Piller - ikke noget problem
Fra : Katrine

Dato : 12-07-01 20:56

Hej

Jeg synes bare lige i skal høre dette:
Blip har et lille sår under foden og fik idag penicilinpiller af
dyrlægen. Hun viste mig hvordan jeg skulle åbne hans mund, ligge pillen
ind og lade ham synke den. Det er da besværligt - Jeg behøver bare at
tilbyde Blip pillen, hvorefter han spiser den og beder om mere. Der er
fordele ved en kat som spiser alt han kommer i nærheden af. :) Nogle
gange går tingene nemmere end forventet.

At vi så stadig diskuterer lidt når han skal have vasket pote, er en
anden sag. Detter med våde poter er slet ikke Blip.

Hilsen
Katrine, Blip og Josefine, som synes det er hyggeligt at Blip får vasket
pote.

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 12-07-01 21:25

Sådan skal det jo bare være!
Piller har vi (7,9,13) endnu ikke prøvet, men her har det til gengæld vist
sig at være ren barnemad at klippe kløer
Laban skal bare nusses lidt, så slumrer han sig nærmest spindende igennem
proceduren, og Freja hun accepterer bare stiltiende at jeg lige sidder og
laver "noget" med hendes poter/kløer. Sjovt....jeg har ellers ventet flere
uger før jeg turde forsøge *G*
-Gitte

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 12-07-01 22:15

Badning af poter er ikke nemt, men hvis i først har fået fat i blip, og er
gået i gang, så hold godt fast, ellers ender i som en der har været ved at
klippe roser.

Hygsom Leo

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-07-01 23:15

Hej Katrine

Det er givetvis Synulox, du har fået til Blip - de er tilsat gær, som i
gærtabletter, så derfor er mange katte ret glade for dem.
Det var min Loppe også, åd dem troligt hver dag i en uge uden at jeg
overhovedet behøvede at tvinge hende til noget - men så en dag gad hun ikke
det mere (hun skal have dem i 15 dg...), så nu er jeg alligevel nødt til at
"anvende magt" Og det er nu godt at kunne finde ud af - det er desværre
langt de færreste piller, der kommer med kyllinge-, lever- eller
gærtabletsmag, men hvis katten skal have dem, så skal de jo!

Mvh. Camilla

Katrine <Katrine.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Efn37.4233$6x5.346270@news000.worldonline.dk...

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 13-07-01 11:21

Hej Katrine

Sådan var det også med Neo....... jeg gav også den første pille med "magt"
men det gad Neo altså ikke. Nå jamen så fik han den, som han får sin
vitaminpille og vupti, så gik det bare. Han sidder altid på sin mås og får
sin vitaminpille *S* Der gik ikke længe efter at vi havde fået Dixie, så
satte hun sige ved siden af Neo og fik sin vitaminpille på samme måde.
Når jeg ryster med pillerne, sidder de begge 2 lige så fint og venter *G*

Hilsen
Joan

Fra : Trine

Dato : 13-07-01 11:34

Vitaminpiller??

Er det nødvendigt??? burde der ikke være det hele i kosten/tørfoderet?? kan
de få for mange vitaminer??for ellers så skal jeg da fluks ned og købe nogen
til mine vandaler

/Trine, Luna og Emil som stadig er møgsur på sin onde mor

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 13-07-01 14:42

Neo & Dixie får B-Vitamin piller som har et højt indhold af gær

Det er vel ikke nødvendigt, da de jo får et ordenligt foder (Fit32 fra Royal
Canin) men de æææææælsker dem. Håber da ikke jeg skader dem??????

Hilsen
Joan

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 13-07-01 17:47

For mange vitaminer og mineraler, kan være skadelige, hos dyr, lige så vel
som hos mennesker.

Så hvis i giver jeres katte vitaminpiller, så nøjes med 1 om dagen, skulle
være mærkeligt om ikke det også står på glasset.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 13-07-01 21:22

Hej Joan

Det kan faktisk godt være skadeligt - nogle vitaminer kan man overdosere, og
da du allerede fodrer med et godt tørfoder, som burde dække vitamin- og
mineralbehov, så er det helt unødvendigt (og altså måske skadeligt) at give
vitaminpiller ved siden af.
Giv dem istedet almindelige gærtabletter, dem må de få 4-5 stk. om dagen af,
og de fleste katte er meget glade for dem.

