Så er de 10 kr. for en liter diesel ved at~
Fra : BJ

Dato : 07-11-07 12:38

Som tidligere nævnt, påstod jeg at råolieprisen ville nå 100$ pr. tønde inde
udgangen af året.

Det er nu meget tæt på:

http://epn.dk/industri/energi/article1159583.ece

mvh og god tur
Bjørn J.

Fra : Lars [6710]

Dato : 07-11-07 12:56

BJ skrev:
> Som tidligere nævnt, påstod jeg at råolieprisen ville nå 100$ pr. tønde inde
> udgangen af året.

Ja det er ikke altid rart at få ret

> mvh og god tur
Tak ... hvis vi da har råd

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : BJ

Dato : 07-11-07 12:59

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja det er ikke altid rart at få ret

Nope..

> Tak ... hvis vi da har råd

Tjaee...hvis energiafgiften på diesel havde været den samme som på benzin,
så skulle 1 (én) liter diesel lige nu koste i omegnen af kroner
12,50...!..:)

mvh
Bjørn J.

Fra : Lars [6710]

Dato : 07-11-07 13:41

BJ skrev:

> Tjaee...hvis energiafgiften på diesel havde været den samme som på benzin,
> så skulle 1 (én) liter diesel lige nu koste i omegnen af kroner
> 12,50...!..:)

Fy Fassan da osse

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : BJ

Dato : 07-11-07 13:50

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fy Fassan da osse

Vi må have socialdemokrabaterne og deres svende til magten.

Væk med alle de skattenedsættelser og op med velfærden = gratis cykler til
alle..

mvh
Bjørn J.

Fra : Møller

Dato : 07-11-07 14:12

BJ skrev:

> Vi må have socialdemokrabaterne og deres svende til magten.
>
> Væk med alle de skattenedsættelser og op med velfærden = gratis cykler til
> alle..

så heller 25 kr for benzin og diesel. Så er vi vist på 80'er niveau.

"velfærden = gratis cykler til alle" og medvind på cykelstier.
For "bedre velfærd" det er da det værste gummislogan der eksisterer i denne
valgkamp

Møller

Fra : BJ

Dato : 07-11-07 14:35

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> For "bedre velfærd" det er da det værste gummislogan der eksisterer i
> denne valgkamp

Jep, men det og meget andet er godt hjulpet af en blegrød presse.

Jeg sad selv og grinede af de samme talentløse og dybt manipulerende
indslag:

http://jp.dk/indland/indland_politik/article1159597.ece

mvh
Bjørn J.

Fra : Møller

Dato : 07-11-07 15:34

BJ skrev:
> [...]
>
> Jep, men det og meget andet er godt hjulpet af en blegrød presse.
>
> Jeg sad selv og grinede af de samme talentløse og dybt manipulerende

Jeg har også spekuleret lidt på hvad der er mest forkert på stand om tilsagn
om tilskud til almennyttige boliger:

AF 10.000
HTS. ingen, absolut ingen
Fakta: ca 9.500 stk
her må grædes.

HTS: asylansøgere må gerne flytte udenfor centre og søge arbejde. Men vi
fortæller ikke, at de selv skal finde arbejde, bolig og betale, med hvilke
forudsætninger og midler??

Møller

Fra : BJ

Dato : 07-11-07 16:13

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> fortæller ikke, at de selv skal finde arbejde, bolig og betale, med hvilke

Hele HTS´s valgkamp går jo på noget så barnligt som: "Hvad med at prøve
noget nyt" og absolut ingen begrundelser samt varmluftballonen "velfærd".

Det er da godt dollaren ikke stiger tilbage til gammelt leje på godt kroner
6,20. Så ville vi da have benzin- og dieselpriser på mellem 20 og 25 kroner
literen allerede nu (for lige at få lidt potte med også).

mvh
Bjørn J.

