Leje, leasing eller...?
Fra : Slot

Dato : 04-11-07 17:44

Vi venter barn nr. 4, og det stiller andre krav til bilen!
Til daglig har vi ikke behov for at være i bilen alle 6, det drejer sig
om familiebesøg i weekender (ca 2 gange om måneden, efterårs- og
vinterferien), og sommerferien sydpå (10-14 dage).

Hvad kan bedst betale sig?

Vi har set på forskellige løsninger:

1) At købe en ældre bustype (VW Caravelle evt. som campermodel) og så
beholde vores nuværende bil med 5 pladser til daglig brug (ca 70 km
daglig kørsel).

2) At lease en ny bil med 6-7 siddepladser.

3) At leje en bil de gange vi har behovet. (I Vejle er Avis, Hertz og
Europcar)

Delebil er desværre ikke tilstede i Vejle. så...

Er der nogen der har erfaring med at leje en bil "efter behov"?
Og hvad med sommerferien sydpå - er det billigere at leje den i Tyskland?

Claus

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-11-07 17:53

Slot wrote:

> Er der nogen der har erfaring med at leje en bil "efter behov"?

Udgiften bliver rimelig stor hvis man kører ud over antal "fri" kilometer
I Danmark bruger jeg Hertz både privat og firma kørsel, i udlandet
(Skandinavien/firma) er det typisk Avis

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-11-07 18:00

Hej

Slot skrev:
> Hvad kan bedst betale sig?

Måske en 4. mulighed. Nemlig at købe en billig, billig nr to bil og så
køre i to biler de få gange i har brug for det. Så får i også ekstra
godt med bagagerum.

> Og hvad med sommerferien sydpå - er det billigere at leje den i Tyskland?

Ja, kør syd for grænsen og lej den i Flensborg eller Kiel.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Fra : Mogens

Dato : 04-11-07 20:46

"Slot" <familienslot@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan bedst betale sig?
> 1) At købe en ældre bustype (VW Caravelle evt. som campermodel) og så
> beholde vores nuværende bil med 5 pladser til daglig brug (ca 70 km daglig
> kørsel).

Jeg tror, du skal glemme dén løsning:
http://fr.youtube.com/watch?v=RszRFAbfF04

> 2) At lease en ny bil med 6-7 siddepladser.

En simpel kalkule kan jo afgøre det ved at opstille alle formodede
udgifter for et køb og en leasing

> 3) At leje en bil de gange vi har behovet. (I Vejle er Avis, Hertz og
> Europcar)

Gjorde vi en overgang

> Er der nogen der har erfaring med at leje en bil "efter behov"?

Jep, flere udlejningsselskaber har week-endtilbud, som er lige
i øjet. Vi anvendte det en overgang, hvor vi havde en bil til 2
personer.

> Og hvad med sommerferien sydpå - er det billigere at leje den i Tyskland?

Jan W - en tidligere skribent fra denne gruppe - gjorde øvelsen
flere gange. Mere bil for pengene...