Guldkort-ordning
Fra : urlex

Dato : 04-11-07 16:13

SKAT benytter sig af Guldkortordningen er en speciel service overfor
kunder der udmærker sig ved altid at have orden i tingene. En
guldkortkunde har en vis volumen, med et stort flow af ensartede
ekspeditioner (nye- og brugte biler, motorcykler, campere, anhængere
mm).

Guldkortkunder er VIP-kunder, som har mulighed for at aflevere
ekspeditionerne og afhente det færdigekspederede materiale senere.

Hvis guldkortkunderne bestiller tid (se VIP-ordning), kan de i
princippet blive ekspederet helt uden ventetid før og under
ekspeditionen.

Betaling skal foregå samtidig med indlevering af dokumenterne, og kan
ikke foretages ved afhentning.

Guldkortkunderne skal forpligte sig til altid at udfylde
registreringsdokumenterne korrekt. Hvis der forekommer for mange fejl,
kan skattecentret meddele den pågældende kunde, at guldkortbehandling
ikke længere er mulig.

Læs mere her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1709784

Fra : Henrik B.

Dato : 04-11-07 16:21

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvis guldkortkunderne bestiller tid (se VIP-ordning), kan de i
> princippet blive ekspederet helt uden ventetid før og under

Og her gik jeg i min naivitet og troede at alle skattebetalende borgere,
havde ret til samme serviceniveau, når det galt offentlig service....

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-11-07 20:03

> Og her gik jeg i min naivitet og troede at alle skattebetalende borgere,
> havde ret til samme serviceniveau, når det galt offentlig service....

Arh, se nu på det positive i det, alle forhandlerne med deres mange
indregistreringer ryger ud af den kø du skal stå i, så kommer du hurtigere
til.

Mvh Niels

Fra : alexbo

Dato : 04-11-07 20:45

"Henrik B." skrev

> Og her gik jeg i min naivitet og troede at alle skattebetalende borgere,
> havde ret til samme serviceniveau, når det galt offentlig service....

Jo, man kunne også havde gået den anden vej, og skrevet at alle der ikke har
orden i papirerne bliver afvist.

Når man har sidder og venter på at få afgiftbehandlet en bil, opdager man at
90% af tiden går med at forklare alle mulige idioter, at en kvittering for
betaling af et syn ikke er en synsrapport, at en kopi af en attest ikke er
en original,
at når der i vejledningen står at papirerne skal medbringes, så betyder det
at de skal medbringes.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 04-11-07 21:31

KLIP

> [...]
> en original,
> at når der i vejledningen står at papirerne skal medbringes, så betyder

Så må man håbe, man giver en sober vejledning af idioterne, således de
kommer igen, så man hurtigt kan behandle deres ansøgning, hvis man ellers
behager det.

mvh
Bjørn J.

Fra : alexbo

Dato : 04-11-07 21:59

"BJ" skrev

> Så må man håbe, man giver en sober vejledning af idioterne,

Det gør man og det er denne vejledning der tager tiden, og nu laver man to
sagsbehandlingssystemer.
Et for idioterne og et for dem der kan bevise at de er i stand til at møde
op med de rigtige papirer korrekt udfyldt.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 04-11-07 22:17

KLIP

> Det gør man og det er denne vejledning der tager tiden, og nu laver man to
> sagsbehandlingssystemer.

Fint.

> Et for idioterne og et for dem der kan bevise at de er i stand til at møde
> op med de rigtige papirer korrekt udfyldt.

Alle tider, så kan man bibeholde den samme bemanding til at hjælpe idioterne
og samtidig spare lønomkostninger hos guldkunderne.

Det er da en ren win/win situation.

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 04-11-07 21:35

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Læs mere her:
>http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1709784

Fantastiks fin ordning.

Hvis alle efterkom den indstilling og arbejdsmetodik, kunne man sikkert
overføre en del skattepenge og sågar spare lønudgifter til andre og mere
vigtige gøremål i statens systemer.

mvh
Bjørn J.

Fra : Bruno

Dato : 04-11-07 22:21

urlex wrote:
> Læs mere her:
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1709784

Og?

Fra : urlex

Dato : 05-11-07 10:40

On 4 Nov., 23:21, Bruno <dont....@this.address.ever> wrote:

> Og?

Det er begrebet "Guldkortkunder er VIP-kunder", som jeg bemærkede at
det offentlige nu er begyndt med "kunder=borger" og hvad bliver det
næste er man Guldkortborger og VIP'er, når man ikke belaster
sundhedsvæsenet eller er i strafferegisteret ? Det ligner a'la DDR
hvor de dygtigste arbejdere i VEB-virksomhederne fik "forbrugsgoder"
som også sportsfolk fik = en bil.

Fra : alexbo

Dato : 05-11-07 13:42

"urlex" skrev

Det er begrebet "Guldkortkunder er VIP-kunder", som jeg bemærkede

Nå, men det skrev du ikke noget om, så det var jo ikke til at vide at du
havde en mening om det.
Jeg troede det bare var en servicemeddelelse fra din side.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bruno

Dato : 05-11-07 19:17

urlex wrote:

> [...]
> sundhedsvæsenet eller er i strafferegisteret ? Det ligner a'la DDR
> hvor de dygtigste arbejdere i VEB-virksomhederne fik "forbrugsgoder"

Åh hold da op.

Det er hverken nyt at borgere opfattes som kunder, eller at der gøres
forskel.

Det er da kun fornuftigt der laves ordninger som giver behandling
afhængig af behovet, det er da til gavn for alle eller du synes måske at
man eksempelvis skal lukke de offentlige internet sider fordi de gør
forskel på dem der kan bruge en computer og dem som ikke kan!?

Mvh
Bruno