Peugeot 406 st.car. - fladt batteri eller ~
Fra : sofie.svarre@hotmail~

Dato : 30-10-07 18:37

Godaften!
Har absolut ingen forstand på biler og har brug for et råd:
Peugeot 406 st.car vil ikke starte her til eftermiddag. Den har kørt
upåklageligt indtil den - set bagefter - måske var lidt 'hæs' i
morges. Her til eftermiddag er den helt og aldeles død. Min
umiddelbare tanke er selvfølgelig at det er batteriet - bilen er fra
99 og har ikke fået skiftet batteri. Jeg bliver skubbet i gang
(hvilket jeg så bagefter har fået at vide, man ikke må, når man har
katalysator) og kører en god tur mhp. opladning. Vel hjemme parkerer
jeg bilen - og vil så lige tjekke om den kan starte igen. Men den er
flad igen. Så er det vel ikke batteriet eller hvad? Motorstarteren?

Håber der er nogen online, der kan gøre mig klogere
Hilsen
Nickname

Fra : BJ

Dato : 30-10-07 18:44

<sofie.svarre@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Men den er
>flad igen.

Det kan meget vel være et ødelagt batteri eller din dynamo/generator.

Har du lys på bilen/instrumentbordet eller er alt gået ud?

>Hilsen
>Nickname

Jeg kan godt lide ovennævnte, når man ser på din e-mail til Hotmail..

mvh
Bjørn J.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-10-07 20:11

sofie.svarre@hotmail.com wrote:

> [...]
> jeg bilen - og vil så lige tjekke om den kan starte igen. Men den er
> flad igen. Så er det vel ikke batteriet eller hvad? Motorstarteren?

Mit første GÆT er batteriet.

Men et par målinger og et startkabel, vil nemt kunne afgøre, hvilken en af
flere dele, der kan være defekt.

Se blond og blåøjet ud, så kommer der sikkert en, der bor tæt nok på dig, og
måler efter
--
Mvh. Uffe Ravn
Uden for det gamle HT område.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-11-07 08:05

Uffe Ravn wrote:

> Mit første GÆT er batteriet.
>
> Men et par målinger og et startkabel, vil nemt kunne afgøre, hvilken
> en af flere dele, der kan være defekt.

Fik du nogen til at måle?

Mvh. Uffe Ravn