Designerlyd
Fra : Møller

Dato : 23-10-07 22:27

Designerlyd til biler og MC har været velkendt i mange år, og nu kommer
seneste skud på stammen.
http://ing.dk/artikel/82554

Møller

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-10-07 12:08

> Designerlyd til biler og MC har været velkendt i mange år, og nu kommer
> seneste skud på stammen.
> http://ing.dk/artikel/82554

But why?

Stef

Fra : Møller

Dato : 24-10-07 12:19

Stefan Jacobsen skrev:

> But why?

Korrekt, endnu et af disse komplet overflødige tiltag

Møller

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-10-07 12:51

> Korrekt, endnu et af disse komplet overflødige tiltag

Jeg tror sgu de får svært ved at få min gl. dieselhakker med 552kkm på
klokken ned på 20 db.

Stef

Fra : Møller

Dato : 24-10-07 12:50

Stefan Jacobsen skrev:

> Jeg tror sgu de får svært ved at få min gl. dieselhakker med 552kkm på
> klokken ned på 20 db.

jo, men din subjektive opfattelse af lyden: støb øregangene ud med voks

Møller

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-10-07 12:58

> jo, men din subjektive opfattelse af lyden: støb øregangene ud med voks

Eller udstødningen!

Fra : Møller

Dato : 24-10-07 14:30

Stefan Jacobsen skrev:

> Eller udstødningen!

Nu fjerner du jo hele grundlaget for grundforskning i motorlyd

Møller

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-10-07 00:41

Møller skrev:
> Korrekt, endnu et af disse komplet overflødige tiltag

Jeg kunne da ellers komme på flere biler hvor det burde være pligtig at
køre med sådan en, sat på "20 db silence".

(Mon de også fåes til lastbiler? (Så kunne jeg nemlig øge antallet af
emner drastisk))

--
MVH Finn
Jeg har overskud til at vise hensyn til dig i trafikken.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-10-07 13:46

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote in news:471f26bb$0$15889
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> But why?

Fik du læst mere end overskriften i artiklen, så ville du vide hvorfor:

"Activesilence hedder isenkrammet. Et stykke lyddæmpende teknik, der kan få
motoren til at lyde sporty, elegant eller stille - helt ned til 20 decibel
er muligt."

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-10-07 14:01

> Fik du læst mere end overskriften i artiklen, så ville du vide hvorfor:

JA

> [...]
> få
> motoren til at lyde sporty, elegant eller stille - helt ned til 20 decibel

But Why?

Stef

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-10-07 15:31

> JA
> But Why?

[Jørgen Clevin mode on]
Isenkrammet kan ændre lyden fra din udstødning, herunder også dæmpe den.
Til gavn for omgivelserne. Mindre larm, mindre stress. Det er en god ting.
[Jørgen Clevin mode off]

--
essport.dk

Fra : Møller

Dato : 24-10-07 16:28

Kent Oldhøj skrev:

> [...]
> Til gavn for omgivelserne. Mindre larm, mindre stress. Det er en god ting.

Det ødelægger helt grundlaget for min forretning:

Tuning:
Trin 1: 4 mm hulle bores i lydpotte. kr: 250, + moms
Trin 2. 4 mm huller bores før kat. kr: 750 + moms
Trin 3. indmad fjernes fra lydpotter kr 1500+ moms
Trin 4: speedometer omprogrammeres + 10% visning kr. 750 + moms
Trin 6: Toning af alle ruder så de ikke kan se fjolset:
Alle priser er additive.

Møller

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 24-10-07 16:54

Møller <M@g2net.dk> writes:

> Trin 4: speedometer omprogrammeres + 10% visning kr. 750 + moms
> Trin 6: Toning af alle ruder så de ikke kan se fjolset:

Trin 5 og prisen på trin 6 tonet af hensyn til evt. ubefæstede sjæle,
som kunne fristes til at kopiere forretningsmodellen...

Fra : Møller

Dato : 24-10-07 18:59

Peter Dalgaard skrev:

> Trin 5 og prisen på trin 6 tonet af hensyn til evt. ubefæstede sjæle,
> som kunne fristes til at kopiere forretningsmodellen...

trin 5: fjerne luftfilter: kun € 120,-

trin 6: henviser til 3M + 125%

Da jeg kørte modellen på Mini'er, var den mere omfattende, fra trin 4 kom
der krumptapsvingningsdæmpere, 5: ny karburator, 6: 2 karburatorer+ ny
udstødning 7: ny knast,AEA630 eller 88G229 + extraktionsmanifold, 8: komplet
afbalancering af alle del+ smedede stempler. Ja der var næsten ingen ende på
herlighederne )

Møller

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-10-07 07:02

Møller wrote:

> [...]
> Trin 4: speedometer omprogrammeres + 10% visning kr. 750 + moms
> Trin 6: Toning af alle ruder så de ikke kan se fjolset:

Lix for høj for målgruppe - intet salg.

--
vh
Torben

Fra : Møller

Dato : 25-10-07 11:11

Torben Scheel skrev:

> Lix for høj for målgruppe - intet salg.

Men jeg er sikker på at det kan børsnoteres på First North, ligesom
NanoCover, Abaris m.fl.

Her er der intet krav om IQ over 45 for investorer.

Møller

Fra : Møller

Dato : 25-10-07 11:18

Torben Scheel skrev:

> Lix for høj for målgruppe - intet salg.

Måske et opslag hos grønthanderen med tegning?
Jeg tager ikke imod geder og kameler som betaling.

Møller

Fra : Møller

Dato : 24-10-07 14:32

Kent Oldhøj skrev:
> "Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote in news:471f26bb$0$15889
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Fik du læst mere end overskriften i artiklen, så ville du vide hvorfor:

skal du ødelægge en god gammel historie ved at komme med kendsgerninger.

Hvid lyd og modfrekvenser o.s.v. har holdt mangen en studerende beskæftiget
i mange timer )

Møller