Fra : Møller

Dato : 07-11-07 16:55

BJ skrev:

> [...]
> 6,20. Så ville vi da have benzin- og dieselpriser på mellem 20 og 25 kroner
> literen allerede nu (for lige at få lidt potte med også).

Jeg tror sgu Helle har drukket af natpotten
Men har klogeligt forsøgt at holde Lykketoft og Svend fra skærmen
Men der har da været lovning på et par benzinslugende ministerbiler til evt.
støttepartier

PS: Lever Al Gore ikke af at sælge varm luft (har 2 firmaer der handler med
CO2-kvoter) så han må siges at være en objektiv kilde til oplysning om
klodens tilstand.
Hvordan var det nu at den Jyske højderyg opstod: forurening fra Mammutter?

Så er den potte ude

Møller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-11-07 17:48

Møller skriver:

> Hvordan var det nu at den Jyske højderyg opstod: forurening fra Mammutter?

Prutter....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bruno

Dato : 07-11-07 17:06

BJ wrote:
> Det er da godt dollaren ikke stiger tilbage til gammelt leje på godt kroner
> 6,20. Så ville vi da have benzin- og dieselpriser på mellem 20 og 25 kroner
> literen allerede nu (for lige at få lidt potte med også).

Dollaren skal altså stige mere end godt 20% for at brændstof ryger op i
20-25 kroner, der skal meget mere til for afgifterne er jo per mængde og
ikke som en procentdel af prisen så det er kun moms som forstærker
effekten af en evt. stigende dollar.

Mvh
Bruno

Fra : BJ

Dato : 07-11-07 17:16

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> 20-25 kroner, der skal meget mere til for afgifterne er jo per mængde og
> ikke som en procentdel af prisen så det er kun moms som forstærker

Dagens dollarkurs er er uhyggeligt tæt på 5,00 kr.

Hvad er 20% af dette lagt til ovennævnte og kan du huske da dollaren for
godt et år siden var meget langt over 6,00 kr..?..;)

Vi skal være meget glade for den nuværende kurs .. isoleret set.

mvh
Bjørn J.

Fra : Møller

Dato : 07-11-07 17:46

BJ skrev:

> Vi skal være meget glade for den nuværende kurs .. isoleret set.

Meget isoleret
Selv polstjerner er ved at kræve afregning i €

Bare surt for de danske firmaer der får afregning i $
og aktionærene.

Møller

Fra : Søren

Dato : 07-11-07 17:58

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> godt et år siden var meget langt over 6,00 kr..?..;)
>
> Vi skal være meget glade for den nuværende kurs .. isoleret set.

Råolien bliver jo indtil videre afregnet i dollar så den lave dollarkurs
giver også den høje pris på råolie i dollar.
Ellers ville dem der sælger olie skifte over til afregning i Euro. Stærke
krafter vil holde på Dollar'en som afregnings valuta da det finansere meget
af USA's forbrug, Sadam begyndte bla. at afregne olie for mad i Euro (Det er
ikke noget anti Irak krig han skulle væk).

Fra : Brian

Dato : 07-11-07 19:00

Møller wrote:

> For "bedre velfærd" det er da det værste gummislogan der eksisterer i
> denne valgkamp

Nu er dette ikke dk.politik, men jeg synes nu at Venstres slogan er endnu
værre.

Når jeg ser "Vi kan gøre det endnu bedre" begynder jeg at overveje om de
ikke har gjort deres bedste indtil videre ?

/Brian

Fra : Møller

Dato : 07-11-07 20:43

Brian skrev:

> Nu er dette ikke dk.politik,

Det plejer det da at være når det drejer sig om div. afgifter
Og eller se ordet vist frit bare man kender en der har en bil
Seriøse skrivelser er i d.t.b.

