : Frank

Dato : 09-11-07 21:43

"Nygaard (4330)" <fjerndette@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Voldsomt betryggende eller?
>
> /tue

Hvilket selvfølgelig ikke bliver brugt, så sov du bare roligt videre, men
bundtrækket med max moment allerede ved 1250 omdr er rart i det daglige.

/Frank

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 10-11-07 21:34

> Hvilket selvfølgelig ikke bliver brugt, så sov du bare roligt videre,

Ja vi jo dagligt på motorvejen at det "ikke" bliver brugt - hvor lang
bremselængde har en fuldt læsset "hvid" varevogn med +130 km/h.

/tue

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-07 20:47

On Thu, 8 Nov 2007 20:20:13 +0100, "Frank" <anders.and@pc.dk> wrote:

<...>

>I mit job i dag kører jeg i en Iveco Daily m. 180 Hk. Den kan køre 160 km/t
>m fuld læs og starte fra 0 i 2?gear uden problemer så der er da sket lidt
>gennem årene.

Jow, men somme tider kunne man godt ønske sig de dage tilbage, hvor
bagsmækken ikke var fyldt med "white-van" ved 140+

Men ellers kan jeg da også med en vis nostalgi høre sådan en maskine -
eller en gammel Kadett 1.1., hvor symaskinelyden skinner gennem
rusten.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 08-11-07 21:19

Ivan Madsen har bragt dette til os:
> [...]
>

> Men ellers kan jeg da også med en vis nostalgi høre sådan en maskine -
> eller en gammel Kadett 1.1., hvor symaskinelyden skinner gennem

Jeps, begge dele kan jeg genkalde mig.
Før motorvejen til færgen til Jylland blev færdig kørte jeg i LT af den
gamle vej fra Sorø til Ringsted, puha, de kææmpe bakker der var på
landevejen var ved at tage livet af øsen, og den var tungt lastet, 2
poser vingummi tror jeg lol
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-07 21:35

On Thu, 08 Nov 2007 21:19:21 +0100, Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.sletdette.co.za> wrote:

> [...]
>gamle vej fra Sorø til Ringsted, puha, de kææmpe bakker der var på
>landevejen var ved at tage livet af øsen, og den var tungt lastet, 2

Kan sq godt huske postvæsenets gamle Renault 4 - den kunne lige 110 ud
af flad vej med sol og vind i ryggen.........og hold kæft, hvor den
krængede.....det var tider. Selv min Kadett 1.0 var en racer ved siden
af )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 09-11-07 00:01

Ivan Madsen <> skrev :

>Men ellers kan jeg da også med en vis nostalgi høre sådan en maskine -
>eller en gammel Kadett 1.1., hvor symaskinelyden skinner gennem
>rusten.

Symaskinelyd ?

De lød da som en bedre isbil, når forkæden var slidt tilstrækkeligt

Men eller's nok en af de bedste (små) motorer der længe er set - på
linie med Escorternes 1.1 og 1.3'ere..

--
Jan_stevns

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 09-11-07 13:29

jan@bygteknik.dk skrev:

> Men eller's nok en af de bedste (små) motorer der længe er set - på
> linie med Escorternes 1.1 og 1.3'ere..

Så absolut.
Det var dengang de lavede benzinøkonomiske motorer, det kunne de lære
meget af, i dag.
Kai

Fra : Jan Vennike

Dato : 10-11-07 09:01

> Så absolut.
> Det var dengang de lavede benzinøkonomiske motorer, det kunne de lære
> meget af, i dag.
> Kai

Sålænge folk SKAL have deres klimaanlæg, elruder og alt det andet "skrammel"
der koster vægt/motorkraft, kommer vi ikke ned i den størrelse motorer i
biler på størrelse med datidens Escort.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-07 11:37

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i meddelelsen

> Sålænge folk SKAL have deres klimaanlæg, elruder og alt det andet
> "skrammel" der koster vægt/motorkraft, kommer vi ikke ned i den størrelse
> motorer i biler på størrelse med datidens Escort.

Det irriterer også mig at hver gang jeg køber ny bil følger der alverdens
"skrammel!" med ) Lad os få biler på højde med:

http://englishrussia.com/images/lada_tank.jpg

--
/HB

Fra : Claus Frørup

Dato : 10-11-07 23:34

Isang tao pinangalanan, "HB" <hbOOsnabela.dk> nagsulat:

klip
>Det irriterer også mig at hver gang jeg køber ny bil følger der alverdens
>"skrammel!" med ) Lad os få biler på højde med:
>
>http://englishrussia.com/images/lada_tank.jpg

Sådan skal vinterdæk se ud
--
Hvem jeg er?