Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Defekt Canon S20?
Fra : Munch

Dato : 12-07-01 21:06

Hejsa

Mit Canon S20 kamera er begyndt at skrive E14 i displayet når jeg forsøger
at tage et billede. Nogen der ved hvad det betyder?

Fra : U. Pedersen

Dato : 12-07-01 21:39

On Thu, 12 Jul 2001 22:05:37 +0200, "Munch" <munchvcd@usa.net> wrote:

>Hejsa
>
>Mit Canon S20 kamera er begyndt at skrive E14 i displayet når jeg forsøger
>at tage et billede. Nogen der ved hvad det betyder?

prøv at se i din brugermanual til dit camera.
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : Munch

Dato : 13-07-01 16:06

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en meddelelse
> prøv at se i din brugermanual til dit camera.
Der står bare at man skal ringe til Canon support.

Jeg har indleveret kameraet til reparation, det er lidt irriterende at man
kun kan tage sorte billeder og at skærmen bag på ikke virker mere :(

Fra : Nicolai Kildal

Dato : 14-07-01 23:45

Hej

Jeg fandt følgende beskrivelse på http://www.guiart.com/ps22en.htm :

PowerShot S20, S10, A50, Pro70, A5 and A5 Zoom error codes are sometimes
displayed on the camera LCD panel. The following list shows the error codes
and their meanings:
E1 AE (auto exposure) system timeout error
E2 AF (auto focus) system timeout error
E3 EF(Electric Flash) system timeout error
E4 AWB(automatic white balance) system timeout error
E5 Failed to detect correct position for lens.
E6 Timing Generator of CCD setting error.
E7 Digital Signal Processor setting error.
E8 Hardware parameter setting error.
E9 JPEG IC DMA transfer timeout error.
E10 JPEG IC setting timeout error.
E11 Signal Processing timeout error.
E12 Currently not used.
E13 Currently not used.
E14 Unknown Error. This error happens when a camera
failed to write data to the CF or detected an error
in the CF after starting to write a file.
E15 Not used.
E16 Image sensor readout timeout error.
E50 CF card Formatting Error
E51 Internal Error in Playback system.

E14'eren ser alvorlig nok ud til en "indlevering"

Mvh
Nicolai

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-07-01 10:12

"Nicolai Kildal" <nicolai@_nospam_kildal.dk> wrote:

> E14 Unknown Error. This error happens when a camera
> failed to write data to the CF or detected an error
> in the CF after starting to write a file.
>
>E14'eren ser alvorlig nok ud til en "indlevering"

Nja, man burde vel prøve med et andet CF-kort først - i hvert fald
hvis man har svært ved at undvære kameraet.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Munch

Dato : 16-07-01 11:42

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nja, man burde vel prøve med et andet CF-kort først - i hvert fald
> hvis man har svært ved at undvære kameraet.
Jeg har to CF kort, og kameraet kom med den fejl lige meget hvad for et af
dem jeg brugte :(

Fra : Munch

Dato : 31-07-01 08:29

"Munch" <munchvcd@usa.net> wrote in message
> Jeg har indleveret kameraet til reparation, det er lidt irriterende at man
> kun kan tage sorte billeder og at skærmen bag på ikke virker mere :(
Det kommer "kun" til at koste 3400 kr. at få det repareret :(

Fra : emj

Dato : 31-07-01 09:55

Munch skrev i <9k5muq$4so$1@sunsite.dk>:

>"Munch" <munchvcd@usa.net> wrote in message
>Det kommer "kun" til at koste 3400 kr. at få det repareret :(

Kommer vel an på, hvor gammelt apparatet er. Jeg købte en Olympus,
hvor skærmen hooldt op med at virke og fik da uden videre et nyt
apparat.
Hilsen emj

--
- www.enterpol.dk/foto/
- få prøveabonnement på

Fra : Munch

Dato : 31-07-01 10:02

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Kommer vel an på, hvor gammelt apparatet er. Jeg købte en Olympus,
> hvor skærmen hooldt op med at virke og fik da uden videre et nyt
> apparat.
Der er ikke garanti på mere, så det bliver en dyr fornøjelse.