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-07 19:05

On Wed, 7 Nov 2007 12:37:52 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>Som tidligere nævnt, påstod jeg at råolieprisen ville nå 100$ pr. tønde inde
>udgangen af året.
>
>Det er nu meget tæt på:
>
>http://epn.dk/industri/energi/article1159583.ece

Yep......der stod 9,89 *gyyys* på prisskiltet, da Puntoen bad om 43,5
l diesel for de sidste 1005 km. Godt man får en smule rabat, men
alligevel. Det bliver sværere og sværere at holde 40 øre/km i
brændstof.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Mogens

Dato : 07-11-07 19:19

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Som tidligere nævnt, påstod jeg at råolieprisen ville nå 100$ pr. tønde
> inde udgangen af året. Det er nu meget tæt på:
> http://epn.dk/industri/energi/article1159583.ece

LOL - lige pludselig er dieselvognen blevet meget lidt rentabel
www.shell.com/home/page/dk-da/prices/servicestation/app_stationspriser_1906_1037.html

Fra : BJ

Dato : 07-11-07 22:14

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> LOL - lige pludselig er dieselvognen blevet meget lidt rentabel
> www.shell.com/home/page/dk-da/prices/servicestation/app_stationspriser_1906_1037.html

Nej da, man skal bare afskrive som en offentlig virksomhed...... gøre det
over 70 år, for uanset hvad så er "projektet" usælgeligt...

Fortsætter prisstigningen, så bliver der mange dieselpotter meget billigt
til salg.

mvh
Bjørn J.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 07-11-07 22:28

> [...]
> over 70 år, for uanset hvad så er "projektet" usælgeligt...
>
> Fortsætter prisstigningen, så bliver der mange dieselpotter meget billigt

Benzinen følger da med op. Og diesel biler kører da længere på literen

Elmer

Fra : BJ

Dato : 07-11-07 22:34

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Benzinen følger da med op. Og diesel biler kører da længere på literen

Heldigvis er der stadig ekstraafgiften og statsudgiften bliver snart
udlignet til benzin.

Det er som at tisse i bukserne, det varmer kun én gang..

mvh
Bjørn J.

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-11-07 22:37

Elmer Fjort wrote:

> Benzinen følger da med op. Og diesel biler kører da længere på literen

Ikke ubetinget.

Fly

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-11-07 22:46

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> wrote in news:47322de3$0$21928
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

Åbenbart ikke - i dag kørte jeg forbi en tank hvor diesel kostede 9,60 og
benzin kostede 10,09. Forskellen bliver mindre og mindre.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 07-11-07 19:24

On 2007-11-07 12:37:52 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> said:

> Som tidligere nævnt, påstod jeg at råolieprisen ville nå 100$ pr. tønde inde
> [...]

Fandme godt man stadig har 600 liter stående - indkøbt til kr 7,30 :)

Fra : Kaas

Dato : 07-11-07 21:54

> Fandme godt man stadig har 600 liter stående - indkøbt til kr 7,30 :)

Hvordan opbevarer du dem lovligt?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-11-07 22:45

"Kaas" <dsl8595@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan opbevarer du dem lovligt?

Så blev der stille :)

--
Per

Fra : BJ

Dato : 07-11-07 22:47

KLIP

> Så blev der stille :)

Han skulle lige tanke den sidste tank ud af de 6 mulige..

mvh
Bjørn J.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 08-11-07 07:34

On 2007-11-07 21:53:43 +0100, "Kaas" <dsl8595@vip.cybercity.dk> said:

> Hvordan opbevarer du dem lovligt?

I en 1200 liters olietank med pistol og tælleværk monteret

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-11-07 09:55

On Nov 7, 9:53 pm, "Kaas" <dsl8...@vip.cybercity.dk> wrote:

> Hvordan opbevarer du dem lovligt?

Hvordan opbevarer folk 1000 liter fyringsolie lovligt ?
Samme måde

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Thore Jensen

Dato : 09-11-07 23:13

BJ skrev:
> Som tidligere nævnt, påstod jeg at råolieprisen ville nå 100$ pr. tønde inde
> udgangen af året.