Mvh. Camilla

Joan Frederiksen <joan.frederiksen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9imtn7$k11$1@sunsite.dk...

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-07-01 13:19

d. 13/07/01 22:22 skrev Camilla Scharff på camischa@jubiimail.dk i artiklen
9inks6$vrf$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> Giv dem istedet almindelige gærtabletter, dem må de få 4-5 stk. om dagen af,
> og de fleste katte er meget glade for dem.

Hej begge to
B- vitaminer burde nok ikke kunne overdoseres, de skylles ud med urinen
(overskuddet, altså) både hos katte og os. Men dyrlægerne bruger B-vitamin
som appetitstimulerende middel, så måske de kan blive for tykke? (Hm - måske
Donna skulle holde lidt igen med gær-pillerne, der er osse b-vitaminer i.

Det du skal passe på er de fedtopløselige vitaminer = A, D og E. De ophober
sig i kroppen og kan faktisk ende med at give en forgiftning. Bl.a. skal man
holde sig fra for meget levertran, det indeholder store mængder A-vitamin.
Men et godt fuldfoder indeholder som sagt det hele, så det skulle ikke være
nødvenigt med mere.
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 15-07-01 14:23

Ok jeg vil skifte til alm. gærtabletter, bare for en sikkerheds skyld. Selv
om de B-vitaminer mest består af gær, er der jo ingen grund til at udsætte
misserne for overdosis.
Tak for oplysningen om vitaminer Ann

Hilsen
Joan

Fra : Ann K.

Dato : 14-07-01 14:06

Hejsa.
Øvvv - jeg vil også have sådan nogle katte!!! Saga er faktisk den eneste af
Banden som jeg med lethed kan stoppe en pille i kæften på... de andre tre
*suk* har jeg stadig diverse ar og mærker fra!
Især Tjalfe er "morsom" at give piller... sidst foregik det med kræet pakket
ind i et badelagen , hvor kun hovedet stak ud _og_ med brug af en speciel
"pilletang" indkøbt på apoteket. Hvilken slags piller??? Tja, såmænd
Synolux, givet netop for influenza!
Da Aske var allermest syg og afkræftet, lige hjemkommet fra 5 dages
indlæggelse på dyrehospitalet, skulle han have opfølgende behandling hjemme.
Piller for både infektion og binyrebarkhormoner... dvs ialt 5 piller dagligt
som _skulle_ indtages! Heldigvis ved vores normale dyrlæge at Manden har
været dyrepasser, og bla har vist dyrlægestuderende hvordan man giver
sprøjter etc - så da vi alligevel måtte søge hende, gav hun os sprøjter og
medicin nok med hjem... hvilken lettelse! Det er uudholdeligt at stå og
kæmpe med en radmager og totalt afkræftet mis, som man _ved_ skal have ro -
og som dertil er ekspert i at gemme den vigtige pille i munden, for så at
spytte den ud senere... Selve indsprøjtningerne (ialt 2 styk dagligt i en
uge) tog Aske med ophøjet ro!
Selv tykke Ranje kæmper imod alt, hvad han kan... og dér er der altså vægt
bag modstanden!... Løsningen har hidtil været at knuse pillen ned i noget
dåsemad eller leverpostej - for selv om hans mad lugter lidt mærkeligt (og
de andre katte ikke vil røre ved det!) så er det ikke desto mindre MAD...
det bedste i hele Verden!!!!!!

Mvh Ann

Fra : Praxis©

Dato : 14-07-01 19:07

Når mine hunkatte skal ha' deres p-pille, knuser jeg hver enkelt mellem 2
teskeer og blander pulveret med mayonnaise og smører det på kattens forben.
Så slikker de pænt det hele i sig. Jeg har end ikke prøvet at tilbyde
kattende piller på andre måder

--
Venlig hilsen
Praxis©

"Tænk hvis der blev krig
-Og ingen mødte op!!"

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-07-01 00:36

Hej med dig

Bare et lille tip til pilleknusning - prøv en hvidløgspresser istedet for to
teskeer, det virker..., og så slipper man ovenikøbet for, at at pillen
prøver at "stikke af" imens

Mvh. Camilla

Praxis© <peng@city.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9iq1q5$rnt$1@news.cybercity.dk...