DEFA alarm selvaktiverer
Fra : Søren Larsen

Dato : 31-10-07 18:35

Hej NG.

Er der nogen her der har erfaring med DEFA alarmer? Min er begyndt at opføre
sig ret irriterende: Når jeg slukker bilen og stiger ud, armeres alarmen
automatisk efter ca. 20 sek. Det er ret uheldigt når man efter tankning
åbner døren og alarmen går igang!
Det er et nyt fænomen og den har ikke gjort det fra starten. Iflg. manualen
kan alarmen programmeres til at aktivere denne funktion, men der står ikke
noget om hvordan. Tilsyneladende er det en standardfunktion på biler uden
startspærre.

På forhånd tak

Søren

Fra : Christian Flasche

Dato : 31-10-07 21:33

"Søren Larsen" <sblar1@fjerndette.surfpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> står ikke noget om hvordan. Tilsyneladende er det en standardfunktion på

Hej Søren

Hvilken alarm er det du har ?
Ved min Defa 821xg står der i monteringsvejledningen(ikke brugsanvisningen)
hvordan man aktivere/deaktivere passiv tilkobling.
Hvis det har interesse kan jeg scanne monteringsvejledningen ind og maile
den til dig?

--
Hilsen Christian

Fra : F.Larsen

Dato : 31-10-07 22:10

"Christian Flasche" <chr.flasche@12move.dk> wrote in message

> Hvilken alarm er det du har ?

Ja, det ville være rart at vide hvilken DEFA alarm vi snakker om her.Kig her
for vejledninger:
http://www.defa.com/uig_a.php3?lang=5&ndid=#

> Ved min Defa 821xg står der i monteringsvejledningen(ikke
> brugsanvisningen)
> hvordan man aktivere/deaktivere passiv tilkobling.

Den funktion som Søren har problemer med, kunne være "automatisk armering"
.... En god feature hvis du er pizza bud - men ikke som alm. dødelig
familemand :=)

--
Flemming

Fra : Søren Larsen

Dato : 31-10-07 22:41

"Christian Flasche" <chr.flasche@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan man aktivere/deaktivere passiv tilkobling.
> Hvis det har interesse kan jeg scanne monteringsvejledningen ind og maile

Kanon. Jeg har fundet monteringsanvisningen (tak til Flemming) og vil nu
forsøge at omprogammere den.
Underligt er det dog at den funktion pludselig er begyndt at virke.

Tak for hjælpn.

/Søren

Fra : Søren Larsen

Dato : 31-10-07 22:43

Jeg glemte lige...det er model 823x.

/Søren

Fra : Søren Larsen

Dato : 31-10-07 23:06

En anden ting, som jeg ikke kan finde beskrivelse af: Hvad betyder 2 tryk på
knap A (tilkobling). Når jeg gør det, klikker det fra alle dørlåse og en
lampe på instrumentbrættet (bil-med-nøgle-symbol) lyser kortvarigt.

/Søren

Fra : Jørgen L.

Dato : 01-11-07 14:36

"Søren Larsen" <sblar1@fjerndette.surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> En anden ting, som jeg ikke kan finde beskrivelse af: Hvad betyder 2 tryk
> på knap A (tilkobling). Når jeg gør det, klikker det fra alle dørlåse og
> en lampe på instrumentbrættet (bil-med-nøgle-symbol) lyser kortvarigt.

Hej Søren.
På vores 626 betyder det at bilen ikke kan låses op indefra, eks. hvis ruden
bliver slået ind, så kan døren stadig ikke åbnes.

Hilsen Jørgen

Fra : Søren Larsen

Dato : 02-11-07 22:20

> Hej Søren.
> På vores 626 betyder det at bilen ikke kan låses op indefra, eks. hvis
> ruden bliver slået ind, så kan døren stadig ikke åbnes.
>
> Hilsen Jørgen

Hej Jørgen.

Det lyder fornuftigt. Tak for hjælpen.

Iøvrigt har jeg nu omprogrammeret alarmen så den irriterende funktion er
slået fra.

/Søren