Nuvel, men

Jeg undrer mig over hvornår den faldende dollarkurs kommer med i
debatten om stigende oliepriser.

Ikke at olien ikke er steget reelt, men dollaren er altså samtidig
faldet næsten 20 % over de sidste 20 mdr.. svarende til at de 100$ som
prisen nærmer sig "kun" er 80$ i niveau 6/2006!
http://www.valutakurser.dk/currency/ShowGraph.aspx?ValutaID=233053&gdd=9&gmm=7&gyy=2006

Er den benzinselskaberne som er med til at holde dette faktum ude af
debatten?

Thore

Fra : BJ

Dato : 10-11-07 00:24

"Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Er den benzinselskaberne som er med til at holde dette faktum ude af

Man kan vel mene råolieprisen var steget alligevel uanset dollarens pris.

Så hvis dollarens pris havde været 6,20 kr. i dag som eksempel, havde
brændstofpriserne og ikke mindst fyringsoliepriserne været ret så markant
højere.

mvh
Bjørn J.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-11-07 09:26

On Fri, 09 Nov 2007 23:12:51 +0100, Thore Jensen <thore@snaps.dk>
wrote:

>Nuvel, men
>
>Jeg undrer mig over hvornår den faldende dollarkurs kommer med i
>debatten om stigende oliepriser.

Pudsigt nok hørte jeg, at mange, der ellers plejer at investere i USD,
er begyndt at investere i råolie, hvilket jo også er med til at sparke
prisen i vejret.

Personligt rører det mig ikke, da vi kun kører ca. 1.200 km om året
indtil videre, så udgiften til brændstof er til at overskue.

--
MuhammeDanmark? NEJ TAK!

Stem på DF d. 13. november!

Fra : BJ

Dato : 10-11-07 12:06

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Pudsigt nok hørte jeg, at mange, der ellers plejer at investere i USD,
> er begyndt at investere i råolie, hvilket jo også er med til at sparke
> prisen i vejret.

Prisen på råolie er ganske enkelt baseret på udbud og efterspørgsel, da det
er en ganske almindelig handelsvare som eks. bananer, kaffe osv.

mvh
Bjørn J.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-11-07 09:20

On Nov 10, 9:25 am, Hr. Jensen <poman...@hotmail.com> wrote:
> Personligt rører det mig ikke, da vi kun kører ca. 1.200 km om året
> indtil videre, så udgiften til brændstof er til at overskue.

Så må taxa da være billigere

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 15-11-07 17:38

Christian B. Andresen wrote:

> Så må taxa da være billigere

Jeg spurgte lige Odense Taxa; det koster lidt over 13 kr/km at køre i taxa, plus startgebyr (som jeg glemte at spørge om) på vistnok 30 kr.

Hvis jeg kun kørte 1200 km/år, så siger en hurtig hovedregning at jeg kun ville bruge ca. det halve af hvad det ville koste at køre taxa, dog ikke medregnet evt. større reparationer (små rep. kan jeg selv klare).

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 09:03

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 09:03

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 09:03

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 09:03

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 09:03

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 09:03

Fra : N/A

Dato : 08-02-08 09:03

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-02-08 09:03

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
On Nov 19, 6:07 pm, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

OK, for jeg betaler 3.500 for ansvar + kasko og har selvrisiko på
2.200 og da jeg indtil videre ikke har haft brug for den i mange år så
har jeg jo sparet en del penge.

Hvilken bil, selskab og postnummer (by eller land)?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-02-08 01:54

On Feb 8, 9:02 am, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:
> [...]
> har jeg jo sparet en del penge.
>
> Hvilken bil, selskab og postnummer (by eller land)?

Peugeot 306 HDi stc. fra 1991, Nykredit, superelitebillist, 8900, men
på landet og landmandsrabat.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hvorfor og hvad nytter det at jeg sætter sparepærer i, betaler til